• A Stellantis története első évében azokra a technológiai kihívásokra koncentrált, amelyek hozzásegítik, hogy agilitása, kreativitása, és hatékonysága révén megragadja a mobilitás új korszakában rejlő lehetőségeket, egyúttal a világ folyamatait megváltoztató innovatív megoldásokat kínálnak
  • Az első év célja a szilárd alapok megteremtése volt, miközben az új vállalat lenyűgöző H1 eredményeket ért el, és stratégiai partnerségeket alakított ki
  • Fényes jövő áll a vállalat előtt: a Stellantis hosszú távú stratégiai terveit 2022. március 1-én ismerheti meg a nyilvánosság

2022. január 19. AMSZTERDAM – A Stellantis N.V. alapító társaságai merész és jövőbetekintő szelleméből született (2021. január 19.), elsődleges célja, hogy innovatív, egyben fenntartható megoldásokkal alakítsa a mobilitás jövőjét. A Stellantis ma ünnepli fennállásának első évfordulóját, és ebből az alkalomból sorra veszi az elmúlt 12 hónap során elért fontos mérföldköveket.

„Iparágunk egy új korszakba lép, amelyet ügyfeleink egyre növekvő digitális életstílusa táplál” – fogalmazott Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. Mint mondta: „Nem véletlen, hogy a Stellantis éppen akkor született meg, amikor világunkban újfajta autóipari vállalati szellemre van szükség, amely a mindenki számára elérhető tiszta, összekapcsolt, megfizethető, és biztonságos mobilitási szabadság biztosításával támogatja az igények kiteljesedését. A Stellantis valamennyi alkalmazottja elkötelezett amellett, hogy hozzájáruljon a nagyszerűséget és eredményeket ígérő fényes jövő felé vezető út bejárásához.”

Fennállása első 12 hónapjában a Stellantis az élre tört azon az úton, amelyen a világ halad, felépítette az új vállalat alapjait, és immár lenyűgöző mérföldkövek eléréséről számolhat be.

  • „Sokszínűségünkkel irányítsuk a jövő mobilitását!” – a vállalat ezzel a hitvallással határozta meg céljait és értékeit, vállalta, hogy gondoskodik a bolygóról, saját alkalmazottairól, illetve azokról a közösségekről, amelyekben működik
  • Az első napon életre hívtuk a hatékonyságot bizonyító operatív irányítást, valamint a vezetői csapatot
  • Beszámolhatunk tíz új termék sikeres bevezetéséről 2021-ben. Bemutatkozott a Citroën C4, a Fiat Pulse, a DS 4, a DS 9, a Jeep® Commander, a Grand Cherokee/Grand Cherokee L, a Wagoneer/Grand Wagoneer, a Maserati MC20, az Opel Mokka, az Opel Rocks-e és a Peugeot 308
  • A 2025-ig előremutató, több mint 30 milliárd eurós beruházási tervünkben olyan villamosítási, valamint szoftverstratégiák megvalósítását tűztük célul 14 ikonikus és két mobilitási márkánk támogatására, amelyek hozzájárulnak a fenntartható technológiai mobilitási vállalattá váláshoz, miközben stratégiai partnerségekkel innovatív és erőteljes ökoszisztémát építenek ki
  • Bemutattuk ambiciózus villamosítási stratégiánkaa jelenleg elérhető 33 elektromos járművel, beleértve az üzemanyagcellás kisteherautókat és további nyolc elektromos járművet, amelyek a következő 18 hónapban kerülnek piacra. Partnerkapcsolatokat építettünk az Automotive Cells Company, a Factorial Energy, az LG Energy Solution, a Samsung SDI és a Vulcan Energy Solutions vállalatokkal
  • Zajlik a szoftverátalakulás felgyorsítása az Amazon, a BMW, a Foxconn és a Waymo cégekkel való sorsfordító együttműködések révén
  • Megtörtént a globális finanszírozási műveletek megerősítése az Egyesült Államokban a First Investors Financial Services felvásárlásával, valamint a BNP Paribas Personal Finance, a Crédit Agricole Consumer Finance és a Santander Consumer Finance társaságokkal Európa-szerte létrejött partnerségek révén
  • Előkészítettük a március 1-jén nyilvánosságra kerülő hosszú távú stratégiai tervet

Fényes jövő áll előttünk

„ Még sok munka áll előttünk, de jó úton haladunk és a verseny folytatódik” – jelentette ki Carlos Tavares. Hozzátette: „A Stellantis egy újat hoz abba az igényes környezetbe, amelyben működünk. Ez a kötelességünk és meggyőződésem, hogy versenyképes gondolkodásunknak köszönhetően csillagjaink továbbra is ragyogni fognak.”

A Stellantis útja mindössze 12 hónappal ezelőtt kezdődött Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában. A három régióban már jól megalapozott jelenléte mellett a társaságnak komoly kiaknázatlan lehetőségei vannak olyan fontos piacokon is, mint Kína, Afrika, a Közel-Kelet, Óceánia és India. Az ipari tevékenységeit több mint 30 országban folytató vállalat mintegy 130 piacon képes páratlan minőségű járművekkel és szolgáltatásokkal hatékonyan kielégíteni és túlszárnyalni a vásárlói elvárásokat.