A Lexus világszerte 360.045 új autót értékesített 2019-es év első hat hónapjában (január-június), ami 10% százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év azonos időszakának eredményét (2018. január-június), és abszolút, történelmi értékesítési rekordot jelent. A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek globális értékesítése 34%-al, 121.234 darabra nőtt, ami a teljes eladott mennyiség 37%-át százalékát teszi ki – európai szinten ugyanakkor 95%-os, Magyarországon pedig 99%-os a hibridek aránya a Lexus eladásokban.

 

A 2019-es naptári év eddigi eladásai azt mutatják, hogy a vásárlók a már eddig is sikeres Lexus modellek, különösen a RX és NX crossover, valamint az IS és LS luxuslimuzinok mellett élénken érdeklődnek az új Lexus ES luxuslimuzin és az újonnan bevezetett Lexus UX kompakt crossover iránt. A számokból emellett kiviláglik az is, hogy Kínában látványosan megerősödött a luxusautó-piac.

 

“Megtisztelő számunkra, hogy világszerte ennyi ember választotta a mi autóinkat. Idén az új Lexus RC F és a Lexus RX is megérkezik a márkakereskedésekbe, így a Lexus még inkább reflektorfénybe kerül majd. Mindeközben folyamatosan azon dolgozunk, hogy autóink továbbra is a lehető legmodernebb és legátgondoltabb járművek legyenek, amelyek gondos kézműves kidolgozással, a részletekre fordított legnagyobb figyelemmel készülnek. Autógyártóként is és luxus életstílus-márkaként is olyan élményeket szeretnénk kínálni, amelyek messze túlszárnyalják vásárlóink elvárásait.” – fogalmaz Yoshihiro Sawa, a Lexus világszintű elnöke.

 

Szárnyaló európai eladások

A Lexus 2019 első félévében is egyre növekvő iramot diktált az európai piacon. Annak ellenére, hogy a prémium szegmens eladásai némileg (2%-al) csökkentek, a Lexus értékesítési eredménye 5%-al, 40.450 darabra nőtt. Több fontos piacon is sikerült jelentős növekedést elérni, például Olaszországban (+51%), Németországban (+33%), Spanyolországban (+19%), Lengyelországban (+13%), Franciaországban (+12%) és az Egyesült Királyságban (+8%). E fellendülés hajtóereje elsősorban a két vadonatúj  Lexus modell, az UX kompakt crossover és az ES luxuslimuzin volt. Az értékesítés első 5 hónapjában máris 8532 darab UX talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a piac kiválóan fogadta a Lexus első modelljét a gyorsan gyarapodó prémium kompakt crossover szegmensben. A legnagyobb mérvű növekedést az ES produkálta (+387 százalék, 3012 eladott autó), miután az új generációs modell az egész európai piacon megjelent 2018 végén. A Lexus összesen 28.006 darab öntöltő hibridet adott el Európában 2019 első félévében (+17%) a 2018. január-júniusi időszakhoz képest, így a márka továbbra is az autók villamosításának éllovasának számít. A Nyugat- és Közép-Európa országaiban eladott Lexus modellek 95%-a öntöltő hibrid hajtású volt.

 

A 2019-es naptári év eddigi értékesítési eredménye régiónként:

Észak-Amerika : 149 ezer db (+1% a tavalyi évhez képest)

Kína (és Hongkong) : 95 ezer db (+36% a tavalyi évhez képest) 

Európa                  : 40 ezer db (+5% a tavalyi évhez képest)

Japán                      : 32 ezer db (-4% a tavalyi évhez képest)  

Közel-Kelet          : 16 ezer db (+9% a tavalyi évhez képest)

Távol-Kelet                : 18 ezer db (+17% a tavalyi évhez képest)