A világ másik feléről jelentkezünk, egy igen exkluzív kiállítással. Kezdjük az elején, a Bangkok International Motor Show-n jártunk, ami egy igazi kuriózum a motorok szerelmeseinek. Idén immáron 40. alkalommal rendezik meg az eseményt, ami fennállása óta több mint 55 millió látogatót vonzott. Csak az utolsó 10 évben majdnem 20 millió ember járt itt. Ezek olyannyira kimagasló számok, hogy így a Bangkok International Motor Show nemzetközi viszonylatban is a TOP3 kiállítások közé sorolható. A számok világában maradva: Thaiföld és a környező ázsiai országok lakossága – így a potenciális fogyasztók száma- több mint 900 millió fő. Csak a Bangkok International Motor Show 2 hetes időtartama alatt több mint 40ezer jármű talál gazdára ebből körülbelül 15-20%-a motorkerékpár és legalább 35 ezer autót adnak.

Ázsia igen nagy piac a motorkerékpárok részére. Aki már járt, nyaralt a térségben, vagy ismerősöktől hallott róla, az képben van, és sejti,vagy akár pontosan érti is miért. Itt minden második embernek motorkerékpárja van, tehát igen sok rója az utakat, és hogy milyen állapotokban, arról inkább nem is írnék most, talán egy másik alkalommal.

De nézzük meg kik vesznek részt a világ egyik legnagyobb Motor Show-ján: ebben az évben több mint tíz motorkerékpár-márka mutatkozott be, mint például a Vespario, a Yamaha, a Suzuki, a Kawasaki, a Harley-Davidson, a Triumph, a Honda, a GPX, a Peugeot és több kisebb acélparipa gyártó.

A motorkerékpár márkák teljes választékukkal szerepeltek a kiállításon. Ez az esemény továbbra is fontos szerepet játszik a délkelet-ázsiai legújabb motorkerékpár-trendek bemutatásában.

 

Amikor Django elszabadul, az oroszlán képében nem erre számítunk, de ez van. A Peugeot levette a polcról Django robogóját. Ez a dizájn jelenleg 3 darabból áll a Heritage, az Evasion és a Sport. Az 1950-es évek Peugeot dizájnja inspirálta a Heritage-t, míg az Evasion két tónusú színsémát használ, és stílusos szélvédővel rendelkezik. A Sport viszont ugyanezen évtized sport autóinak feelingjét próbálja motorrá varázsolni: versenyszámokkal, kivehető üléssel és sportosabb megjelenéssel ruházták fel.

A tervezők figyeltek arra, hogy a legújabb technikát hozzák el a klasszikus Django elszabadul koncepcióval. A márka híres arról, hogy a modern technológiát remekül párosítja az elegáns külsővel, például LED-es világítással, az első és hátsó tárcsák designjával, a blokkolásgátló fékrendszer és félig digitális műszerfal beépítésével.

A Royal Enfield-ről (RE) Magyarországon nem igazán hallani pedig szívesen beszélgetnénk velük. Pont ezért volt számunkra érdekes a Royal Enfield stand ahol a 350 cc-től 500 cm3-ig terjedő motorkerékpárok hagyományos felépítése volt a sláger: 650cc középsúlyú Interceptor és az új, Continental GT. A kíváncsiságunkat azonban az indiai konglomerátum KX Concept motorkerékpárja csigázta fel a leginkább. Az  RE KX Concept először tavaly került bemutatásra az EICMA-ban, Milánóban, Olaszországban. Egy 1938-as tervezésű RE motorkerékpár alapján alkották meg az 1140 cm3 V-Twin motort, amely az akkori RE legnagyobb motorja volt, és ami most az új KX Conceptben támadt fel a XXI. században. A KX tervezése tavaly áprilisban indult meg a vállalat székhelyén Indiában és párhuzamosan az Egyesült Királyságban. A KX-nek két tervezési koncepciója volt: neo-klasszikus és futurisztikus. A két tervet eztán harmonikusan összefésülték, hogy létrehozzák a végső, kiforrott koncepciót.

A GPX egy büszke thai motorkerékpár gyártó cég, melyet 2007-ben egy fiatal 21 éves vállalkozó alapította. A vállalat először terepjárókat gyártott, majd motorkerékpár gyártással bővítették tevékenységüket. 2019-ben termékpalettájukból már bárki találhat számára tetsző járgányt, legyen szó hétköznapi, vagy akár a szabadidős kétkerekűekről. Bemutatkozott a a Legend 200-as és 400 koncepció is.

A Yamahának sikerült egy újabb bőrt lehúzni az MT-03-ról hiszen sok újdonság lett a kis vörösben. Felvetődhet a kérdés hogy miért is „vörös”: a Yamaha eddig leginkább a kék sznt favorizálta, mint az elemeket kiemelő design színt, viszont idén a vörös hatalomátvétel volt tetten érhető az ázsiai esemény kiállított darabjai közt. A 2019-es Yamaha MT-03 kulcsfontosságú stíluselemei közé tartozik a fehér csiszolt üzemanyagtartály, a LED-es nappali fényszóró és a félig digitális műszerkonzol. A hátsó lámpa továbbra is LED-es maradt, míg a sportos osztott ülések átkerültek az R3-ból. A motorkerékpáron a fekete-fehér és a már említett vörös-piros színek dominálnak leginkább. A frissített Yamaha MT-03 teljesítménye 321 cm3, és természetesen folyadékhűtéses, 41 lóerős és 29,6 Nm csúcsnyomatékot tartalmaz. A motor 6 sebességes sebességváltóval van felszerelve, míg a felfüggesztést teleszkópos villákkal és hátsó monoshock egységgel oldották meg. A YAMAHA idén Bangkokban bemutatta a városi robogók általuk megálmodott legújabb stílusát, mely a QBIX névre hallgat, ami ugye kockafélét jelent, de szerencsére nem egy Minecraft adaptációt alkottak a tervezők. A csúcs modern robogóhoz természetesen tartoznak korszerű funkciók is, amikkel a Yamaha sem fukarkodott: a járműveket olyan speciális funkciókkal látták el, mint a teljes digitális LCD-panel, az intelligens kulcsrendszer, az ABS, a mobil töltő és USB csatlakozók. Amennyiben ezek az új bővített funkciók optimálisan, felhasználó barát módon, egyszerűen és gyorsan működnek, úgy egyáltalán nem lepődnénk meg, ha a Yamaha QBIX a világ legjobb városi robogóivá avanzsálnának.

Az AP Honda Thaiföldön a legjobban teljesítő márka. A Japánból importált járművek a motorkerékpárok thai piacának listavezetője. Nem csoda hát, hogy a 2019-es Motor Show valódi sztárja. A márka rajongói közt méltán nagy tiszteletnek örvend az új Honda CBR250RR. A 250-es motor egy igazi versenygép reinkarnációja, DOHC 4 szelep, 2 hengeres, sok vezetési mód közül választhat „a versenyző” például a Sport és Sport Plus. Amit viszont sokan vártak már a gyártótól, azok a kettős LED-es fényszórók, a két színével teljesen egyedire megalkotott CBR250RR digitális kilométeróra, és persze a két különböző elérhető szín: a piros és a fekete.

A Vespario, a prémium robogók vezető importőre és olyan legendás motorkerékpár márkák forgalmazója, mint a Vespa, Piaggo, Aprilia, illetve a Moto Guzzi. Az olaszországi kétkerekű gyártó idén 6 modellt mutatott be újdonságként Bangkokban, többek között a Vespa GTS Super Sport 300 ABS-t. Az Urban Sport kollekció a jelek szerint készen áll arra, hogy mindenki felfigyeljen rá a régióban és új fejezetet kezdjen a forgalmazók helyi értékesítési stratégiáiban.

A 40. Bangkok Nemzetközi Autószalon a várakozások felett teljesít. Az idei látogatók száma 1,6 millió ember. Több mint 50 vállalat vonult fel s a vásár végeztével teljesen elégedett a célszámot meghaladó foglalási szám mutatja mennyire sikeres volt az idei rendezvény.

A 40. Bangkok Nemzetközi Autószalon egy újabb év amikor rekordot hozott hiszen a rendezvényen 49 278 autó és motor talált gazdára. Pontosabban 37 769 autóra, 5343 motorkerékpárra oszlik, míg az Elektromos járművek igen nagy számban keltek el a 6166 db igen kiemelkedő.

Az eladásokat tekintve az első a Toyota 6 110 db, a Mazda idén második lett 5 211 db és a Honda a dobogó harmadik helyét foglalta el, amely 4910 eladott járművet jelent. Motorkerékpárok esetében toronymagasan a Honda 1 274 db, a második helyezett a Yamaha 723 eladással, míg a harmadik a Kawasaki 539 talált gazdára. A tiszta EV márkákat tekintve a MINE Mobility összesen 4500 darabbal tekintélyes piacot szerzett de a FOMM  is szépen teljesített 1 666 járművet adott el.