Közzétette 2019-es újautó megbízhatósági felmérésének eredményeit a J. D. Power. Idén is beigazolódott a papírforma, a Toyota-csoport márkáival minden más konkurensnél kevesebb gond van.
Egészen pontosan 32 952 autótulajdonost kérdeztek meg a J. D. Power szakértői, hogy 2016-ban újonnan vásárolt és azóta is használt autójuk milyen és mennyi problémát okozott az elmúlt tizenkét hónap során. A világ legismertebb autóipari piacelemző szervezete az így összegyűjtött adatok alapján állította fel VDS (Vehicle Dependability Study, azaz jármű megbízhatósági felmérés) rangsorát, amelyben idén – mint 2012 óta minden egyes évben – ismét a Lexus bizonyult a legjobbnak.
A J. D. Power szakértői nyolc főkategóriában (külső, funkciók és kezelőszervek, ülések, belső tér, vezetési élmény, multimédia, klímaberendezés, hajtáslánc) összesen 177 különböző potenciális hibalehetőségre kérdeznek rá az észak-amerikai piacot lefedő, átfogó felmérésen. A végső pontszámok azt mutatják, hány hibajelenséggel találkozhatunk száz gépkocsin. A jó hír, hogy összességében négy százalékkal javult az autók minősége a tavalyi felméréshez képest (az iparági átlag 136 hibajelenség száz gépkocsinál, szemben a tavalyi 142-vel); leggyakrabban a hangfelismerő funkciók és a sebességváltók működését, illetve az akkumulátorok megbízhatóságát említették az idén harmincéves felmérés résztvevői.
[Best_Wordpress_Gallery id=”134″ gal_title=”20190214 Toyota”]
A legkevesebb gond tehát a Lexus típusaival van, így értelemszerűen ez lett a legjobb minőségű luxusmárka is. A tömegpiaci márkák között az összesítésben második Toyota végzett az élen – a cégcsoport két márkája kettős győzelmet aratott az idei felmérésen. Érdekesség, hogy idén először fordult elő, hogy kevesebb gond volt a tömegpiaci, mint a luxusmárkákkal (átlagos pontszám 135, illetve 141 pont).
Ami a kategóriánkénti győzteseket illeti, a Toyota és a Lexus egyaránt két-két elsőséget könyvelhetett el. A személyautók között a Toyota Camry (középkategória) és a Lexus ES (prémium középkategória), míg a crossoverek és terepjárók piacán a Lexus GX (prémium középkategória) és a Toyota Tundra (nagyméretű pickup) hozta el a szegmens aranyérmét. További dobogós helyezéseket értek el a cégcsoport típusai a kompakt személygépkocsik (Toyota Corolla), a kompakt és teljes méretű buszlimuzinok (Toyota Prius v[1], illetve Toyota Sienna), a nagyautók (Toyota Avalon), a prémium középkategóriás szabadidőjárművek (Lexus RX), valamint a kompakt és nagyméretű szabadidőjárművek (Toyota RAV4, illetve Toyota Highlander) mezőnyében.