a XXI. századi DS felfüggesztés:
1955-ben a DS nem csupán a jövőbe mutató, művészi formatervezésével, hanem avantgárd technológiájával is csodálkozást és csodálatot váltott ki. Mindenki emlékezetében megmaradt az autó hidropneumatikus felfüggesztése, amely a versenytársak között teljesen egyedülálló, páratlan úttartást és kényelmet biztosított. A DS 7 CROSSBACK modell megalkotásánál a márka szellemiségét mindmáig meghatározó újításból ihletet merítve, a DS mérnökei kifejlesztették a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-t. Ez a rendszer a gépkocsi előtti öt méteres sávban érzékeli az úthibákat, és a négy lengéscsillapító folyamatos, külön-külön történő vezérlésével kivédi azok hatásait.
Tökéletes kényelem minden pillanatban
Előrelátónak lenni, ez a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelve. Ezt szolgálja a szélvédő mögött elhelyezett kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő, melyek elemzik az út típusát és az DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. A nyugalom mellett a reakcióképesség és a kifinomultság jellemzi ennek a kivételes SUV-nek a vezetését.
2-ES SZINTŰ ÖNVEZETÉST KÍNÁLÓ DS DRIVE ASSIST RENDSZER:
Az automata sebességváltóval szerelt DS 3 CROSSBACK és DS 7 CROSSBACK modellekhez elérhető DS DRIVE ASSIST utat nyit az önvezető autó megalkotása felé. Ez a 2-es szintű rendszer lehetővé teszi, hogy 180 km/h sebességig a gépkocsi – továbbra is a vezető felügyelete mellett –önállóan szabályozza sebességét és meghatározza sávon belüli helyzetét.
Nyugodt vezetés az autópályán
Egyéb érzékelők mellett, a radarnak és a kamerának köszönhetően a gépkocsi tökéletesen alkalmazkodik a közlekedési feltételekhez: automatikusan követi a vezető által választott menetpályát a sávon belül, és finoman szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén a rendszer akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit. A vezető bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.
A rendszer a gyorsításra, a fékezésre és a kormányzásra fejti ki hatását 180 km/h sebességig (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően). A forgalmi dugókban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer nyugodt vezetési élményt biztosít.
Irány- és távolságtartás
Az ACC Stop & Go (adaptív sebességszabályozó) funkcióval ellátott DS DRIVE ASSIST lehetővé teszi a gépkocsi sebességének és követési távolságának intelligens szabályozását az előtte haladó járművekhez képest. Ez az ötletes rendszer többek között a menetkörülményeket is képes kezelni forgalmi dugókban: a vezető beavatkozása nélkül a gépkocsi automatikusan újraindul (3 másodpercnél rövidebb leállítási idő), a vezető nyugodt marad, felesleges stressz és mozdulatok nélkül.
Autóúton, a vezető átengedi a vezetést a rendszernek, miközben fenntartja az irányítást az autó felett. A mesterséges intelligencia a fedélzeti kamerán alapul, amely felismeri a folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet. Biztosítja, hogy a gépjármű a sávjában, a vezető által kívánt helyen maradjon. Ha a vezető jobbra húzódik, hogy több helyet hagyjon az egy sorban haladó motorosoknak, az LPA (Lane Position Assist) működésbe lép, és a sáv jobb szélén tartja a gépkocsit.
Tudnivalók: ha a vezető vissza szeretné venni az irányítást a kormány felett, erősen tartva a kormányt felül tudja írni a korrekciót. A módosítási művelet akkor is félbeszakad, ha be vannak kapcsolva az irányjelző lámpák. A rendszer 30 km/h elérésekor, a vezető utasítására lép működésbe. Azután 0-180 km/h sebességtartományban működik.
LÁSSON MESSZEBBRE A DS MATRIX LED VISION FÉNYSZÓRÓKKAL:
A DS MATRIX LED VISION-nel a DS Automobiles volt az első gyártó, amely mátrix fényszórókat alkalmazott a DS 3 CROSSBACK szegmensében. Ez a technológiai fejlesztés igazi előnyt jelent a biztonság és a kényelem szempontjából a vezető és a többi közlekedő számára.
A DS 3 CROSSBACK avantgárd formatervezésének kulcsfontosságú elemei közé tartozó DS MATRIX LED VISION fényszórók élvonalbeli technológiát kínálnak. A két különálló részből álló fényszórók – melyekben három LED modul biztosítja a tompított fény funkciót és egy MATRIX BEAM modul a távolsági fény funkciót – jelentősen hozzájárulnak a DS 3 CROSSBACK orr-részének határozott stílusához.
A DS WINGS hűtőrács két oldalán elhelyezkedő MATRIX BEAM modul tizenöt önálló világító szegmensre van osztva.
Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak. A fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez, hogy optimális világítást biztosítson. Így, városon kívül folyamatosan bekapcsolt távolsági fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt.
Mit írnak elő a KRESZ-szabályok?
A Magyarországon hatályban lévő KRESZ-szabáyok előírják, hogy a tompított fényszóró – anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná – sötétben és tiszta időben legalább 40 méter távolságot kell, hogy megvilágítson. A távolsági fényszóró (sötétben és tiszta időben) legalább 100 méter távolságot kell, hogy megvilágítson, azonban a szabályok előírják a tompított fényszóróra való visszaváltást, hogy ne vakítsa el a többi közlekedőt, amikor az ellenkező irányból érkező járművel találkozik, és ha közelről követ egy másik járművet. A távolsági fény tompított fényre váltását kellő időben kell megtenni, hogy ne zavarja a többi közlekedőt.
Éjszaka, a halálos balesetek kockázata hétszer nagyobb
Az éjszakai balesetek az évente regisztrált esetek jelentős részét teszik ki. 2018-ban az éjszakai halálos balesetek aránya Franciaországban megközelítette a 42%-ot, annak ellenére, hogy ilyenkor jóval kevesebben közlekednek az utakon.
Mintha fényes nappal vezetne, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt
Egy „lakott terület vége” tábla rajzolódik ki a lámpaoszlop sor végén. Mögötte a sötét éjszaka. A DS 3 CROSSBACK szélvédőjének felső részén elhelyezett kamera a fény hiányát érzékeli. Az információ eljut a DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz. A tompított fény funkciót biztosító három LED modul mellett a MATRIX BEAM modul is működésbe lép.
Belülről kifelé haladva tizenöt világító szegmens gyullad ki egymás után, hogy a fényszóró távolsági fényre váltson. A futófény „wow” hatást vált ki. Az út és az útpadka tökéletes megvilágítást kap. A vezetés biztonságosabb, a vezető figyelme élénk.
A távolban feltűnnek az első fények. Egy másik gépkocsi közeledik. A kamera érzékeli a gépkocsit és követi annak mozgását.
A MATRIX BEAM modul szemből érkező gépkocsi környékét bevilágító szegmensei azonnal kialszanak, hogy egy megvilágítatlan területet hozzanak létre, amíg a két gépkocsi elhalad egymás mellett. Kétoldalt a világítás erőssége nem változik. A DS MATRIX LED VISION rendszer mindkét közlekedési irányban képes érzékelni a többi gépkocsit, és a tizenöt világító szegmenssel oly módon tudja szabályozni a világítást, hogy távolsági fényszóróval lehessen közlekedni a többi vezető elvakítása nélkül.
Étienne Menant, a DS 3 CROSSBACK termék- és projektmenedzsere a következőket nyilatkozta: „A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a DS 3 CROSSBACK mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez. Lakott területre való be-és kihajtáskor a szegmensek folyamatosan ki-, illetve bekapcsolnak, hogy tompított fényre váltsanak, vagy hogy visszaálljanak távolsági fényre.”
A DS MATRIX LED VISION működtetése
Hogyan lehet aktiválni a MATRIX BEAM modult? Állítsa a fényszóróvezérlő gyűrűt automata állásba! A modul folyamatos be- és kikapcsolásához használja az érintőképernyő „Vezetés” menüjét! Vészhelyzetben, egy fénykürtjel adásával lehet egyetlen mozdulattal kikapcsolni és újra bekapcsolni a funkciót.
Tudnivalók: a MATRIX BEAM modul első aktiválásának 40 km/h feletti sebességnél kell történnie. 25 km/h alatt a funkció kikapcsol. Nagyon rossz látási viszonyok esetén (erős havazás, heves esőzés, vastag köd) ajánlatos kikapcsolni a funkciót.