A Toyo Tires hazai importőre, az Abroncs Kereskedőház idén is komoly nemzetközi felhozatallal készül az AMTS látogatói számára! Tavaly a Hoonitron óriásit szólt, de most sem lehet majd oka panaszra senkinek, hiszen Európa egyik legismertebb autós arca, Jean Pierre Kraemer, azaz a JP Performance fejének autói is kint lesznek az idei UNIX-AMTS-en!

A JP Performance munkásságáról, világszerte elért sikereiről már most regényeket lehetne írni. A Dortmundban található központjukban mindig készül valami elmebeteg dolog, a Youtube-on több milliós nézettségel bíró csatornájukra pedig folyamatosan kerülnek fel róluk a tartalmak. Sokat elárul JP autóbuzériájáról az is, hogy közel 100 saját autójuk van, amelyekből nagyon sokat még nem látott a közönség. Borítékolható tehát, hogy az elkövetkező években rengeteg érdekes gépet látunk majd még kigurulni abból a műhelyből!

NA, DE MIT INTÉZETT A TOYO TIRES IDÉN?

Március 22-24. között a „Dragon Supra” névre hallgató extravagáns Mk5 érkezik Budapestre, ami sokkal izgalmasabb, mint amilyennek látszik elsőre!

A történet egy komplett widebody szettel kezdődik, ami önmagában hihetetlen durva megjelenést biztosít a gyárilag is sportos Toyotának. A sárvédőszélesítések, küszöbök, első-hátsó lökhárítók, a hátsó diffúzor és a „kacsafarok” szárny teljesen átrajzolja az autó formáját – egy gyári példány mellé állva olyan, mintha legalábbis egy szteroidkúrán esett volna át.

Kezdetben állítható futómű volt az autó alatt, de JP mindenképp showcar-t akart csinálni belőle, így levegős futómű került beépítésre, majd jöhettek a felnik, amelyek a Rotifrom kínálatából származnak. A fényes fekete peremekkel, valamint szatén középpel megbolondított, kovácsolt TUF-R görgők tökéletesen állnak a kupénak. Az eredeti fehér színt végül komplett, egyedi fóliázás váltotta, innen jött később maga a „Dragon” becenév: fő motívuma az egész autón körbefutó japán sárkány.

De most jön még csak az igazi meglepetés: a gyári motort kidobták az autóból! Logikusan gondolkodva, egyértelmű lenne egy 2JZ beépítés, vagy akár egy Toyota V12 blokk, ami szintén tervben volt – Jean Pierre egyetlen kikötése csupán annyi volt, hogy manuális váltót kapjon a vas.

A JP-nél viszont úgy voltak vele, hogy ha már mindenki azzal „cikizi” az új Suprát, hogy valójában egy BMW, akkor miért is ne legyen ettől a márkától egy motor benne? Persze, rögtön jöhet az észrevétel, hogy már alapból turbós BMW motor van benne, de melyik lehetne az, amivel totál kiakaszthatják az ortodox bimmer rajongókat? Az E60 M5 legendás, V10-es motorja!

Bizony, a Supra orrában ez a versenymotor található, és hogy még jobban szóljon, még nyitott szívósort is kapott, amitől teljesen más a hangzása az új szívnek. Mondanunk sem kell, bármikor képes megsemmisíteni a hátsó gumikat, és kisebb gázadásra is keresztbe megy az autó, de közben tökéletesen vezethető is, ha a sofőr úgy kívánja.

 

Ezt a durva építést Magyarországon először, csak az UNIX-AMTS 2024 keretei között láthatjátok majd testközelből, Jean Pierre pedig nagyon várja, hogy az építései hazánkban is láthatóak legyenek:

„Ismerem a Tuning-szcéna igényeit és nagyon értékelem az AMTS kiállítást, mint kommunikációs platformot. Nagyon örülök, hogy két autómat is kiállíthatom a TOYO Tires standján!”

Hogy mi lesz a másik gépsárkány, amit Budapestre hoznak? Nézd meg Te is élőben, az AKH-Toyo Tires standján a „G” pavilonban, ahol rengeteg nemzetközi autókülönlegesség várja a látogatókat, március 22-24. között a Hungexpon, az UNIX – Autó, Motor és Tuning Shown!