A Toyota bemutatta az elektromos mobilitás új szimbólumát, az európai piac számára készülő Sport Crossover koncepciót. A lenyűgöző, karakteres formatervezésű jármű sorozatgyártott változata a tervek szerint 2025-ben érkezik, és nem csak a jövőt, de azonnali hatást és stílusforradalmat hoz, kihívva a megszokott sztereotípiákat. A fejlesztést a Toyota és BYD kínai közös vállalata végzi. A modell része a Toyota karbonsemlegességi stratégiájának, melynek keretében 2026-ig hat elektromos modellt terveznek bemutatni Európában. A világ legzöldebb autógyártója ígérete szerint Európában 2035-re kizárólag zéróemissziós járműveket kínáln majd, 2040-re pedig a kontinensen eléri teljes karbonsemlegességet.

 

A Toyota bemutatta  a Sport Crossover koncepciót,  egy új akkumulátoros elektromos modell előfutárát, amely 2025-ben bővíti a vállalat zéró emissziós kínálatát Európában. A koncepció látványos sziluettel és karakteres, kupéra emlékeztető vonalakkal alkot egy olyan formatervezési ikont, amely megjelenésében kiemelkedik majd a vállalat dedikált akkumulátoros elektromos (BEV) modellkínálatából. Az újdonság különösen vonzó alternatívát biztosít majd az első elektromos autójukat megvásárló ügyfeleknek és stílusos alternatívaként szolgál a hagyományos SUV modellekkel szemben. Maximális kényelmet egyesít az ötajtós kialakítás praktikumával, nagy csomagtartóval és bőséges hátsó lábtérrel. A Sport Crossover koncepciót a nagyközönség először az április Sanghaji Autószalonon láthatta. Az újdonság fejlesztését a kínai és az európai piacra is a BYD Toyota EV Technology (BTET) végzi – a Toyota és a BYD által Kínában közösen létrehozott közös vállalat. Többutas stratégiájával a Toyota egy olyan jövőt lát maga előtt, ahol a karbonsemlegességét különféle termékek portfóliójának praktikus kínálata adja meg fejlett, alternatív üzemanyag- és zéró emissziós hajtáslánci technológiákkal. Európában a Toyota hat dedikált akkumulátoros elektromos modellt tervez bemutatni 2026-ig. Elektrifikált termékek sokoldalú kínálata segíti a Toyota európai terveinek megvalósítását: 2035-re kizárólag zéróemissziós járműveket szeretnének kínálni, 2040-re pedig szeretnék elérni a teljes mértékben karbonsemleges működést.