• Az Euro NCAP a Nissan Qashqai modellbe beépített ProPILOT navigáció kapcsolattal a legújabb értékelésében a lehető legmagasabb, „kiváló” minősítést szerezte meg
  • Több kategóriában a maximális pontra értékelte a Qashqait az Euro NCAP
  • Technológiák a szerteágazó biztonsági funkciókon túlmenően a kényelmet is szolgálják és nem utolsó sorban a pénztárcát is kímélik
  • A Qashqai biztonsági arzenálja alapfelszereltség

Az Euro NCAP a Nissan Qashqai modellbe beépített ProPILOT navigáció kapcsolattal a legújabb értékelésében a lehető legmagasabb, „kiváló” minősítést szerezte meg. Ez azt követően történt, hogy az Euro NCAP januárban az off-road (emelt hasmagasságú) kategóriában a legjobbnak járó díjat a Qashqainak ítélte meg.

Az értékelés két területet fed le, melyek a „vezetéstámogatási kompetencia” és a „biztonsági háttértámogatás”.

A Qashqai 74%-os pontszámot ért el az általános vezetéstámogatási kompetencia terén, a lehetséges 25-ből 20 pontot kapott a ProPILOT Navi-Link (navigáció-kapcsolat) rendszerrel a vezetők számára elérhető információk egyértelműségére, míg a rendszer állapotának láthatósága a 25-ből 20,9 pontot ért el.

A vezetési együttműködés kategóriában, ahol a rendszer reakcióját értékelték, amikor a vezetőnek be kell avatkoznia például egy akadály kikerülése érdekében, a maximális 25 pontot adták.

A ProPILOT Navi-Link rendszeren belüli adaptív sebességtartó automatika teljesítményét illetően a rendszer sikeresen kezelte azokat az útviszonyokat, amikor a Qashqai megközelített egy lassabban haladó autót, egy gyorsan hajtó autót és egy olyan autót, amely hirtelen mozdult ki az előtte lévő sávból, hogy egy másik autót beelőzhessen. Elismerést kapott az is, hogy a segítségnyújtás elérhető marad, miután az autó teljesen megállt.

A maximális 35 pontból 30 pontra értékelték a Qashqait a kormányrásegítés kategóriában, ugyanis az autó 100 km/órás sebességig megfelelően reagált egy „S” kanyarra.

93% a biztonsági mentésnél

A ProPILOT Navi-Link azaz navigációs kapcsolattal ellátott rendszere a maximális 25 pontot érte el a rendszerhiba kategóriában, ahol egy blokkolt érzékelő veszélyeztetheti a rendszer teljesítményét. A ProPILOT navigációs rendszere időben figyelmeztetett, így a vezető tudta, hogy a rendszer nem képes a teljes helyzet megoldására önállóan.

Annak érdekében, hogy a vezető ne essen kísértésbe, hogy túlságosan a vezetőtámogató rendszerre hagyatkozzon, és esetlegesen elterelődjön a figyelme az útról, a ProPILOT rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogy a vezetőnek legalább az egyik keze a kormányon legyen. Ha pedig észleli a kezek hiányát, akkor vizuális és hangjelzéssel figyelmeztet. Ha a vezető keze továbbra is távol marad a kormánytól, az autó lassítást, és végül a jármű teljes leállását kezdeményezi szükség esetén akár a vészjelző bekapcsolása mellett. A Qashqai 20 pontot ért el a megszerezhető 25-ből ezen funkció működésével kapcsolatosan.

Az Euro NCAP az ütközéselkerülés értékelési kategóriáján belül a lehetséges 50 pontból 48,4 pontra értékelte a Qashqait. Ebben a kategóriában a tesztek azt vizsgálják, hogy a ProPILOT Navi-Link rendszerrel felszerelt Qashqai hogyan teljesít az ütközés elkerülése során, amikor kanyarban álló autóhoz közelít, vagy fékező autóhoz közelít, vagy lassabban haladó autóhoz közelít, vagy a sávba közvetlenül elé besoroló autóhoz közelít, illetve amikor az elöl haladó autó sávot vált, és az előtt az autó előtt hírtelen feltűnik egy másik autó.

A nyugalom érdekében fejlesztették ki

A Nissan Qashqaiban debütál először Európában a Nissan szélvédőre vetített kijelzője, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy figyelemmel kísérje sebességét, a navigációs irányokat és az érvényes sebességkorlátozást anélkül, hogy levenné tekintetét az útról.

Az intelligens fényszórók felszerelése, amelyek úgy állítják be a fénysugár irányát, hogy a szembejövő járművezetőket ne vakítsák el, egy másik példa a Qashqai innovatív technológiájára, amely növeli a biztonságérzetet.

A modell a holttér figyelő funkcióval is rendelkezik, amely érzékeli, ha a vezető nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a Qashqai-t a saját sávjába, elkerülve az esetleges veszélyes helyzetet. A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer a parkolóhelyről való tolatáskor is megakadályozza az ütközést.