Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.

 

A Method márkát másfél évtizeddel ezelőtt alapították francia extrém sportolók. A vízisí, wakeboard és wakesurf sportágakat először pályaelemekkel és akadályokkal, később lécekkel és deszkákkal kiszolgáló márka termékeit profi felhasználók tervezik, azokat a legmodernebb anyagokból gyártják. Az idei szezonra egy minden eddiginél ambiciózusabb termékcsaláddal bővítette kínálatát a vállalat: vontatóhajót terveztek, méghozzá a márka filozófiájával összhangban, 100 százalékban francia tartalommal. 

 

Legyen szó szabadidős időtöltésről vagy élvonalbeli sportolásról, az élvezetes, biztonságos és magas színvonalú vízisízéshez, wakeboardozáshoz különleges hajókra van szükség. Speciális kialakítású hajótest gondoskodik az optimális hullámokról, a hajtómű beépítésénél a sportoló biztonságát is figyelembe kell venni, és persze a vontatási pontok elhelyezése is kritikus szempont. A Method munkatársai professzionális felhasználók, így pontosan tudják, mit várnak el egy tökéletes vontatóhajótól – ahhoz pedig, hogy ezt meg is építhessék, a legkiválóbb francia szakértőkkel léptek együttműködésre. 

 

A hajótest kialakítására egy világszínvonalú családi vállalkozást, a Berret-Racoupeau tervező irodát kérték fel, a gyártásban patinás hazai márkák: az 1965-ben alapított Wauquiez és az 1996 óta működő Rhéa Marine működtek közre. Utóbbiak társmárkája, a Latitude 46 egy korábbi projekt kapcsán kiváló tapasztalatokat szerzett a Peugeot formatervező stúdiójával, így a belsőépítészeti feladatokban magától értetődően jutott szerephez a Peugeot Design Lab. Abban az emlékezetes együttműködésben a Latitude 46 egy speciális modelljéhez: a kisebb vitorlások mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző, szokatlanul széles Tofinou 9.7 típushoz tervezett ergonomikus, innovatív hidat a Peugeot Design Lab. A Method hajóin a kormányosi környezet másodlagos jelentőségű; ez esetben a sportolók és felszerelésük szállítására rendelkezésre álló teret kellett kialakítani. 

 

Ez elsőre egyszerűen hangzik, ám jelen esetben több, egymásnak olykor ellentmondó követelménynek kellett megfelelniük. Habár a vízisí és a wakeboard rokon sportágak, alapvetően más műszaki követelményeket (motor elhelyezkedése, tömegeloszlás, fenékkialakítás, stb.) támasztanak a hajóval szemben. Ezért a Method két, markánsan eltérő típust tervezett, amelyek a nemzetközi versenykiírásoknak éppúgy megfelelnek, mint a hobbi célú felhasználók elvárásainak. Olyan megoldást vártak tehát a Peugeot Design Lab-től, amely mindkét modellen működik, megteremtve a két hajó közötti kapcsolatot. Az így megszületett, geometrikus kárpitdizájn a hajók általános formatervének szerves elemévé teszi az üléseket, egyben a hajótest oldalát díszítő Method felirat jellegzetes tipográfiájával is harmonizál. 

Nem ez az első alkalom, hogy hajóbelső megtervezésére kérik fel a Peugeot Design Lab munkatársait. A Latitude 46-tal közös vitorlás-projekt mellett a közelmúltban az offshore személyszállítás egyik legnagyobb specialistája, az évente mintegy hárommillió utast kiszolgáló Bourbon Mobility bízta meg a stúdiót azzal, hogy tervezze újra 252 hajóból álló flottájának utasterét. A Peugeot Design Studiónak három komfortszinten (Eco, Premium és Business Class) kellett a tengerjáró hajók speciális üzemi jellemzőihez igazodó, ergonomikus üléseket, csomagtároló megoldásokat és általános utazási környezetet kialakítaniuk. 

 

A Peugeot Design Lab tervei alapján átépített első hajót még az idén átadják, a Bourbon Mobility a következő években folyamatosan újítja fel a világ offshore fúrótornyait kiszolgáló flottáját.