- A Chantilly Arts & Elegance kiállításon bemutatott dizájntanulmány formájában újjáéled az SM, a DS Automobiles örökségéhez tartozó modell.
- Az SM TRIBUTE egy egyedi darab, amelyet a DS DESIGN STUDIO PARIS készített, hogy megünnepelje a művészet és az elegancia tíz évét.
Párbeszéd a DS Automobiles és közössége között
„Ikonikus modelljeink génjein dolgozunk, hogy elősegítsük a jövőbeli modellek formáinak kutatását, amelyek az évtized végén látnak majd fényt” – vallja Thierry Metroz, a DS Automobiles tervezési igazgatója. „Amit megosztunk, ami 2020-ig nyúlik vissza, valamint a Chantillyben való jelenlétünk az SM TRIBUTE-nál, az e tevékenységről és a témával kapcsolatos kutatásainkról tanúskodik.”
2020 tavaszán a DS Automobiles megosztotta közösségi oldalain az #SM2020 nevű vázlatsorozatot. A tervek a DS DESIGN STUDIO PARIS tervezői számára fenntartott belső kreatív pályázat eredményeként jöttek létre, az 1970-ben bemutatott fenséges SM újraértelmezéséről.
„A rajzok közzététele után egy sor nagyon erős üzenetet kaptunk közösségünktől” – emlékszik vissza Thierry Metroz. „Az első az volt, hogy ügyfeleink mélyen törődtek az ikonikus modellekkel, amelyek történelmünk részét képezik. A második pedig azt mondta, hogy a közösség nem akarja, hogy az eredeti tervek torzuljanak.”
A DS DESIGN STUDIO PARIS csapata rendszeresen dolgozik a DS és az SM történelmi örökségén, olyan projekteket fejlesztve, amelyek serkentik a kreativitást és a gondolkodást.
„Továbbra akartunk menni” – mondja Thierry Metroz. „Az örökségünket szerettük volna népszerűsíteni ikonjainkon keresztül, amelyek a DS és az SM. Innen ered az élvonalbeli tervezés iránti elkötelezettségünk.”
Az SM TRIBUTE a DS Automobiles születése és a Chantilly Arts & Elegance első kiadásában való részvétele óta a művészet és az elegancia tíz évének ünnepe, amely sokkal több, mint egy egyszerű tisztelgés, miközben hozzájárul a jövő formáinak kutatásához, amelyet a DS Automobiles folytat. DS DESIGN STUDIO PARIS.
Tisztelgés az SM előtt és egy rendkívül aktuális tervezési tanulmány
Megérkezett az üzenet a DS Automobiles közösségétől. A DS DESIGN STUDIO PARIS csapata úgy dolgozott, mintha az MS folyamatos fejlesztés tárgya lett volna az elmúlt öt évtizedben.
Az 1970-es évek elején született SM az innováció csúcsát jelentette a francia autóiparban. A Grand Tourer a technológia igazi koncentrációja volt. A Robert Opron által tervezett aerodinamikai vonalak egyszerre voltak elegánsak és avantgárd. A motorháztető alatt az erős V6-os motor kivételes közúti teljesítményt nyújtott. Az SM-et azonban a DS-től örökölt hidropneumatikus felfüggesztések jellemezték, amelyek páratlan vezetési kényelmet és példaértékű úttartást garantáltak. Az SM még ma is kultikus modell, amelyre világszerte minden gyűjtő vágyik. A kényelem, a teljesítmény és az innováció egyedülálló keveréke igazi legendává teszi.
Ha az SM-et annyira nagyra értékelték, az a gondozott luxusbelsőnek is köszönhető. A kiváló minőségű anyagok, a precíz vonalak és a kiszámított ergonómia különösen kifinomult légkört teremtett az utastérben. A műszerfal a kör alakú műszerfallal és a jellegzetes kormánykerékkel egyszerre funkcionális és gyönyörű volt. Az SM abban az időben is nagyon jól felszerelt volt, elektromos ülésekkel, légkondicionálóval és szervokormánnyal. Amellett, hogy dinamikus karaktere volt, az SM olyan autó volt, amely maximális kényelmet kínált az utasok számára.
Frédéric Soubirou, a DS Automobiles külső formatervezési részlegének vezetője így nyilatkozott: „ Az ihletet különféle SM-modellek tanulmányozásából merítettük, beleértve néhány prototípust és két elnöki autót. Mindenkinek volt egy jellegzetes vonása, egyfajta aláírása. Olyan benyomást keltettek, mintha az úton repülnének, mintha lebegnének.”
Ez a dinamizmust és hatékonyságot sugalló könnyedség tükröződik az SM TRIBUTE karcsú, mégis izmos sziluettjében. Közvetlen kapcsolat, amelyet erősen jellemez az ikonikus előlap és a hosszúkás motorháztető által dominált profil…
„Néhány aktuális szimbolikus elemmel egészítettük ki munkánkat” – folytatja Frédéric Soubirou.
A kéttónusú kezelés az 1971-es prospektusban jelenlévő Gold Leaf árnyalat újraértelmezésének eredménye, amely egy kézzel készített patinával megmunkált szatén festékből áll, és speciális fekete árnyalattal kombinálva.
„Hídat akartunk építeni a különböző korok között: az 1930-as évek, amikor tekintélyes francia márkák kétszínű karosszériás autókat mutattak be a „concours d’elegance”, az 1970-es évek autóiparának ikonjának, az SM-nek és a jelenlegi dizájnnak megfelelően. a DS AERO SPORT LOUNGE koncepción látható kéttónusú kezeléssel, amely a DS Automobiles formatervezési védjegyévé vált” – mondja Vincent Lobry, a DS Automobiles szín-, anyag- és felülettervezési (CMF) részlegének vezetője.
Az SM-ben a felső hűtőrácsot egy nagy üvegrésszel váltották fel, amelyen az első lámpacsoportok és a rendszámtábla látható. Ötven évvel később ez az üvegrész egy 3D-s képernyővé vált, amely középen világít, és mindkét oldalán három-három modulból álló fénycsoport keretezi – mint régen – nyolc függőleges, gyémántvégű DRL-vel, amelyek háromból állnak. karok, amelyek egy pontban futnak össze, mint egy hajó orrában.
A profil az SM jellegzetes vonalait tartalmazza, amelyek követik a levegő áramlását elölről a keskenyebb hátsó felé. A két nagy ablak mögött a hátsó negyed panel ketté van osztva, és a hátsóval folytatódik, így úszó S-t alkotnak. Természetesen a hátsó kerekek részben kivehető részekkel vannak bevonva.
Az SM ikonikus arányait megőrizve, 4,94 m (+ 3 cm) hosszával és 1,34 m (+ 2 cm) magasságával az SM TRIBUTE izmosabb és erősebb az 1,98 m (+ 14 cm) szélességének köszönhetően. ). A nagyobb hatékonyság érdekében a talajtól mért magasság 12 cm (-3,5 cm) lesz. Az SM TRIBUTE nagy, 22 hüvelykes kerekeit aerodinamikus betétekkel díszítették.
A hetvenes évek SM nyelve ismétlődik a belső terekben is
Belül is újraértelmezték a hetvenesek dizájnját a műszerfal felső részének jellegzetes profiljának és a műszerfal ovális formájának újrajavaslatával. Hű maradva az SM avantgárd lelkéhez, az információk kivetülnek, míg a steer-by-wire kormánykerékhez kapcsolódó ívelt „képernyőkonzol” a márka számára oly kedves innovatív szellem további példája. Hangok és fények borítják be az utasokat.
A világos belső tér bőrből és elefántcsont színű Alcantara®-ból készült. A műszerfal elején található nagy felület rendkívüli teret kínál szinte végtelen felületek és anyagok számára. Az ülések ikonikus SM-kárpitja, vízszintes párnákkal.
„A műszerfal felső részének dizájnja valódi jel volt, implicit crossoverrel” – mondja Luc Quirin, a DS Automobiles belsőépítész-tervezője: „Kutatásunk eredményeinek hozzáadásával fenntartottuk ezt az identitás-megközelítést. Az információ kivetítve van, képernyő nincs. A környezet magával ragadóbb, ugyanakkor kevésbé korlátozza a vezetőt és a többi utast.”
„Az ajtólapok lézergravírozott bőrborítása a díszítőművészet által ihletett motívumokat idézi, amely irányzat a „concours d’elegance”-val egyidőben alakult ki. A gyöngyházfényezések a jelenlegi modellekre utalnak” – teszi hozzá Vincent Lobry, a DS Automobiles CMF-tervezési részlegének vezetője.
„Ez nem az SM egyszerű újraélesztése” – összegzi Thierry Metroz. „A DS DESIGN STUDIO PARIS csapata jól érezte magát, amikor egy ambiciózus projekten dolgozott. Tiszteletben tartottuk az eredeti rajzok szellemét és részleteit, életet adva az SM átírásának és újraértelmezésének. De mivel nem szokásunk eltérni a többi munkánktól, számos részletet mellékeltünk a DS Automobiles jelenlegi modelljeiről és jövőbeli projektjeiről.”
SM TRIBUTE a Chantilly Arts & Elegance előtt
A Chantilly Arts & Elegance partnere 2014 óta, a DS Automobiles bemutatja az SM TRIBUTE-t a Château de Chantilly francia kertjében megrendezett verseny tizedik évfordulóján.
Az eredeti SM melletti 120 m2-es standon található SM TRIBUTE szeptember 15-én részt vesz a Concours d’Elegance rendezvényen. A DS Automobiles már ott van a legjelentősebb franciaországi verseny győzteseinek listáján, ahol 2016-ban a DS E-TENSE-vel diadalmaskodott.
Az előző kiadásban a DS E-TENSE PERFORMANCE nyerte el az Innovációs Díjat, míg az évek során a DS Automobiles különböző modelljei nyertek a Concours d’État-t; az utóbbiak közül megemlékezünk az SM MYLORD-ról (két trófea) és a DS 19 LA CROISETTE-ről (egy trófea).
Idén az SM TRIBUTE-t SM-ek széles választéka kíséri a gyűjtők falujában. A látogatók megtekinthetik és újra felfedezhetik a négyajtós SM OPERA-t, egy SM MYLORD kabriót, egy versenyautót, amely részt vett a 24 Hours of Spa-Francorchampsban 1974-ben, a 2023-ban a Rétromobile-ban kiállított SM PROTO-t és más SM-eket különböző színekben. az ‘Euro SM Clubtól, az Aventure DS- nek köszönhetően
Az SM TRIBUTE Chantilly-i bemutatója mellett a DSDESIGNSTUDIOPARIS weboldalán felfedezheti a tervezési fázis kulisszái mögé.