Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroën. És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját. A különleges jubileum ünnepi eseményeinek megtervezésekor a márka egy egyszerű kérdésből indult ki: hogyan ünnepelte volna maga az alapító André Citroën a márka századik születésnapját? Ez az eredeti kezdeményezéseivel (az Eiffel-tornyon világító felirat, úttörő autós expedíciók stb.) a modern kommunikáció atyjának is tekinthető, határozott vízióval rendelkező ember biztosan rendhagyó módját választotta volna a megemlékezésnek.

Eredeti örökségéhez híven a Citroën nagyszabású és merész tervvel készül, melynek keretében különleges események és nemzetközi rendezvények tarkítják majd az évet. Íme egy kis ízelítő.

Százéves fennállása alkalmából 2019-ben a Citroën egész éven át tartó nemzetközi rendezvénysorozatra készül:

 

EGY EMBERKÖZPONTÚ MÁRKA 100. SZÜLETÉSNAPJA


A Citroën alapításának századik évfordulóján egy olyan márkát ünnepelünk, amely az „Inspired by you” jelmondat jegyében mindig is az embereket és azok mindenkori életmódját helyezte a középpontba. A nagy tömegeket megmozgató, népszerű rendezvények segítségével egy olyan márka százéves történetét elevenítjük fel, amely szerte a világon minden generációra meghatározó hatást gyakorolt:

 

 

 

  • RETROMOBILE 2019 KIÁLLÍTÁS (Párizs, Porte de Versailles, február 6–10.)
    Az autórajongók számára kihagyhatatlan, nagy népszerűségnek örvendő találkozóra a Citroën különleges tervvel készül: az 1200 m2-es ünnepi standon 3 kategóriában összesen 30 ikonikus modell várja a látogatókat:
  • 10 szériamodell: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, új C5 Aircross SUV
  • 10 tanulmányautó: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
  • 10 versenyautó: Scarabée d’Or, Petite Rosalie, az 1969-es marokkói raliról ismert DS 21, az 1971-es marokkói ralin induló SM, 2 CV Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC

A kiállítás alkalmából egy speciális centenáriumi katalógus készül a gyűjtőknek, benne az említett 30 modell történetével.

  • „STREET BURST DAY” (Párizs, június 13–16.)

Mivel a legelső Citroën (Type A) 1919 júniusában debütált Párizsban, a márka ezt a hónapot választotta annak a különleges jubileumi eseménynek az időpontjául, melyet ‘STREET BURST DAY’ néven a francia főváros szívében készül megrendezni. A nevével a ‘Birthday’ szóra utaló rendezvény igazi világpremier lesz: a márka egyik éjszaka lezárja Párizs egyik utcáját, ahol a márka 100 éves történetének jelképeként 100 Citroën modellt helyez el. Ezek egy része gyűjtőktől és a márka saját gyűjteményéből származik, de tanulmányautók is találhatók majd közöttük. A meglepetés mindenki számára garantált. Az egyedülálló kiállítás a hét végéig szabadon látogatható, ha pedig valaki lemarad róla, a közösségi oldalakon kísérheti figyelemmel az eseményeket.

 

 

  • GOODWOODI FESZTIVÁL (Nagy-Britannia, július 4–7.)

A „Goodwood Festival of Speed” 1993 óta az autórajongók obligát találkozóhelye. A különböző korokból származó versenyautókat és -motorokat felvonultató rendhagyó „kerti parti” hagyományosan Angliában, Richmond hercegének sussexi birtokán kerül megrendezésre. Századik születésnapja alkalmából a Citroën is csatlakozik az ünnepi eseményhez: a történelmi modellek mellett a legmodernebb koncepcióautóit is kiállítja, régi és újabb WRC versenyautóival pedig különleges bemutatókra készül.

 

  • „AZ ÉVSZÁZAD ÖSSZEJÖVETELE” (La Ferté-Vidame (Eure-et-Loir), július 19–21.)

A centenáriumi ünnepségsorozat egyik megkerülhetetlen csúcspontjának ígérkezik az az esemény, mely a gyűjtők ((Amicale Citroën & DS France) kezdeményezésére, az Aventure Peugeot Citroën DSszel együttműködve kerül megrendezésre. „AZ ÉVSZÁZAD ÖSSZEJÖVETELE” névre hallgató rendezvényre a la Ferté-Vidame-ban található legendás tesztpályán kerül sor, azon a titkos helyszínen, ahol annak idején a 2CV-t is tökéletesítették. A nemzetközi találkozó több szempontból is történelmi jelentőségűnek ígérkezik: a három nap alatt várhatóan több mint 11 000 gyűjtő, közel 5000 kiállított autó és akár 50 000 látogató is megfordul majd a helyszínen. A márka többek között egy egyedi kiállítással támogatja a kezdeményezést.

Bővebben lásd a CCC egyesület internetes oldalán: https://citroencc.com

 

  • „GENERÁCIÓRÓL GENERÁCIÓRA(szeptembertől a közösségi oldalakon)

Egy százéves múltra visszatekintő márka története elképzelhetetlen a leghűségesebb hívei odaadó támogatása nélkül. A Citroën „GENERÁCIÓRÓL GENERÁCIÓRA” című eredeti digitális animációjában ezek előtt az emberek előtt tiszteleg. Az elképzelés szerint a világ különböző tájairól származó, a Citroënhez több generáció óta hűséges családok, cégek vagy kereskedők egy videofilmben vallanak a márkához fűződő viszonyukról. A közösségi oldalakon közzétett kisfilmek egytől egyig arról a lelkesedésről tanúskodnak, amelyet a Citroën modellek szerte a világon kiváltanak.

 

  • „CITROËN STORIES” (októbertől a közösségi oldalakon)
    Egy újságíró világkörüli útra indul egy új C5 Aircross SUV-val. Útja során olyan Citroën-rajongókat keres fel, akik ikonikus modellek tulajdonosai, és szívesen vallanak a márkával való különleges kapcsolatukról, megosztva velünk saját Citroën gépkocsijuk történetét is. Az útba ejtett hét országban készült videointerjúkat a közösségi oldalakon lehet megtekinteni.

 

EGY ÚTTÖRŐ MÁRKA 100. SZÜLETÉSNAPJA

A Citroën alapításának századik évfordulóján egy olyan márkát ünnepelünk, amelyik kezdettől fáradhatatlanul kutatja az autózás jövőjét, és mindig az adott kor elvárásainak megfelelő innovatív megoldásokat kínál. A márka a centenárium alkalmából a jövő autójáról való vízióját 2 egyedülálló tanulmányautó formájában mutatja be:

 

  • #1. TANULMÁNY (február)
    A februárban leleplezett és elsőként a márciusi genfi autószalonon kiállított első tanulmány a Citroën városi közlekedésről vallott elképzelését testesíti meg.
  • #2. TANULMÁNY (május)
    A májusban leleplezésre kerülő és elsőként a párizsi Vivatech kiállításon bemutatkozó második tanulmány a kényelem Citroën-féle értelmezéséről ad képet.

EGY IKONIKUS MÁRKA 100. SZÜLETÉSNAPJA

A Citroën alapításának századik évfordulóján azonban nem csak egy márkát ünnepelünk. Egy merészségéről, kreativitásáról és a francia életstílusról híres népszerű ikon előtt is tisztelgünk, mely legendás modelljei, egyedi kommunikációja és emlékezetes sporteredményei révén szerte a világon elismerést vívott ki magának. Ezek a tulajdonságok 100 éve a Citroën sajátos identitásának részei, és a márka a centenárium alkalmával külön is megemlékezik róluk:

  • MÁRKAKAMPÁNY ÚJ VÁLTOZATBAN (2018. december 30. óta a tévében)
    A 2018. márciusban készített első rész után a Citroën márkakampánya a centenárium alkalmával most új változatban jelentkezik. Négy új jelenetben is láthatjuk majd az időutazó autóstoppost. A kampányfilmben a márka történetétől elválaszthatatlan személyiségek is felbukkannak majd: a híres reklámszakember Jacques Séguéla egy DS fedélzetén, Sébastien Loeb pedig a Xsara WRC-jében.

.

 

  • „ORIGINS” GYŰJTŐI KIADÁS (januártól)

    Az „Origins” gyűjtői kiadás egy speciális széria, mely kifejezetten a centenáriumra, nemzetközi forgalmazásra készült. A Citroën C1, C3, C3 Aircross kompakt SUV, új C4 Cactus limuzin, C4/Grand C4 SpaceTourer és C-Elysée modelleket tartalmazó gyűjtői kiadás többek között különleges színvilágával és anyagválasztásával tűnik ki, így például a karosszériát díszítő „Origins since 1919” felirattal harmonizáló bronzszínű elemekkel. Az érintett modellek Franciaországban már most rendelhetők, kivéve a C1-et és a C3 Aircrosst, melyek a második negyedévtől kerülnek forgalmazásra. Magyarországon a C3, C3 Aircross és C4 Cactus modellek lesznek elérhetőek ebben a különleges kiadásban.

 

  • „CITROËN ORIGINS” VIRTUÁLIS MÚZEUM A CENTENÁRIUM SZÍNEIBEN (januártól)
    A 2016-ban indított Citroën Origins weboldal (citroenorigins.com) rendszeresen frissül. A márka több mint 40 országban és 23 nyelven elérhető virtuális múzeuma 2019-ben nem kevesebb mint 5 új modellel gyarapodik. A 3D-ben, speciális hangsávval megjelenített autókkal 79-re bővül a bemutatott modellek száma. A weboldal januártól a centenárium színeibe öltözik, és értékes információkkal szolgál az ünnepi rendezvénysorozat menetrendjéről. Az oldal különleges, rövid ideig látható kiállításoknak is otthont ad majd, és fotókkal és videókkal kíséri a jubileumi év főbb eseményeit.
  • A CENTENÁRIUMRA KÉSZÜLT ÚJ CITROËN KIEGÉSZÍTŐK ÉS JÁTÉKOK (januártól)
    „Papa, Mama, Citroën”: ez az a három szó, amelyet André Citroën szeretett volna, hogy a gyerekek először kiejtsenek, amikor még a húszas években piacra dobta a Citroën játékokat. Az akkoriban szokatlan kezdeményezésnek egyetlen célja volt: az otthonokban már a legkisebbek körében is ismerőssé tenni a márka nevét. Ennek szellemében a Citroën a százéves évfordulóra új kiegészítőkkel készült, melyek a húszas évekbeli Citroën vizuális világát idézik: bádogbögrék, kártyák, memóriajáték, valamint a híres MONOPOLY teljes egészében Citroënre szabott kiadása. A márka mellesleg régi modellekről mintázott, korábban nem kapható modellautókat, valamint régi és mai autókat tartalmazó gyűjtői kollekciókat is kínál.
  • „100 ÉV CITROËN-REKLÁM” – JACQUES SÉGUÉLA GYŰJTŐKNEK KÉSZÜLT KÖNYVE (március)
    A Citroën az elmúlt 100 évben nemcsak szakértelmével, de reklámkommunikációjával is kitűnt. Míg a versenytársak hirdetésekkel voltak elfoglalva, André Citroën – az Eiffel-torony kivilágítása, hernyótalpas terepjáróval való expedíciók, közúti jelzőtáblák, Citroën játékok stb. formájában – már mai értelemben vett reklámot csinált. Minden eszközt megragadott a márka hírnevének megalapozására. Ez a fajta merész kommunikáció azóta is része a Citroën-kultúrának. A márka történetének eme egyedülálló aspektusáról készített könyvet az évfordulóra Jacques Séguéla reklámszakember, a márka 80-as évekbeli emlékezetes reklámfilmjeinek készítője („chevrons sauvages”, Visa GTi a Clémenceau repülőgép-hordozón, AX a kínai nagy falon stb.). A Franciaországban március végén megjelenő, gazdagon illusztrált album angol és kínai fordításban is kapható lesz.
  • A CENTENÁRIUM SZÍNEIT MAGÁRA ÖLTŐ KERESKEDELMI HÁLÓZAT (januártól)
    A Citroën kereskedések a világ minden táján szintén a centenárium színeibe öltöznek, amit az alkalomhoz tervezett külső és belső látványelemek egészítenek ki: az irányító táblákon, zászlókon, bannereken, totemeken és matricákon egytől-egyig a bronzszínű „Citroën Origins since 1919” logó köszön vissza. Hasonló szellemben fogant az egyedi „100 ÉV” 3D szobor is. Ezek között a díszletek között tökéletesen érvényesülnek az „Origins” gyűjtői kiadás modelljei. Az év folyamán az újdonságok mellett időről időre a történelmi modellek is kiállításra kerülnek.
  • 100 ÉVES SPORTKARRIERT ÜNNEPEL A CITROËN RACING
    Az André Citroën által szervezett legelső Szahara-átkeléstől a WRC rali-világbajnokságig a Citroën folyamatosan önmaga legyőzésére törekszik és nem szűnő kalandvágyról tesz tanúságot. A Citroën Racing is ilyen szemszögből tiszteleg a 100 éves márka előtt: a januári birminghami autószalonon új dizájnnal, a centenárium színeiben jelenik meg a C3 WRC, a februári Rétromobile-ra rövidfilm készül a Citroën eddigi autósportos szerepléséről, és jön az új évad a „Little Big Racing” videósorozat vintage változatából stb.