A vanyarci születésű hétszeres bajnok Tim Gábor a Hungaroringen már belekóstolt Európa legnagyobb és legerősebb márkakupájába, ahol már a top10-ben versenyzett. Újra lehetősége volt a bajnoksághoz csatlakozni, a 40 fős mezőnyben a második futamon ötödik lett a Red Bull Ringen a 14. helyről rajtolva. Ezzel letette névjegyét a bajnokságban. 2023-ban már teljes szezont futna, amennyiben talál partnereket, szponzorokat ehhez.

Az idei évben Tim Gábor és menedzsere hamar rájött arra, hogy nem fog találni szponzorokat, így a szurkolókra bízta, érdemes-e tovább az autósportban maradni. A szurkolók pedig úgy gondolták Gábornak versenyeznie kell. Az első körben közösségi adományozás révén a Hungaroring-i fordulóra rakták össze a költségvetést, ahol Tim jól szerepelt, a második futamon 9. helyen ért célba a népes mezőnyben.

A hazai verseny után egy másik, közeli pályát néztek ki a 14 fordulós naptárból, a Red Bull Ringen szeretett volna rajthoz állni Tim Gábor. A szurkolók ezúttal sem hagyták cserben, jóval a kampány vége összegyűlt a szükséges büdzsé, így Tim leadta a nevezését a Red Bull Ringre is, ahol negyven pilóta állt rajthoz.

„Az első adománygyűjtés fantasztikus sikert volt, bőven meghaladta az előzetes várakozásainkat. Az, hogy ennyien kedvelnek és szurkolnak nekem, sőt segítenek is, hatalmas motivációt adott. Talán túl sokat is, mert a Hungaroringen saját magamat tettem nyomás alá, annyira bizonyítani akartam a hazai közönség előtt, hogy az már a teljesítményem rovására ment. De utólag is azt gondolom, hogy a Hungaroringen nem tudtam volna a 9. helynél jóval jobb helyezést elérni. Még nem tartottam ott. Ez egy piszok kemény bajnokság, nagyon erős élmezőnnyel.” – emlékezett vissza a Hungaroringre Tim Gábor.

A Clio Cup Europe idei 11. fordulója a Red Bull Ringen következett, ahol 40 pilóta várta a hétvégét. Tim újra a francia GM Sporttal állt rajthoz.

„Mikor láttuk, hogy az adományozók újra mögénk állnak, és meglesz a költségvetés, nem hezitáltunk, leadtuk a nevezést. Persze tudtuk, hogy most nemcsak az EB mezőnye jön a versenyre, hanem az olasz bajnokság is. Ez azt jelentette, hogy hatalmas mezőny ellen kell felvennünk a kesztyűt. Ráadásul az EB a véghajrájába fordult, mikor minden egyes helyezésnek fontos szerepe van, Tudtuk, hogy nagyon kemény futamaink lesznek, és simán kiraknak a pályáról, ha nem tudom felvenni a ritmust. Izgultam a hétvége előtt, de a pálya az egyik kedvencem, így bizakodva vártam a hétvégét.” – mondta Tim.

A GM Sport ezúttal komolyabban kezelte Gábort, jóval több figyelmet szenteltek a „beugró” pilótának. Igaz, most is sok műszaki hibával kellett megküzdeni, de az autó sokkal jobb volt, mint a magyar hétvégén.

„Többen írták, miért nem megyünk jobb csapatnál, ahol felkészültebbek, több szerelő van, jobb mérnökökkel. A válasz pofonegyszerű. A legnagyobb csapatokhoz nem lehet menni. Ők egy évre elköteleződtek a pilótáikkal, nem kell nekik új versenyző. Az élmezőny többi csapata meg nagyságrendekkel több pénz kért. A GM Sport már az elejétől nagyon szerette volna Gábort, és ez az árban is látszott. Eddig nem nagyon tudtak top10-ben menni. Szerencsére az egyik, ha nem a legnagyobb csapattól átcsábították az egyik mérnököt, aki sokat segített. Elárult infókat más pilótákról, kik, hogy vezetik a kocsit, hogy kezelik a gumikat, milyen stílusban védekeznek. Mindent persze nem mondott el. Nem kötötte az orrunkra, hogy például a bajnokság első három-négy pilótája milyen beállításokkal megy, de az irányt megmutatta. A GM Sport jó választás volt, együtt fejlődtünk. Valószínűleg, ha valami csoda folytán meglesz jövő évre a teljes költségvetés, akkor ismét velük megyünk.” – árult el titkokat Bende Imre, Gábor menedzsere.

Gábor versenyhétvégéje jól kezdődött, már csütörtökön részt tudott venni egy rendhagyó két órás kollektív teszten, ahol a beállításokat finomította, és teljes versenyszimulációt is futott. Pénteken már a hivatalos programmal folytatódott a hétvége, két szabadedzés várt a mezőnyre. Az elsőn az ötödik lett, 3 tizedre elmaradva az első helyről.

A második edzésen 10. lett, a szakadó esőben használt gumikon ment, és ezzel nem tudott jobb helyezést elérni.

Szombaton az első időmérő edzésen nedves pályán kezdett a mezőny, de folyamatosan száradt a pálya. Tim az utolsó pillanatra tartogatta a puskaporát, és az utolsó pillanatban ugrott fel a hatodik helyre.

A szombati verseny jól indult, de Tim nem tudta tartani a többiek tempóját, miután nekimentek többször is. Előbb a motorerő kezdett csökkenni, majd az autó egyensúlya borult fel. Az utolsó előtti körig bírta az autója, Tim kiállni kényszerült.

„Valami lehetett a jobb hátsó gumimon, amit mindenki meg akart nézni. Csak az első körben négyszer jöttek nekem pont ott. Akkor valami eltört. Majd láttam, hogy pokolian melegszik a motor és turbó sem ad megfelelő teljesítményt. Végül defektet is kaptam és kiállni kényszerültem. A verseny után kiderült, hogy újra nem ment a turbó hűtése, és a jobb hátsó felni is sérült, emiatt volt defektem.” – elemezte az első versenyt Tim Gábor.

Ugyan a csapat mindent kijavított, amikre gyanakodott, mégsem lett 100%-os az autó. Ez meglátszott a vasárnapi második időmérő edzésen. Tim hiába próbálkozott, nem tudott jó kört összerakni. Igaz, így is az élmezőnyben végzett, de nem a 14. helyet szerette volna megszerezni.

„Az autó egy rémálom volt. Nem volt pontja a pályának ahol jól viselkedett volna. Mintha hátul nem is lett volna kerekem, összevissza csúszkáltam, nagyon nehezen tudtam csak kigyorsítani. Egy buta hibát vétettünk. Mivel szombaton a hátsó gumik megsérültek, a felhasználható két új gumit tettük előre, hátra pedig a szombati első kerekek kerültek fel, amik természetesen sokkal kopottabbak voltak. Viszont a guminyomással ezt nem kompenzáltuk, így hatalmas volt a tapadás különbség az első és hátsó tengelyen. De, hogy ez ne legyen elég, a szombati ütésektől eltört a hátsó híd merevítő lemez, ami hatványozottá tette a túlkormányozottságot. Utólag azt mondom, a 14. hely is egy csoda volt.” – mesélte Tim a második időmérés után.

A hétvége utolsó versenyére, a vasárnapi második futamra Tim vért ivott. Jól rajtolt, jól helyezkedett, és rengeteg előzést mutatott be. A verseny fénypontja volt, mikor egyszerre négy autót előzött meg az első szektorban. Végig hibamentesen és stabilan ment, ezúttal nem vigyázva a kocsira, ahol kellett, keményen kitette a vállát. Meg is lett az eredménye, az ötödik helyen intették le.

„Mindent beleadtam. Nem érdekelt semmi, csak menni előre. Ebben a bajnokságban keményen kell versenyezni. Eddig óvtam a kocsit, de így is többször nekem jöttek. Most nem óvatoskodtam, ekkora mezőnyben, ilyen kemény ellenfelek ellen, neked is keménynek kell lenned. Szerencsére azért a kocsi nem sérült túlságosan, pár harci dísz azért felkerült rá. Az ötödik hely az, amiért jöttem. Két hétvége után ezt vártam magamtól, hogy megérkezek az élmezőnyre. Külön öröm, hogy a Clio Cup történetének legsikeresebb versenyzőjét, Nicolas Milant, és a bajnokságban második helyen álló Marc Guillot is magam mögött tartottam. Sokan jöttek utána hozzám más csapatoktól és a sorozat szervezőitől gratulálni, Ők is elmondták: megérkeztem. Adományozóim egy fantasztikus élményt és lehetőséget adott nekem, hogy ezen a két versenyhétvégén részt vehettem, valahogy ezt folytatnunk kell jövőre! Köszönöm mindenkinek, aki támogatott, örökké hálás leszek ezért!” – mondta boldogan Tim a verseny után.

Tim ezzel hatalmas sikert ért el és már azon dolgozik menedzserével, hogy 2023-ra teljes szezont fusson. A feladat nem lesz kicsi, hisz egész éves költségvetés hatalmas összeg.

Fotók: Dppi, Bende Imre

*******************

Köszönjük az adományozóknak:

SSIMCO ● Hajósi Miklós Hajoka.hu ● Kertesi Zoltán ● Kiss Balázs ● László Imre Tekse ● Ternai Csanád ● Baranya Pál BPRacing.hu ● Palotai Zsolt ● Petró Péter ● Püspök Ádám ● Csibi László ● Nagy Ferenc ● Budai Attila ● Demeter Gergő ● Ponyikai Andrásné ● Varga Erik ● Tim János ● Daróczi Zoltán ● Szőke T. Ebes ● Karaba Norbert ● Bene János ● Szabó András ● Schneider Erika ● Kiss Péter ● László Gábor ● Nagy János Dávid ● Németh Tamás ● Kiss Dávid ● Komjáthi Zsófia ● Radvan Eszter ● Litavszki Viktória ● Szebenszki Gergő ● Jakus Balázs ● Kováts OlivérVarró Zoltán ● Kiss Norbert ● Barta Balázs ● Szabados TamásBujdos ÁgnesKiss Attila ● Farkas Dániel ● Babkáné Horváth Henrietta ● Mlinkó Nándor ● Vanyarcért Egyesület ● Kómár Tamás ● Szarvas Zsolt ● Vanyarc Községi Önkormányzat ● Bachrati Patrik ● Benedek András ● Kalmárné Fekete Anna ● Safranyik Gábor ● Kökény Emese ● Gyepes Béla ● Kappéter László ● Haik Árpád ● Pakelo Lubricants ● Pallai Levente ● Pestality Máté ● Németh Tamás ● Fehér Melinda ● Kercsmár Gyula ● Hegyvári János ● Tóth Krisztián ● Szalma Norbert ● Bencsik Lajos ● Burovinyecz Róbert ● Salánki Gábor Rally2.hu ● Acsai Gábor ● Tokaji Csaba ● Kertész GáborGyökér Péter ● Babka Gábor ● Hering András ● Espadoor Kft. ● Tóth Erik ● Lidak Marina ● Unterwéger József ● Timár Tamás ● Hegyesi Dorottya ● Blaskovits Tamás ● Rózsa Attila ● Balassa Ákos ● Hegedűs Csaba ● Györkös Krisztián ● Jancsó Tamás ● K-System Autószerviz ● Bartos Máté ● Szabó Zsolt ● Ruzsinkó Ádám ● Rajcsók Tímea ● Püspök Ádám ● Hugyeczné Nedeliczki Mária ● Lengyel Péter ● Skrobák István ● Bucsi Attila ● Markhot Attila ● Augusztin Ferenc ● Molnár Tamás ● Berényi Szabolcs ● Füzy Marcell ● Balogh Viktor ● Berencsi Tamás ● Lakó Csaba ● Karaba János ● Szabó András ● Szűcs Alex ● Simon Péter ● SZB Bádog Kft. ● Németh Eszter Gokartversenyző ● Baranyai István ● Galambosi Éva ● Rajmund Zoltán ● Bánóczi Zoltán ● Dobos Attila AD Racing R3E ● Szilvágyi András ● Sokorai Zsófia ● Marczin János ● Lantos András Eurosport.hu ● Molnár Attila/ Korpás Károly ● Csürke Balázs ● Gara Ádám ● Molnár Gábor sportbíró ● Barna Bence ● Team Imperium ● Ponyikai Lilla ● Panta Máté ● Kommenda Tibor ● Táborszki Tamás ● Kiss Balázs Freakdr. Jakab AttilaMagyar BalázsTóth Zsombor SRT Hungary ● Sebestyén Mlinkó ● Faragó Gábor ● Mádli Norbert ● Kardos Dávid ● Bethlen Tamás ● Asztahov Anna ● GeriSoft Studio ● Varga Zsolt ● Bernhardt Gábor ● Dely DomonkosGöbölös Zsolt ● Strider Zoltán GULF ● Zsin Attila ● Horváthné Kovács Mónika ● Czakó Gergely ● Fehér Orsolya és Fehér Bence ● Kósa Károly ● Vanyarci vállalkozó és fia ● Bellus Attila ● Gáspár Gergő ● Kukucska Attila ● Fekete Tamás – Bútorkárpitos Tomi ● Nagyistók Tamás ● Várkonyi Ágnes Erzsébet ● Heckl István ● Hám Bertalan ● Veres Máté ● Vidovics Krisztián ● Szlovencsák Béla ● Pereszlényi György ● Barabás Gábor ● Kusztor Kornél ● Ujvári István ● Bálint Gábor ● Tamaskovics Zoltán ● Csipke Csaba ● Véghbusz Kft. ● OTFM Klub ● Horváth János ● Krizsán Márk ● Prill Béla ● Somogyi Máté ● Kozvilagitasok.hu ● Monoki Zoltán ● Angel’s Beauty Studio ● Hegedűs Gábor ● Grátz Ferenc ● Németh Tamás ● Czakó Család ● Czakó Roland ● Paluska József ● Tóth GergőDredor Attila ● Dancsiné Hodbabni Zsuzsanna ● Kulikné Táborszki Anna ● Ignáczné Gyurs Krisztina ● Gyeskó János ● Bors Balázs ● Kosár Péter ● Mladoniczki Sándor ● Spurishop.hu ● Kómár Mátyás ● Kaszta-Kómár Magduska ● Szatory József Nándor ● Kohl Győző ● Ipacs Emese ● Tim András ● Komjáti Gáborné ● Mester Motorsport Club ● Mester Máté ● Carclassics Garage Kft ● Matuch Pál ● Szabó Bence ● Gyarmati&Budai ● Kálmárné Apkó Zsuzsanna ● Németi Lóránd ● Birbauer András ● Do Thang Szilvia ● Hugyecz Mihályné ● Hajduk Pálné ● Nagy Ferenc ● Komjáti Bálint ● Japker Kft. ● Japcar Kft. ● Apkó Tamás ● Kótner Zoltán ● Final Car Service Kft. ● ProKart Team Hungary ● Budai Miklós ● Sziva Dávid ● Totálkár-Autó Kft. ● Molnár István ● Oravecz Tamás ● Csáforda Balázs ● Urbán Péter ● URB4N Photo ● Horváth Balázs ● Miklós Alex ● Bálint Péter ● Mátra Sun Kft. ● Schram Balázs ● Fekete Alex ● Szakács Bence ● Sipos Enikő ● Rostás Péter ● Vitéz Veronika ● Homoki Gergő ● Forgó Péter ● Budai Gábor ● Nándori Pálné ● Bohács András ● Nagybutorok ● Magyarósi Gergely ● Molnár Péter ● Belágyi László ● NGS Photo ● Toldi Nikolett ● Sztojkov Ákos ● Dallos Tamás ● Bartos Dániel ● Pongrácz Tamás “Tommy78” ● Goron József ● Tima Gábor ● Szabó Nóra ● Bonyai Balázs ● Sass Norbert ● Varga Péter ● Hodbabni Zsuzsanna ● Optimus Vobis Kft. ● Geiger Máté ● Hodbabni Mónika ● Kulik Anna ● Simon HCL Péter ● Farkas Balázs ● Süveges István ● Oláh Gyárfás ● HES F1 League ● Vozár Tamás ● Hetesi Endre ● Kovács Műhely ● Tóth Erik ● Madarászné Szilvia ● 5 Torony Mérnöki Iroda ● Kövesi László ● Kovács “Koko” László ● Buchert Csaba ● Mária Sejben ● Magasföldszint Motorszerviz ● HDP Autó Kft. ● Karkecz Attila ● Dr. Bánóczi Zoltán ● Nemcsik István ● Kovács Róbert ● Dovicsinné Hugyecz Hedvig ● Gázser Márk ● Hungary Champions Liga ● e-autotoltokabel.hu ● agrar-vilagitas.hu ● Bojtos Bence Renault Alkatrészek ● Széles Mónika ● ARTEP Company ● Spisak Norbert ● Berecz Sándor ● Eckert István ● Dávid Balázs ● Rozmán László ● Varga Martin Ernesto ● Kántor Gyula ● Danicska István ● Orbán Péter ● Zádori Ágnes ● Pesti Attila