A Honda E-Clutch, a világ első automata tengelykapcsolója kézi sebességváltós motorkerékpárokhoz, teljesen új vezetési élményt nyit kezdő és tapasztalt motorosok számára egyaránt. Az innovatív technológia lehetővé teszi a sebességváltást, valamint az indítást és leállítást a tengelykapcsoló kar használata nélkül. Az értékesítés megkezdéséhez a Honda először opcionálisan a 2024-es CB650R és CBR650R modelleket szereli fel az új fejlesztésű E-kuplunggal, amint azt a milánói EICMA motorkerékpár-vásáron bejelentették. Az E-Clutch rendszer a motor jobb oldalába van beépítve, és a gyorsváltó elemeket, a DCT duplakuplungos sebességváltókat, valamint a félautomata és hagyományosan működtetett tengelykapcsolókat egyesíti, hogy eddig ismeretlen kezelési kényelmet biztosítson. A kompakt rendszer mindössze 2 kilogrammot nyom, a gyakorlati előnyök pedig meggyőzik a jelenlegi és leendő motorosokat, hogy élvezzék.  Az E-kuplung működtetése hihetetlenül egyszerű. Minden sebességváltáskor csak a lábváltó kart kell megnyomnia, mint a gyorsváltó használatakor. Minden kapcsolási folyamat zökkenőmentesen, gyorsan és biztonságosan történik. A tengelykapcsoló kart nem használjuk az indításhoz vagy leállításhoz, elegendő a gázkart vagy a fékezést álló helyzetbe forgatni. Mivel az elektronikusan vezérelt hidraulika azonnal működik, amint a motor beindul, az álló helyzetből való indítás zökkenőmentesen kezelhető, és egyben az elakadást is megakadályozza. Megálláskor az E-Clutch is problémamentesen működik, és automatikusan kioldja a tengelykapcsolót. Röviden: Nincs szórakoztatóbb és gondtalanabb módja a motorozásnak, sem kanyargós utakon, sem városi forgalomban, állandó stop-and-go akcióval.

A Honda az e-kuplungos gépek kormányának bal oldalára is tengelykapcsoló szerelvényt szerel fel. A vezető tehát szabadon működtetheti a tengelykapcsoló kart a szokásos módon, vagy sem. Ha a tengelykapcsolót egy bizonyos sebesség felett manuálisan működtetik, az E-Clutch rendszer egy másodpercnél rövidebb idő elteltével újra aktiválódik; kisebb sebességnél 5 másodperc után. Ha az E-kuplungot szándékosan teljesen ki kell kapcsolni, ez a kormányon lévő kapcsolóval is lehetséges, majd a pilótafülke TFT-kijelzőjén „M” betűvel jelenik meg.

Az E-Clutch minden előnye mellett még a működési érzés, vagyis a váltókar segítségével történő fokozatváltáshoz szükséges pedálerő beállítására is alkalmas. Ehhez három lehetőség áll rendelkezésre: KEMÉNY, KÖZEPES és SOFT, amelyek akár egymástól függetlenül is beállíthatók fel- és lekapcsolásra. Ezenkívül a pilótafülkében található sebességváltás-jelző figyelmezteti a vezetőt, hogy kapcsoljon vissza, ha a motorkerékpárt nem megfelelően mozgatják túl magas sebességfokozatban.

Az E-Clutch egy félautomata tengelykapcsolót vezérel egy két szervomotoros működtető egységen keresztül, amely a motor jobb oldalán található burkolat alatt. A tengelykapcsoló be- és kioldásakor a gyújtást és az üzemanyag-befecskendezést ennek megfelelően szabályozzák, lehetővé téve a zökkenőmentes, sima, ütésmentes sebességváltást. Az olyan paramétereket is figyelembe veszik, mint a fordulatszám, a motor fordulatszáma, a fojtószelep helyzete, a megfelelő sebességfokozat és a lábváltókaron keresztüli bevitel. A Honda új e-kuplungrendszerét úgy tervezték, hogy Európa-szerte örömet okozzon a sofőröknek, és új szintű vezetési élményt biztosítson. Az E-Clutch egy újabb szimbóluma annak, hogy a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója hogyan igyekszik építeni gazdag műszaki innovációs történetére, még 75 évvel az alapítása után is. A Honda projektmenedzsere, Junya Ono: „A Honda E-Clutch-ot úgy tervezték, hogy olyan élményt nyújtson a motorosoknak, amely még szórakoztatóbbá és izgalmasabbá teszi a motorozást. Biztonságot és kényelmet biztosít városi vezetés vagy napi ingázás közben is. Reméljük, hogy sok kétkerekű-rajongó kipróbálja majd új rendszerünket, hogy élvezze a dinamika és a rugalmasság egyedülálló keverékét.”