A PEUGEOT 3008 GT Hybrid4 SUV-nak az új WLTP szabvány szerint megállapított C0-kibocsátása 29 g/km(1), teljesen elektromos üzemmódban mért hatótávolsága pedig 59 km(2).

Ez a hibridek között szuperalacsony C0-kibocsátással rendelkező, 300 lóerős (220 kW teljesítményű) összkerék-meghajtású SUV arról tanúskodik, hogy a PEUGEOT számára az energetikai átállás mellett az intenzív vezetési élmény is fontos.

A Franciaországban már rendelhető 3008 GT HYBRID4 Európa többi részén 2019 októberétől lesz elérhető.

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4: Mindig, mindenhol

A 2016-os bevezetése óta több mint 700 000 példányban eladott (és sok országban kategóriaelső) PEUGEOT 3008 SUV sikertörténetében új dimenzió nyílik a HYBRID4 változattal, mely a sorozatban gyártott PEUGEOT-k közül a valaha volt legnagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet. A felsőkategóriás modell négykerék-meghajtással bír, és 300 lóerő teljesítmény (220 kW) leadására képes.

Ezt az eredményt egy 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két villanymotor társításával sikerült elérni: ebből az első az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik és 110 lóerő (81 kW) leadására képes, a másik a hátsó futóművön helyezkedik el és 112 lóerős (83 kW).

Az autó – ha csak a vezető tartózkodik benne – álló helyzetből 100 km/h sebességre 5,9 másodperc alatt gyorsul. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a teljesen elektromos üzemmódhoz kapcsolódó hatótáv pedig 59 km(2) (a WLTP protokoll szerint mérve).

Az akkumulátor könnyen és gyorsan tölthető: a maximális töltésszint gyorstöltés és Wallbox(3) használata esetén mindössze 1 óra 45 percet vesz igénybe.

A 4WD üzemmód nehéz terepen jobb meghajtást biztosít. A tapadás is kifogástalan: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton is egyformán oszlik el a teljesítmény a négy keréken.

A PEUGEOT 3008 HYBRID4 így a nagy teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legjobb emissziós értékével rendelkezik: C0-kibocsátása 29 g/km(1) (a WLTP protokoll szerint mérve).  

A hatékony EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez és az új többlengőkaros hátsó futómű kombinálásával kiváló komfortszintet és rendkívüli úttartást sikerült elérni. A hátsó futómű beépítése nincs hatással a helykínálatra, és a csomagtérszőnyeg fölötti csomagtartó-kapacitás is változatlan.

 

A HYBRID4 motor csak GT változat esetén áll rendelkezésre, melyben az exkluzív Gréval-szürke Alcantara® kárpit valódi antikolt tölgyből készült „Grey Oak” dekorelemekkel társul. A képet az új PEUGEOT 508-tól átvett vezetéssegítő rendszerek teszik teljessé: ilyen a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat és a sávtartó rendszer.

 

Néhány hónappal a HYBRID4 változat bevezetése után a modellválaszték egy 225 lóerős (165 kW) elsőkerék-meghajtású HYBRID változattal is kiegészül majd. A 2020 tavaszán forgalomba kerülő modellben a 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotorhoz egy 110 lóerős (80 kW) villanymotor társul, mely a gépjármű elején az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik majd.

(1) Max. 32 g (opciós felszerelésektől függően)

(2) 56 km (opciós felszerelésektől függően)

(3) Speciális 32 amperes aljzat 7,4 kWh-s egyfázisú töltővel (opciós felszerelés)