A Citroën új márkaarculattal és logóval vág neki története új, izgalmakkal és sikerekkel kecsegtető fejezetének.
Az 1919-es eredeti, ovális márkajel inspirálta új logó a 10-es sorszámmal büszkélkedhet a Citroën márka 103 éves történetének logóváltozatai között. Megjelenése modernebb, grafikusabb elődeinél, és jobban érvényesül az új digitális eszközökön és felületeken.
Az új logó először egy szeptember végén megjelenő koncepcióautón tűnik majd fel, azután 2023 közepétől fokozatosan a márka összes jövőbeli termékére és koncepciójára rákerül.
A Citroën márka új arculata több lépésben az összes kommunikációs felületen és minden olyan helyen fel fogja váltani a régit, ahol az ügyfelek közvetlen kapcsolatba kerülnek a márkával (kereskedések, szervizek stb.).
Az arculatváltást egy új márkaszlogen is kíséri (Nothing moves us like Citroën), amely még merészebb és az ügyfelek jóllétét még inkább szem előtt tartó mobilitási megoldások ígéretét hordozza.
A Citroën a mai napon bemutatja új márkaarculatát és logóját, amely egy új, modern és izgalmas korszak kezdetét jelzi a 103 éves márka számára. Az új arculattal a Citroën azon törekvését igyekszik kifejezésre juttatni, hogy minél gyorsabban megfizethető elektromos mobilitási lehetőségeket biztosítson ügyfelei számára, és még inkább érvényre juttassa a DNS-e lényegét alkotó használhatóság, merészség és ügyfélkényelem értékeit.
Az új logó egyfajta újraértelmezése az eredetinek, amelyet egykor a céget alapító André Citroën fordított nyilazott fogaskerekeket gyártó vállalkozásának sikere ihletett. A jól ismert „chevron” azóta is központi szerepet tölt be a Citroën márka identitásában.
Az elegáns új embléma, amely a márka új korszakba tartó átmenetét és fejlődését fémjelzi, szeptember végén mutatkozik be egy koncepcióautón, amely egyfajta stílusmanifesztumnak tekinthető. Ezt követően 2023 közepétől fokozatosan megjelenik majd a sorozatgyártásba kerülő Citroën járműveken és koncepcióautókon. Az álló ovális alap kihangsúlyozása teljesen új irányt szab a formanyelvnek. A korábbinál feltűnőbb új logó azonnal felismerhető, jellegzetes elemévé válik minden Citroën modellnek.
Nemcsak a logó, de a teljes márkaarculat is megújul az összes fizikai és digitális eszközön. Mindezt egy új szlogen, új márkaígéret is kíséri: „Nothing moves us like Citroën”.
Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója szerint: „Eljött az ideje, hogy a Citroën új, modernebb és korszerűbb hangot üssön meg. Új arculatunk a haladást szimbolizálja: ügyfeleinket a fizikai síkon avantgárd járművekkel, érzelmi síkon pedig összességében kézenfekvőbb, kényelmesebb és élvezetesebb körülmények között repítjük előbbre – nevezetesen az elektromos átállás felé. Nálunk hagyomány, hogy merész járművekkel inspiráljuk a fogyasztókat, ami egy kicsit másfajta, befogadóbb megközelítésre sarkall minket a családi mobilitás jövőjét illetően.
1. ÚJ, MÉGIS ISMERŐS LOGÓ
Az új márkaarculat központi eleme az egész világon jól ismert Citroën-fogaskerekek továbbfejlesztett változata. A cég 1919-es megalapítása óta immár tizedik alkalommal változik jelentősebb mértékben a Citroën-logó, amelynek dupla fogaskerekei most nagyobbak és határozottabbak lettek, és egy függőleges irányban álló diszkrét, ovális keret emeli ki jelentőségüket.
Ez a markánsabb, ovális logó fontos fordulópontot jelent, és új irányt ad a márka formanyelvének: a karakteres embléma azonnal felismerhető arculati eleme lesz minden Citroën modellnek. Az új logó emellett a márka minden kommunikációs felületén és fizikai kapcsolattartási pontján modernebb és grafikusabb jelleget fog ölteni, és jobban tud majd érvényesülni az új digitális kommunikációs eszközökön is.
Alexandre Revert, Global Brand Designer nyilatkozata: „Jövőbeli útjaink irányát keresve logikusnak tűnt, hogy grafikai szempontból visszatérjünk André Citroën legelső logójához, amely hiteles módon képviselte a mindenki számára elérhető, innovatív autózás ígéretét. Néhány apró változtatással sikerült jelentős fejlődést elérnünk: sokkal markánsabbá és feltűnőbbé vált márkajelzésünkön a fogaskerekek technikai és funkcionális jellege, amely izgalmas kontrasztba került az őket lágyan – szinte emberi módon – körülölelő ovális forma melegségével.”
2. LETISZTULTABB, MEGNYUGTATÓBB KOMMUNIKÁCIÓS FELÜLETEK
Az új ovális hátterű logó egy innovatív és átfogó arculatmegújítási programba illeszkedik. Ennek egyik fő célja az volt, hogy az autóiparon kívüli, személyesebb tárgyak – például kozmetikumok vagy ruházati márkák – ihlessék bizonyos elemeit, s ezáltal márkánk mindenféle környezetben személyesebb üzenetet tudjon közvetíteni. Az új arculathoz például letisztult és egyszerűbb felhasználói felületet terveztünk, amely megnyugtatóbb körülményeket teremt az ügyfelek számára a Citroënnel megtett digitális utazásukhoz, amely nappalijukból egészen a bemutatótermünkig vezetheti őket.
A tervezők különös gondot fordítottak arra, hogy a digitális élmény ergonómiai és esztétikai szempontból is megfeleljen az új ügyfelek elvárásainak (erre szolgál például a „sötét üzemmód” opció), és teljes mértékben kielégítse az internetes értékesítés szigorú igényeit és kívánalmait.
Emellett új animációkon is dolgoznak, hogy az új arculat minden digitális érintkezési felületen érvényre juthasson, mind a járművek belsejében található képernyőkön, mind pedig az autókon kívül, a My Citroën App alkalmazásban, hogy az ügyfelek mindenhol még gazdagabb és integráltabb Citroën-élményben részesülhessenek.
Az új arculatot minden olyan pontra kiterjesztik, ahol az ügyfelek kapcsolatba kerülnek a márkával: nemcsak a Citroën boutique-ban, az ajándéktárgyakon vagy a fedélzeti dokumentációban jelenik meg, hanem a márka kereskedéseiben és irodáiban elhelyezett táblákon és feliratokon is. A hálózat új táblái könnyebbek és energiatakarékosabbak lesznek, és az egyszerűbb újrahasznosíthatóság érdekében mentesek lesznek a krómtól.
A La Maison Citroën elnevezésű, egyre nagyobb népszerűségnek örvendő új koncepciót tükröző kereskedések kényelmes és otthonos kialakítása is fokozatosan összhangba fog kerülni az új arculattal.
Frissebb, egyszerűbb színek és új betűtípus jellemzik a logót, karakteresebbé téve az új márkaarculatot. Míg a fehér és a szürke nyugalmat és könnyedséget árasztó háttérül szolgál, addig két másik ikonikus szín fog kiemelni bizonyos részleteket és területeket.
A márka története során több ikonikus autón – például 2CV és DS modelleken is – alkalmazott szín ihlette megnyugtató Monte Carlo kék most visszatér a Citroën életébe, és a fizikai, a nyomtatott és a digitális felületeken, valamint a forgalmazói hálózatban is megjelenik a márkakép egyes részleteiben.
Ezenkívül egy energikusabb és jellegzetesebb infravörös árnyalat fogja felváltani a jelenleg használatos piros színt, ezzel biztosítva kiegyensúlyozott és dinamikus kontrasztot a többi színnel mindenféle felületen.
3. JELENŐS AMBÍCIÓKRÓL ÁRULKODÓ SZLOGEN
A Citroën logójának és arculatának változása a „Nothing moves us like Citroën” szlogennel kiegészülve vetíti előre a márkának a mindenki számára elérhető mobilitási megoldások terén tervezett forradalmi lépéseit, valamint a komoly, felelősségteljes és fenntartható szolgáltatások iránti elkötelezettségét.
Az arculatváltás első konkrét bizonyítéka egy elektromos családi koncepcióautó lesz, amely már mindenben az új arculatot fogja képviselni, és amelynek bemutatását a Citroën szeptember végére tervezi.
Laurent Barria, a Citroën kommunikációs és marketingigazgatója szerint: „A gyökereinkhez való visszatéréssel és identitásunk korszerű újraértelmezésével egyértelmű üzenetet kívántunk megfogalmazni: a Citroën szellemiségéhez hűen igyekszünk megoldást találni a jelen kihívásaira.
Küldetésünknek érezzük, hogy az elektromos mobilitást elérhetőbbé tevő merész megoldásokkal álljunk elő, s ennek érdekében továbbra is nagy nyitottsággal, eltökélten igyekszünk bizonyítani ügyfeleinknek – és magunknak is –, hogy senki és semmi nem hajt minket úgy, mint a Citroën.
Az új arculattal mostantól az autóinkban megtapasztalt jóllétet az autóinkon túlra is kiterjesztjük, hogy ügyfeleink a velünk megtett út során mindvégig élvezhessék.”
A márka új szlogenjét (Nothing moves us like Citroën) fokozatosan tervezik bevezetni a Citroën minden kommunikációs felületén és rendezvényén.
A márka új arculatát a Citroën design-csapata dolgozta ki, a Stellantis cégcsoport belső design-ügynökségeként működő Stellantis Design Studio szakértelmére támaszkodva.