- 1993 és 2003 között a második Omega sorozat volt a sorozat zászlóshajója
- Új motorok, nagyobb belső tér, vonzó árak
- Az év autója 1987 örököse
Az Opel Grandland a Stellantis csoport német vállalatának jelenlegi zászlóshajója. Egészen húsz évvel ezelőttig e C-szegmensű SUV helyén ott volt az Opel Omega második generációja, a három kötetes szedán és kombi változatban kapható személyautó, amely a prémium szegmens legjobb európai gyártásával versenyzett.
Az 1987-ben Év Autójának választott Opel Omega-A örököse, az 1993 őszén bemutatott és a következő év tavaszán piacra dobott új Opel Omega kitűnt kifinomult, alacsony fogyasztású motorjaival, tágas belső tereivel és magas szintű motorjaival. minőség és biztonság, a közúti viselkedés és a kényelem érdekében. A gyakorlatban az új Opel Omegát úgy tervezték, hogy megfeleljen a kiegyensúlyozott, ökológiailag fejlett autók iránti lakossági igényeknek, amelyek képesek kiemelni a modern életben valóban releváns jellemzőket. Nem hiába, az Opel körülbelül egymilliárd márkát fektetett be az új Opel Omega-B fejlesztésébe.
Hű maradt az előző modell megközelítéséhez, és magas ár-érték arányt kínál a vásárlóknak” – írta annak idején az Auto, Motor und Sport német szaklap. „Az új vonal kellemesebb, ugyanakkor jobb láthatóságot biztosít. Egyértelmű javulás tapasztalható a belső felszereltség és kezelés terén. Az új Opel Omega kormányzása pontosabb, a kormányzás pedig meggyőzőbb. Az előző sorozatokhoz képest nagy különbségek mutatkoznak az agilitás terén.” Valójában számos oka van annak, hogy az új Opel Omega-B azonnali sikert aratott a közönség körében. Először is a szedán és a kombi is tetszett. Másodszor, annak ellenére, hogy külső méretei szinte azonosak, belül sokkal tágasabb volt, mint az előző széria. Harmadszor, az új modelleket új vagy felújított motorokkal szerelték fel, amelyek már megfeleltek az 1996-ban életbe lépő károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Negyedszer, az árak a szokatlan felszereltség ellenére is megfizethetőek voltak. A csúcsmodellek számára nehéz időkben Németországban az Opel Omega MV6 15 000 márkával olcsóbb, mint az előző Senator CD. Nagyon érdekes javaslat.
Új motorok a nagyobb környezeti kompatibilitás érdekében
A motorfejlesztés elsősorban a fogyasztás és a kipufogógáz-kibocsátás csökkentésére irányult. Az új 4 és 6 hengeres ECOTEC motorok hengerenként 4 szeleppel és 136 LE (100 kW) és 210 LE (150 kW) közötti teljesítménnyel már megfeleltek a későbbi EGK előírásoknak, és akár 12,5%-kal kevesebbet fogyasztottak, mint a korábbiak. A speciális, 3 fokozatú Multi Ram rezonancia szívórendszer magas, alacsony fordulatszámú nyomatékkarakterisztikát biztosított a 2500 és 3000 köbcentis V6-os motorok számára. Hasonlóképpen, az új, 130 LE (96 kW) teljesítményű, 6 hengeres turbódízel átlagosan mindössze 7,4 liter gázolajat igényelt 100 kilométerenként, és a részecske-kibocsátás kevesebb, mint 0,08 g/km. Az Omega sorozat összes modelljének fogyasztása több mint 8%-kal csökkent.
Sedan és kombi, 3 felszereltségi szint
Az Opel Omega-B szedán és kombi karosszéria kivitelben volt elérhető GL, CD és MV6 kivitelben. Utóbbi a csúcskategóriás változat volt, és csak a 3000-V6-os motorral és széles alapfelszereltséggel lehetett beszerezni. Az új Opel Omega-B felszereltsége – amely akkoriban abszolút élvonalbeli volt – tartalmazott egy speciális készletet egy GSM digitális autós mobiltelefon beépítéséhez, egy 160 Wattos sztereó rendszert, egy központi zár által aktivált infravörös sugarakat, amelyek az elektronikus vezérlőegységre lépett, blokkolva az autót.
Az új Omega-B a németországi rüsselsheimi Opel gyárban készült, karcsú gyártási eljárásokkal, ami lehetővé tette az Opel számára, hogy további előrelépést érjen el a minőség és a termelékenység terén.