Vadonatúj modellel jelentkezik a Citroën a kompakt SUV-k szegmensében. Ez a karakteres, intelligens, funkcionális és megfizethető autó a családok és az aktív életmódot folytatók számára jelent vonzó alternatívát.
A C3 Aircross teljes átalakuláson ment keresztül: új high-tech platformra épült, robusztus és magabiztos SUV-stílus jellemzi, és a Citroën új formanyelvét beszéli.
A modellt a Citroën Advanced Comfort® futómű, az új Citroën Advanced Comfort® ülések és a head-up display kijelzővel ellátott C-Zen Lounge utastér jóvoltából fokozott kényelem jellemzi. Korszerű infotainment rendszerrel és kapcsolódási szolgáltatásokkal, valamint a kategóriában elvárt összes felszereléssel rendelkezik.
Az autónak tekintélyparancsolóbb lett a fellépése, és a hossza is megnőtt: a 4,39 méteres hossznak köszönhetően bőséges helykínálattal rendelkezik, mégis könnyen vezethető. A második sorban rendelkezésre álló hely szempontjából az 5 üléses változat egyenesen etalonnak számít, ám a modell a szegmensben elsőként mostantól 7 személyes változatban is elérhető lesz, ami rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé.
A vadonatúj C3 Aircross minden igényt igyekszik kielégíteni, így a környezetbarát elektromos verzió (az 5 személyes változat esetében) és a kedvező árú benzines változat mellett most először egy praktikus 136 lóerős hibrid változatot is kínál.
Az új C3 Aircross a 3. negyedévben lesz rendelhető Magyarországon.
Poissy, 2024. június 19. – A Citroën a C3 Aircross teljes újragondolásával radikálisan új módon közelíti meg a kompakt SUV-k piacát. Az európai piacra szánt változat ugyanarra az új Smart Car platformra épült, mint a legújabb C3, ami nagyon kedvező árpozicionálást tett lehetővé. További közös vonások az új márkaarculat és a kívül-belül azonos formanyelv. A C3 Aircrosst vérbeli SUV-ként nagy teherbírás és könnyű beszállás jellemzi, védelmet és ezáltal biztonságérzetet nyújt, és nem utolsósorban magabiztos, sportos és modern formavilágot kínál. Az új pozicionálással összhangban a modell felépítése és méretei is megváltoztak: a 4,39 m hosszú 5 személyes változat a második üléssorban a kategória legnagyobb helykínálatával büszkélkedhet. A szegmensben első ízben a Citroën egy új, 7 személyes változatot is kínál. Az előbbivel azonos méretekkel rendelkező jármű páratlanul rugalmas használatot biztosít, miközben továbbra is kompakt és jól kormányozható marad.
A tágas és gazdagon felszerelt új C3 Aircrosst városban és országúton egyaránt könnyű és komfortos vezetni. A kényelmet, helykínálatot és praktikus megoldásokat díjazó ügyfelek elvárásainak megfelelően az új C3 Aircross head-up display kijelzővel, többfunkciós kompakt kormánnyal ellátott C-Zen-Lounge® utastérrel és az eddiginél is jobb tartást biztosító új Citroën Advanced Comfort® ülésekkel rendelkezik. A fedélzeti komfortot tovább növeli a modell kínálatában most először megjelenő, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, mely minden változaton elérhető. A még nagyobb nyugalom érdekében a C3 Aircross a
Citroën sajtóosztály
2-10 BD DE L’EUROPE
78300 POISSY
Citroën | Stellantis
szegmensben elvárt valamennyi vezetéstámogató funkcióval és egy 10,25” érintőképernyővel kiegészülő korszerű infotainment rendszerrel is fel van szerelve.
A hagyományos benzinmotor mellett az új C3 Aircross két villamos erőforrást is kínál: egy alacsony fogyasztású és rendkívül sokoldalú 136 lóerős, 48 V-os hibrid hajtásláncot és egy tisztán elektromos meghajtású változatot. Az utóbbi több mint 300 km-es hatótávolságával (az adatok hitelesítése folyamatban) stresszmentes napi használatot biztosít, de hosszabb utaknak is bátran nekivághatunk vele: mindössze 26 percre van szükség, hogy 20%-ról 80%-ra töltődjön, ráadásul az útközben észlelt változásokhoz valós időben alkalmazkodó útvonaltervező, az ë-ROUTES alkalmazás is a segítségünkre lesz. 2025 folyamán egy 400 kilométert meghaladó hatótávolságú változat is bevezetésre kerül.
A C3 megújítása után a Citroën a C3 Aircrosst is átalakította: az eredmény egy az aktív életet élők számára tökéletes megoldást jelentő, jól variálható és robusztus családi SUV lett. A járművet Európában, a Szlovákiában található nagyszombati üzemben fogják gyártani. Ára az új C3, e-C3 modellekhez fog igazodni.
1 – EGY ERŐTELJES ÉS ROBUSZTUS KIALAKÍTÁSÚ CSALÁDI SUV
A 4,39 m hosszú új C3 Aircrossnak megváltoztak a méretei és a karaktere. Külső kialakítása egy erőtől duzzadó SUV-ról árulkodik. Megjelenésre magabiztosabb, acélosabb és robusztusabb, stílusára nézve pedig vertikálisabb és szögletesebb lett. Az új C3 Aircross a Citroën új formanyelvének SUV-ba oltott változatát testesíti meg.
„Kezdettől arra törekedtünk, hogy megszilárdítsuk az új C3 Aircross pozícióját az SUV-k között. Robusztus, magabiztos kialakítás mellett döntöttünk, amely sportos és erőteljes stílust képvisel. A 20 centimétert meghaladó hasmagasság, a megemelt vezetési helyzet és a fény finom játékát előtérbe állító design révén az új C3 Aircross igazi SUV-vá lépett elő.”
Boris Reinmoller, a C3 Aircross design projektmenedzsere
A márkaarculat újraértelmezése
Karakteres, grafikus designjával az új C3 Aircross egy magabiztos SUV benyomását kelti. Nagy szerep jut ebben a széles, robusztus első lökhárítónak is, amelyet tetszés szerint cserélhető függőleges colour clip színfoltok díszítenek. Az orr-részen a 2021-es Oli tanulmányautón bemutatkozó és újabban az ë-C3 és a C3 modellen is alkalmazott új logó látható. A fényszórók szintén az Oli tanulmányon bevezetett, három részből álló lámpatesteket idézik. A magas, vízszintes motorháztető és az orr-rész függőleges vonalai az SUV-rokonságot erősítik meg. Az 1,79 m széles modell 690 mm-es kerekeit masszív első doblemezek borítják. A kerékjárati íveknél az ë-C3, illetve C3 modelleken bevezetett jellegzetes forma köszön vissza. A modell két oldalán finom élvonalak húzódnak.
Profilból az új C3 Aircross hangsúlyos SUV-jegyeket és kiegyensúlyozott, harmonikus sziluettet mutat. Az egyenes tető és az 1,66 m-es magasság minden utas számára bőséges helyet biztosít. A több mint 20 cm-es hasmagasság nagyobb védelmet és könnyebb beszállást biztosít, a magas vezetési helyzet pedig fokozott biztonságérzetet nyújt. A hosszú, légterelő nélküli hátsó ablak is hozzájárul a kiváló fényviszonyokhoz, mögötte pedig a lökhárítón lévő színfolthoz hasonló, személyre szabható colour clip látható. A hátsó doblemezek az elsőkhöz hasonlóan robusztus érzetet keltenek, és részben a jellegzetes hátsó lámpáknak is helyt adnak. Az utóbbiak az Oli tanulmányon és az ë-C3, illetve C3 modellen bevezetett stílusban készültek. A hátsó negyed szintén az új C3 Aircross robusztus stílusát erősíti.
Az eltérő színű – fekete vagy fehér – tető (mely Max kiviteli szinten szériafelszerelés) megkönnyíti a személyre szabást, a harmadik oldalablak pedig szinte beleolvad a hátsó szélvédőbe, ami a tető különállását erősíti. Ahogy a jármű elején, úgy a széles csomagtérajtón is ott a fekete csík és az új logó. De az Aircross feliratról se feledkezzünk meg. A csomagtérajtó kivágása és az alacsony csomagtérküszöb megkönnyítik a csomagtartóba való bepakolást.
„Az új C3 Aircross kiforrottabb stílusú, és méretei már egy igazi SUV-t mutatnak, vízszintes motorháztetővel és hangsúlyosan függőleges orr-résszel. Kiegyensúlyozott arányok, tökéletesen eltalált túlnyúlások és erőt sugárzó sziluett jellemzik. Izgalmas síkokkal kísérleteztünk, és mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy véletlenül se egy jellegtelen, megmagasított kombit tervezzünk. A design rendkívül egységes, mintha egyetlen ecsetvonással rajzolták volna meg.”
Boris Reinmoller, a C3 Aircross design projektmenedzsere
2 – EGY AKÁR 7 SZEMÉLY BEFOGADÁSÁRA IS KÉPES KOMPAKT SUV Új méretek a több hely és a nagyobb praktikum érdekében
A 2008-as C3 Picasso és a 2017-es C3 Aircross után az új C3 Aircross a 3. olyan generáció, amelyet a Citroën olyan családos vásárlók számára tervezett, akik magasabb vezetési pozíciót és praktikus fedélzeti megoldásokat kínáló, ugyanakkor visszafogott méretekkel és egyedi sziluettel rendelkező B szegmensbeli autót keresnek. A modell új kiadása radikális változást hoz: a C3 Aircross külső megjelenését és belső térfogatát tekintve is új dimenzióba lép.
A 4,39 m hosszú új C3 Aircross továbbra is könnyen vezethető, remekül kormányozható, városban mozgékony, és a vele való parkolás sem okoz problémát. A 2,67 m tengelytáv nagy helykínálatot biztosít, a választásra kínált kétféle változat (5 és 7 személyes) viszont azonos karosszériakialakítással és külső méretekkel rendelkezik.
A C3 Aircross 5 személyes változata a második üléssorban rekordméretű helyet és 460 literes csomagtartót kínál. A még ennél is sokoldalúbb és rugalmasabb megoldást kereső ügyfelek számára ott a funkcionális és könnyen kezelhető 7 üléses változat. A kategória leghosszabbjának számító 2,67 m-es tengelytáv kivételesen hosszú hátsó ajtókat tesz lehetővé, melyeken keresztül könnyű a beszállás a második, illetve – 7 személyes változat esetén – a harmadik üléssorba.
„Az új Citroën C3 Aircrosst úgy terveztük, hogy fedélzetén 7 személy is elférjen. És ha az ember olyan sziluettet tervez, amely hét személy számára is elég tágas, akkor az 5 üléses változat a második sor helykínálata és a csomagtartó térfogata szempontjából egyértelműen a kategória élére kerül.”
Thierry Blanchard, a C3 Aircross termékfejlesztési projektmenedzsere
7 személyes változat: ötletes és sokoldalú
A Citroën a szegmensben egyedülálló módon egy 7 személyes változatot is készített az új C3 Aircrossból. A hátsó panel kialakítása dinamikus, egyenes hátsó részt eredményezett, amely bőséges helyet biztosít a harmadik sorban ülők számára. A nagy hátsó ajtónak és a második sor üléseihez tartozó, 3:2 arányban osztott, könnyedén ledönthető háttámláknak köszönhetően könnyen be lehet szállni a harmadik üléssorba, ahol két további kényelmes ülés került elhelyezésre. Az egy mozdulattal a padlóba hajtható plusz ülések rendkívül rugalmas használatot tesznek lehetővé. Az ülések lehajtott állapotában a csomagtartó tökéletesen sík rakodófelületet biztosít.
A második üléssor elhelyezése az 5, illetve a 7 személyes változatban eltérő. A 7 férőhelyes változat második üléssorát az ötajtós C3-éval megegyező térdtér, a kategóriában megszokottól 25 mm-rel nagyobb könyökszélesség és nagy belmagasság jellemzi. A harmadik sorban ülők számára fejtámaszok, oldalsó kartámaszok, pohártartó, egy USB-csatlakozó, bőséges lábtér és légkondicionálás áll rendelkezésre.
Az új C3 Aircross 7 személyes változatánál a nyugodt vezetést biztosító kompakt külső méret és az akár hét fő befogadására is alkalmas tágas belső tér tökéletes egyensúlya valósul meg. Mivel a B-SUV modellel rendelkező európai gépjármű-tulajdonosok 93%-a naponta kevesebb mint 80 kilométert tesz meg, a 7 személyes változat két hátsó ülése ideális megoldást jelent. A csomagtartó térfogata kihajtott ülésekkel 40 liter, 5 üléses konfigurációban pedig 330 liter.
5 személyes változat: etalonnak számító helykínálat
Az új C3 Aircross 5 személyes változatába beépített 3:2 arányban osztott üléspad a 7 személyes verzióhoz képest 65 mm-rel hátrébb helyezkedik el. A tervezőknek így a kategória legnagyobb (az átlagosnál 80 mm-rel nagyobb) térdhelyét sikerült kialakítaniuk. Az üléspadon helyet foglaló utasok könyökmagasságban mért tere is kiemelkedő (25 mm-rel nagyobb az átlagosnál). A 65 mm-rel hátrébb tolt üléspad nem vesz el jelentősen a csomagtérből, mely 460 l űrtartalmával a kategória egyik legnagyobbjának számít.
Az alacsony csomagtérküszöbnek köszönhetően könnyen hozzáférhető csomagtartó szögletes kialakítású, és két helyzetbe állítható padlóval rendelkezik, amely teljesen sík rakodófelületet biztosít, amikor a 3:2 arányban osztott háttámlák le vannak hajtva. Ebben a konfigurációban a csomagtartó térfogata az 1600 litert is eléri. A C3 Aircross rengeteg ötletes megoldással segíti a családok mindennapjait, és nagyon rugalmasan használható. Változatlanul kompakt méretéből adódóan ügyesen lehet vele manőverezni, és parkoláskor sem okoz fejfájást. Egy könnyen kezelhető, praktikus, sokoldalú és megnyugtató SUV-val van dolgunk.
3 – TÖBBFÉLE MEGFIZETHETŐ ERŐFORRÁS
A Citroën minél szélesebb tömegek számára elérhető és azok igényeihez igazodó mobilitási megoldásokat szeretne biztosítani, ezért kompakt SUV-jához többféle erőforrást is kínál, méghozzá rendkívül versenyképes áron. Az új C3 Aircross a Citroën által bevezetett Smart Car platformra épült, melyet kezdettől úgy terveztek, hogy egyaránt optimális alap legyen a belső égésű, a hibrid és az elektromos járművek számára. Ez is azt mutatja, hogy a Citroën az energetikai átállás kihívásainak figyelembevételét a termékfejlesztés szerves részének tekinti. A márka a hagyományos belső égésű motor mellett a modellből most először egy hibrid verziót is kínál, amely szélesebb körben teszi elérhetővé az elektromos autózást, és amely sokoldalúsága révén tökéletesen illeszkedik ehhez a karosszériatípushoz. De az új C3 Aircross most először tisztán elektromos változatban is kapható lesz.
Hibrid változat: benzinmotor a villanyhajtás élményével
Az új C3 Aircross új hajtásláncot kapott: a Hibrid 136 változathoz e-DCT automata sebességváltó társul. A 48 V os hibrid verzió egy kifejezetten hibrid alkalmazásokhoz kifejlesztett, új generációs 1,2 literes benzinmotorra épül, amely 40%-ban teljesen új alkatrészeket tartalmaz. Az 1199 cm3-es háromhengeres motor teljesítménye 100 kW (136 LE). Változó geometriájú turbófeltöltővel és vezérműlánccal rendelkezik, ami az időtállóság záloga. A Miller ciklusú motorhoz e-DCT duplakuplungos automata sebességváltó kapcsolódik, amelybe egy 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotor van beépítve. Az utóbbit a padló alatt elhelyezett 48 V-os lítium-ion akkumulátor táplálja, amely az elhelyezkedésénél fogva nem csökkenti az utastér, illetve a csomagtartó térfogatát.
Ez a könnyen használható és feltöltést nem igénylő megoldás ideális a családok számára, mivel amellett, hogy megfizethető, az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is csökkenti, ami a pénztárcánk mellett a bolygót is kíméli. A belső égésű motor segítségére siető villanymotor (egy állandó mágneses szinkronmotor) átlátható módon csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és lehetővé teszi, hogy az autó városi környezetben közel felerészt tisztán elektromos üzemmódban közlekedjen. Az akkumulátor a lassítási fázisokban töltődik. Az új sebességváltó Franciaországban készül, és méret és költségek szempontjából optimális megoldást képvisel.
Mindezek eredményeképp a C3 Aircross Hibrid 136 e-DCT C02-kibocsátása mindössze 124 g C02/km (az adatok hitelesítése folyamatban). A hibrid hajtáslánc a modell 5 és 7 üléses változatában is széles tömegek számára biztosítja a nyugalom és a kényelem élményét.
E villamosított megoldás mellett a Citroën 1,2 literes turbófeltöltős benzinmotorral is kínálja a C3 Aircrosst. Az Euro7-es normának megfelelő, 100 lóerős (75 kW) háromhengeres motorhoz hatfokozatú manuális váltó társul. Ez a verzió kimondottan versenyképes áron lesz elérhető.
A Citroën első tisztán elektromos kompakt SUV-ja
A családi B-SUV modellek szegmensében először a Citroën tisztán elektromos változatot is kínál a C3 Aircross 5 személyes verziójából. A szegmens vásárlóinak vezetési szokásaihoz tökéletesen illeszkedő villanyváltozatot egy 83 kW (113 LE) teljesítményű motor hajtja. Ehhez egy 44 kWh kapacitású LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor társul. Ez a technológia tökéletes kompromisszumot kínál az elvárt teljesítmény (több mint 300 km hatótávolság – hitelesítése folyamatban) és a rendkívül kedvező ár között. A motor és a teljesen automata sebességváltó egyenletes gyorsulást, azonnal rendelkezésre álló nyomatékot és 135 km/órás végsebességet biztosít. A C3 Aircross tisztán elektromos változata a mindennapi közlekedéshez tökéletesen elegendő teljesítményt nyújt.
Az elektromos C3 Aircross megkönnyíti a felhasználók életét, különösen, ami az akkumulátor feltöltését illeti. Az alapfelszereltségbe tartozó Mode 3 kábellel otthon és nyilvános helyen egyaránt tölthető az autó:
- Váltakozó áramú töltés és 7 kW töltőteljesítmény esetén kb. 4 óra 10 percig tart, amíg az akkumulátor 20%-ról 80%-os szintre töltődik.
- Váltakozó áramú töltés és 11 kW töltőteljesítmény esetén mindez 2 óra 50 percet vesz igénybe.
100 kW-os egyenáramú töltővel gyorstöltésre is lehetőség van. Ilyenkor mindössze 26 percre van szükség, hogy 20%-ról 80%-ra emeljük az akkumulátorszintet.
2025-ben egy másik akkumulátorra épülő változat is forgalomba kerül, ennek a hatótávolsága a 400 km-t is meghaladja majd.
A C3 Aircross elektromos változata megnyugtató választ ad azoknak az autósoknak az aggodalmaira, akik még mindig tartanak az elektromos járművekre való átállástól. A gyorstöltés mellett a Citroën elektromos modelljeihez kifejlesztett, Magyarországon várhatóan 2024 második felében startoló új ë-ROUTES app is a segítségükre lesz: az alkalmazással egyszerűen megtervezhetők az utazások, valós időben nyomon követhető az akkumulátor töltöttségi szintje, és teljes körű navigáció vehető igénybe. Mindezzel lecsökkenthető a menetidő és a legjobb töltőállomások is könnyen azonosíthatók. A járműadatokat (beleértve az akkumulátor töltöttségi állapotát), a forgalmi viszonyokat és a kiválasztott útvonal mentén található töltőpontok státuszát folyamatosan figyelemmel kísérő applikáció hatékony útvonalkezelést biztosít.
4 – KÉNYELMES ÉS STRESSZMENTES UTAZÁS
A tágas és világos új C3 Aircross leginkább egy kerekeken guruló nappalihoz hasonlítható. A megemelt vezetési pozíció és a nagy hasmagasság megkönnyíti a be- és kiszállást, és jobb rálátást biztosít az útra.
A C3 Aircross fedélzetén a modellen most először alkalmazott exkluzív Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, a műszerfalat az új head-up display kijelzővel kombináló C-Zen Lounge és a Citroën Advanced Comfort® ülések jóvoltából kimagasló kényelemben van részünk.
Citroën Advanced Comfort futómű és ülések: szinte védőburokban érezzük magunkat
Az új C3 Aircrosst úgy terveztük, hogy kényelem és élvezet szempontjából a legtöbbet nyújtsa, akár egy, akár hét személy tartózkodik a fedélzeten. Ennek érdekében az exkluzív Citroën Advanced Comfort® futómű valamennyi változaton szériafelszerelés. Ez az innovatív, szabadalmaztatott koncepció az útviszonyoktól függetlenül egyedülálló kényelmet biztosít a járműben ülők számára.
A Citroën Advanced Comfort® futómű újragondolja a felfüggesztési rendszer két alapvető funkcióját, ami nem más, mint optimális kapcsolatot biztosítani a kerekek és az útfelület között, és tökéletes kényelmet nyújtani az utasok számára. A hagyományos felfüggesztés e két funkció biztosítására egy rugót és egy hidraulikus lengéscsillapítót használ. A rugó elnyeli az úthibákat, a lengéscsillapító pedig az ütközést követő kirugózási
fázisban siet a rugó segítségére: a felső végállásnál lévő ütköző az utolsó néhány centiméteren elnyeli a rugó összenyomódását. Az ütközőelem védi a jármű mechanikus alkatrészeit, de nem vezeti el teljesen az energiát, ami hátrányosan befolyásolja az utasok kényelmét.
A Citroën mérnökei a fenti felépítést újragondolva létrehoztak egy új, progresszív hidraulikus ütközőelemekből álló szabadalmaztatott rendszert. Az ütközőelemek úgy működnek, mint egy második, kisebb csillapító, amelyik a fő lengéscsillapító két végén helyezkedik el. Lengéscsillapítónként két progresszív ütközőelem van a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Ez a fajta felfüggesztés kisebb úthibák esetén nagyobb rugalmasságot és kényelmet biztosít, de a karosszéria egyhelyben tartásához szükséges csillapítás is adott, amikor a jármű rossz minőségű, egyenetlen úton halad. Az utóbbi esetben a mozgási tartomány végén a rendszer fokozatosan lassítja a mozgást. A hagyományos lengéscsillapítók mechanikus ütközőivel ellentétben – amelyek elnyelik az energiát és csökkentik a kényelmet azáltal, hogy az energia egy részét lökés formájában felszabadítják – a progresszív hidraulikus ütközőelemek elnyelik és elvezetik ezt az energiát. Érezhetően érvényesül a Citroën számára oly fontos „repülő szőnyeg” hatás, ami tovább javítja a fedélzeti élményt.
Az új C3 Aircross kínálatában ezenkívül az új Advanced Comfort® ülések is megtalálhatók. A 10-15 mm-rel vastagabb felületi szivacsrétegnek köszönhetően az ülések még puhábbak és stabilabbak, és az oldaltámasz tekintetében is áttervezték őket, hogy hosszabb utazások alkalmával is kényelmesen tartsanak.
C-Zen Lounge: újfajta kialakítás a fokozott nyugalom érdekében
Az új C3 Aircrosson is élvezhetjük az új ë-C3 és C3 modelleken végzett munka gyümölcsét. A Citroën C-Zen Lounge névre hallgató új koncepció modern, tágas és jól felszerelt utasteret takar, melyet különösen gondos szín- és anyaghasználat jellemez.
A Citroënre jellemző függőleges szellőzőkkel tagolt vízszintes műszerfal két részre oszlik: a felső rész a műszaki, az alsó a kényelmi funkcióknak van fenntartva. Ez utóbbi a Sofa Design névre hallgat, és különleges szövetkárpit borítja. A két végén kialakított meleg fényű zóna hozzájárul az utasok jó közérzetéhez.
Fölül a műszercsoport hiányából fakadóan jobb a kilátás, ami kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a vezetést. A legfontosabb vezetési információk a head-up display kijelzőn jelennek meg. A többfunkciós kompakt kormánykerék, amelynek magassága és dőlésszöge is állítható, könnyen kezelhető. Teljesen új a műszerfal és a szélvédő találkozásánál lévő jól olvasható információs kijelző. Ezzel az innovatív funkcióval elkerülhető a dupla kijelzés, és a vezetőnek minden szükséges információ a rendelkezésére áll, anélkül, hogy le kellene vennie a szemét az útról. Mindez nagyban növeli a biztonságot.
5 – KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁKBAN GAZDAG, JÓL FELSZERELT CSALÁDI SUV
Az új C3 Aircrossban minden együtt van: design, helykínálat, fedélzeti kényelem, az ügyfelek által ezen a szinten elvárt, napi szinten hasznos felszerelések… és mindez rendkívül kedvező áron.
Kapcsolódási technológiákban gazdag SUV
Az új C3 Aircross zökkenőmentesen használható és érzékenyen reagáló korszerű infotainment rendszerrel és az ilyen típusú járművektől elvárt összes kapcsolódási szolgáltatással rendelkezik.
A YOU változat egy beépített telefontartóval ellátott okostelefon-dokkolóval van felszerelve. A vezető a NFC vezeték nélküli technológia segítségével automatikusan elindíthatja a megfelelő alkalmazást, amely gyorsbillentyűk révén hozzáférést biztosít az okostelefonon kínált szolgáltatásokhoz. Ezek vezérlése hangfelismeréssel is történhet. A vezető hozzáfér továbbá a rádióhoz, a lejátszási listákhoz és a navigációhoz is. A kormánynál elhelyezett kapcsolók jóvoltából a járművezető mindvégig a kormányon tarthatja a kezét, a „Home” gomb segítségével pedig könnyen visszatérhet az alkalmazás kezdőlapjára.
A C3 Aircross MAX változatán egy enyhén a vezető felé fordított 10,25’’ színes infotainment-képernyőt találunk. Widgetes felépítése az okostelefonokéhoz hasonló: virtuális parancsikonokat biztosít a fő navigációs, telefon-, rádió-, alkalmazás- és médiafunkciókhoz. Az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis vezeték nélküli wifi-funkció okostelefon-tükrözést tesz lehetővé. A fedélzeti kényelemhez az első és második üléssorban
elhelyezett két-két USB-C csatlakozó is hozzájárul. A középkonzol egyik tárolórekeszében egy 15 W-os vezeték nélküli mobiltelefon-töltő is kialakításra került.
A könnyebb és biztonságosabb mindennapokért
A különböző vezetéstámogató technológiák nem csak a járművezető kényelmét és biztonságát szolgálják. Az autóban ülő összes utas és a gyalogosok is élvezik az előnyeiket.
Active Safety Brake
A vészfékező rendszer az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok sérüléseit hivatott csökkenteni. A rendszer 5 km/h – 135 km/h (a C3 Aircross végsebessége) tartományban éjjel-nappal működőképes.
Aktív sávtartó asszisztens
Ez a járművet az adott forgalmi sávban tartó funkció segít a vezetőnek megtartani a megfelelő távolságot a sávjelzésektől. A rendszer 60 km/h sebességtől aktív, és amikor az autó kezd kisodródni a sávjából, automatikusan korrigálja a menetpályát.
Éberségfigyelő
A rendszer a C3 Aircross kilengéseiből következtet a vezető lankadó figyelmére. Álmosságra utaló jel érzékelésekor vizuális és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha a helyzet ennek ellenére sem változik, a rendszer hosszabb hangjelzést és 10 másodpercen át tartó vizuális jelzést bocsát ki.
Táblafelismerő rendszer
A rendszer leolvassa a sebességkorlátozó táblákat, és a sebességet a szélvédő alján, a vezető látóterében elhelyezett head-up display kijelzőn jeleníti meg, így tájékoztatva a vezetőt, ha a sebességkorlátozás megváltozását vagy a megengedett sebesség túllépését észleli. Az intelligens rendszer a navigációs rendszerben tárolt sebességkorlátozási információkat is figyelembe veszi. A hangjelzést a műszerfalon lehet ki-, illetve bekapcsolni.
Intelligens távolságifényszóró-vezérlés
Az intelligens fényszórók tompított világításra váltanak, ha a szélvédőn elhelyezett kamera szembejövő járművet észlel. Amint a jármű elhaladt, a rendszer visszavált távolsági fényre.
Első és hátsó parkolószenzorok
A parkolási manőverek közben adatokat gyűjtő első és hátsó parkolószenzorok hangjelzéssel, valamint vizuális jelzésekkel figyelmeztetik a járművezetőt a közelgő akadályokra. A hátsó parkolószenzorok hátramenetbe kapcsoláskor lépnek működésbe.
Holttérfigyelő rendszer
A holttérfigyelő rendszer az autó holtterében tartózkodó járműre az adott oldali visszapillantó tükörben felgyulladó piktogrammal figyelmeztet. A 30 km/h sebességtől aktív rendszer ugyanazon az elven működik, mint a parkolószenzorok, és jelentősen növeli a biztonságot.
Tolatókamera
Hátramenetbe kapcsoláskor a csomagtérajtó alján lévő kamera jóvoltából megjelenik a központi kijelzőn a gépjármű mögötti terület képe. A különböző színű segédvonalak az akadályok és a jármű közötti távolságot jelzik, és figyelmeztetnek az esetleges ütközésekre.
Az Új C3 Aircross ára Magyarországon is a az új C3, e-C3 modellekéhez igazodik majd
Az ë-C3 és a C3 bevezetését követően a Citroën folytatja küldetését, melynek célja, hogy az elektromos mobilitást minél több ember számára elérhetővé tegye. A kezdettől többféle – tisztán elektromos, belső égésű és hibrid – erőforráshoz kifejlesztett, Smart Car névre hallgató új nemzetközi platform európai változatának és kivételes variálhatóságának köszönhetően nagyobbak lettek a C3 Aircross méretei. Ez nagyobb helykínálatot és gazdagabb funkciókat eredményezett, a vételárat azonban nem érintette.
Modellkínálat: testre szabott ajánlatok
A C3 Aircross új kínálatában design és méret szempontjából két teljesen azonos járművet találunk: az 5 személyes verzió benzines, hibrid és elektromos meghajtással, a 7 személyes benzines és hibrid hajtáslánccal kapható. A C3 Aircross a következő hat színárnyalatban kérhető: Perla Nera fekete, higanyszürke, elixírvörös, Monte Carlo-kék, hófehér és Montana-zöld. Ezeket fehér vagy fekete tető tehetii különlegesebbé. A megjelenést a karosszéria színétől függően háromféle colour clip színfolt teszi teljessé. A még egyedibb megjelenés érdekében tartozékként – négydarabos szettek formájában – további színek is elérhetők lesznek.
A modellkínálat racionalizálásával párhuzamosan már az első kiviteli szintet (YOU) is gazdag felszereltség jellemzi. Ezen a szinten alapfelszerelés a Citroën Advanced Comfort® futómű, 6 légzsák, a manuális légkondicionáló, az okostelefon-dokkoló, az aktív vészfékező rendszer, a sávtartó asszisztens, az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a hátsó parkolószenzorok, az automatikus világításkapcsolás, az állítható magasságú vezetőülés, az elektromosan működtetett első ablakemelők, a 3:2 arányban osztott hátsó üléspad, a LED-es fényszórók és nappali lámpák és a 16” keréktárcsák.
A MAX kiviteli szint emellett 17” Aragonite gyémántvágott könnyűfém keréktárcsákat, 3D LED-es hátsó lámpákat, karosszériaszíntől függően fehér vagy fekete színű tetőt, 3D navigációt, vezeték nélküli telefontöltést, holttérérzékelős külső visszapillantó tükröket, első parkolószenzorokat és elektrokróm belső visszapillantó tükröt kínál, és a Hibrid 136 eDCT motorral felszerelt 7 személyes változat is itt áll rendelkezésre.