Norden 901 Expedition arra terveztek, hogy kimagaslóan teljesítsen a hosszabb tereputakon. A kompakt és nagy teljesítményű, izgalmas modell lehetővé teszi, hogy minden motoros teljes magabiztossággal fedezze fel a felfedezést a hosszú (240 mm) WP XPLOR felfüggesztésnek és a prémium műszaki kiegészítőknek köszönhetően, amelyek együttesen fokozzák a kényelmet, a funkcionalitást és a könnyű kezelhetőséget.

A jellegzetes új színséma jellemzi, a Norden 901 Expedition elöl és hátul WP XPLOR felfüggesztéssel van felszerelve, amely még izgalmasabb módokat kínál a zord terepen való átkelésre. Ez a prémium, teljesen állítható felfüggesztés lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy finom hangolják a kompresszió, a visszapattanás és az előterhelés beállításait, hogy testreszabott beállítást hozzanak létre súlyuk, képességeik és személyes preferenciáik alapján.

A Norden 901 Expedition úgy készült, hogy bármilyen kalandot közvetlenül a bemutatóterem padlójáról kezdjen. A karosszériába tökéletesen illeszkedő oldaltáska készlettel felszerelve bőséges, akár 36 literes taroló helyét biztosítanak a gépnek anélkül, hogy a kivételes vezetési élményt veszélyeztetnék.

A szélvédő felszerelésével jelentősen csökken a motoros fáradtsága. A Norden 901 Expedition körül elterelő szél, különösen nagyobb sebességnél, a versenyzők teljes védelmet élveznek, és teljes kényelemben fedezhetnek fel új világokat. A fűthető markolat és az ülés üdvözlendő kiegészítők a kora reggeli induláshoz és a hidegebb éghajlaton utazók számára.

Az építés befejezése és a karbantartás egyszerűségének, a védelemnek és a biztonságnak a leghosszabb utakon történő javítása érdekében az új középső állvány, a motorvédő és a csatlakoztatási egység garantáltan minden kalandot feldob.

 

Modellév 2023

  • A WP XPLOR felfüggesztés hosszabb utakat (240 mm) és teljes állíthatóságot kínál
  • Fűtött markolat és vezetőülés a hideg időjárás kényelméért
  • Touring szélvédő a fáradtság csökkentése érdekében hosszabb utakon
  • Az oldaltáska készlet kényelmes tárolást kínál
  • Középső állvány a könnyebb karbantartás érdekében
  • Nagy teherbírású csúszó lemez a tartály és a motor teljes védelméért
  • A csatlakozási egység részletes navigációt, behívást, kihívást és zeneválasztást biztosít a motoros okostelefonjáról
  • A Ride Husqvarna Motorcycles alkalmazás elérhető az Apple AppStore-ból és a Google Playstore-ból
  • Króm-molibdén acél rácsos keret motorral, mint feszített elemmel
  • 889 köbcentis párhuzamos ikermotor 105 LE csúcsteljesítménnyel és 100 Nm nyomatékkal
  • Négy választható menetmód (utca, eső, terepjáró, felfedező)
  • Élvonalbeli, kapcsolható kanyar ABS Offroad üzemmóddal
  • Easy Shift funkció
  • A kanyarodásra érzékeny kipörgésgátló 9 fokozatban állítható hátsó kerékcsúszást tesz lehetővé (Explorer módban)
  • Power Assist Slipper Kuplung (PASC)
  • Cső nélküli küllős kerekek offroad méretekben és Pirelli Scorpion Rally STR abroncsok a maximális teljesítmény érdekében utcán és terepen
  • A nagy űrtartalmú, 19 literes üzemanyagtartály akár 400 km-es hatótávolságot biztosít

Tulajdonságok és előnyök

A valaha készült egyik legsokoldalúbb kalandmotorkerékpár. Kiegyensúlyozott és céltudatos, sportos, mégis akadálymentes kezelhetőség az utcán, fejlett teljesítmény és dinamikus irányíthatóság terepen.

A kompakt és erőteljes, 889 köbcentis párhuzamos ikermotor rendkívül hatékony alvázba van szerelve, terepspecifikus WP XPLOR felfüggesztéssel. Az alacsony súlypont, részben a legmodernebb üzemanyagtartály kialakításnak köszönhetően, maximális hasmagasságot tesz lehetővé, és alacsony ülésmagasságot biztosít. Ez a Norden 901 Expedition széleskörű használhatóságát kínálja, míg a robusztus, minimalista karosszéria meghatározza a kerékpár identitását, és kiemeli a rally ihletésű gyökereit.

 

Króm-molibdén acél keret

A váz cső alakú króm-molibdén acél vázat használ, a motorral feszített elemként a súly és a teljes méret csökkentése érdekében. Az általános tervezési és mérnöki ideológia célja egy kompakt egység kialakítása volt, csökkentett tömeggel, amely garantálja a fejlett mozgékonyságot és stabilitást. A keret lézerrel vágott részei robothegesztéssel és hidroformálással készülnek a hibátlan pontosság és egyenletes minőség érdekében. A kiváló minőségű króm-molibdén csőacél használatával részletes visszajelzést kap a motoros a pontosan megtervezett torziós merevség és hosszirányú hajlítás révén. Ezenkívül a prémium fekete porbevonat és a szabványos keretvédők kiváló védelmet és tartósságot garantálnak.

A motorkerékpár geometriáját egy világszínvonalú utazógép létrehozására fejlesztették ki. Könnyű kezelhetőséget biztosít, és sportos az utcán, miközben kiválóan teljesít a masszív terepen. A hátsó lengéscsillapító úgy van megdöntve, hogy csökkentse az ülésmagasságot, miközben a motoros viszonylag közel helyezkedik el az első kerékhez, és javítja az első kerék tapadását és tapadását. A kompakt váz lehetővé teszi a hosszú lengőkart, amely segíti a tapadást.

Az acél rácsos segédkeret alacsony össztömeggel rendelkezik. Úgy fejlesztették ki, hogy kompakt, könnyű legyen, de elég erős is ahhoz, hogy utast és csomagokat szállítson olyan nehéz körülmények között is, amelyek a hagyományos utakon túli felfedezések során várhatók. Ezenkívül az új középső állvány stabil és biztonságos, ami megkönnyíti a lánc karbantartását.

  • Precízen megtervezett torziós merevség és hosszirányú hajlítás → részletes visszajelzés a motoros maximális magabiztosságáért és kényelméért
  • Könnyű szerkezet → kiváló mozgékonyság és kezelhetőség

Alumínium lengőkar

A jellegzetes gravitációs présöntvény, nyitott rácsos lengőkar precízen könnyű alumíniumból készült, és kifejezetten merevségre és stabilitásra tervezték, miközben kiváló hajlékonysági jellemzőket kínál.

A hátsó lengéscsillapító közvetlen kapcsolatának köszönhetően csökkenti a bonyolultságot és az alkatrészeket, hogy megkönnyítse a karbantartást, miközben a lengőkar specifikus hossza segíti a tapadást, a stabilitást és a felfüggesztést.

  • Könnyű és erős a fejlett kezelhetőség és kényelem érdekében

 

Első felfüggesztés

A 240 mm-es haladó WP XPLOR 48 mm-es, fejjel lefelé fordított első villák a legmagasabb szintű teljesítményt és kényelmet nyújtják a változó környezetekben. A nyitott kazettás villákon található osztott csillapítás funkcióval a kompresszió és a visszapattanás könnyedén beállítható a villacsövek tetején található, könnyen elérhető kattintógombokkal. Ez lehetővé teszi a motoros számára, hogy személyre szabja a menettulajdonságokat a preferenciáknak és a változó körülményeknek megfelelően. Ezenkívül a tömített hidro-stop kiváló ellenállást garantál a mélyedés ellen.

A kormány lengéscsillapítója segíti a stabilitást kemény utcai felületeken, de nem zavarja a terepen való közlekedést. Ezenkívül a váz felkészült a nagy teljesítményű, állítható terepjáró kormánycsillapítók felszerelésére.

  • WP XPLOR 48 mm-es fejjel lefelé fordított villák → fejlett teljesítmény és kényelem
  • 240 mm-es felfüggesztés → az utcai képesség és a terepen való kényelem kombinációja
  • Könnyen elérhető kattintótárcsák → könnyed beállításmódosítás

Hátsó felfüggesztés

A Norden 901 Expedition WP XPLOR lengéscsillapítóval van felszerelve, amely 240 mm-es felfüggesztési úttal rendelkezik, hogy kényelmes legyen a hosszan tartó offroad kalandok során. Az exkluzív progresszív lengéscsillapító rendszer (PDS) a progresszív lengéscsillapító rugóval együtt kivételesen jól teljesít zord terepen. A mélyedési ellenállást egy második dugattyú biztosítja, amely a löket vége felé zárt csészével (tű helyett) működik együtt.

Ezenkívül a lengéscsillapító egyedileg beállítható előfeszítésre, kompresszióra (nagy és alacsony sebességre) és visszapattanó csillapításra. Ez lehetővé teszi a motoros számára, hogy alkalmazkodjon a sokkoló viselkedéshez a különböző vezetési helyzetekhez, preferenciákhoz és a motorkerékpár terheléseihez, például a csomagokhoz vagy egy utashoz.

  • WP XPLOR PDS lengéscsillapítás → állítható előterheléshez (nagy és alacsony sebesség), kompresszióhoz és visszapattanó csillapításhoz
  • 240 mm-es hátsó kerékút

 

Alumínium háromszoros bilincsek és kormány

Könnyű, erős és merev a stabilitás érdekében, a futómű tökéletes rugalmasságával és a vezetői visszajelzésekkel.

A kovácsolt alumínium háromszoros bilincsek csak egyike a Norden 901 Expedition prémium minőségű alkatrészeinek. A könnyű alumínium felhasználásával készült hármas bilincseket speciális merevséggel tervezték, hogy magas szintű szilárdságot és nyomkövetési stabilitást biztosítsanak, miközben a legmagasabb szintű kényelmet is biztosítják. Ezenkívül a kormányszár acél helyett nagy szilárdságú alumíniumból készül, hogy kiváló megbízhatóságot biztosítson a lehető legkisebb súly mellett.

Az alumínium kúpos kormány maximális irányítást tesz lehetővé, miközben kényelmes vezetési pozíciót kínál, a hat kormányrögzítési pozíció pedig 30 mm-es beállítási tartományt (elölről hátra) biztosít a testreszabhatóság ergonómia érdekében. A fűtött fogantyúk még a leghidegebb időben is meleg kezet biztosítanak, és a kormányon lévő menükapcsolóval aktiválhatók.

  • Pontosan megtervezett flex → fejlett stabilitás és visszacsatolás
  • Kúpos alumínium kormány → maximális irányíthatóság és kényelem
  • Fűtött kormányfogantyúk → továbbfejlesztett motoros kényelem a leghidegebb körülmények között is

Lábtartók

Az erős, kovácsolt alumínium lábtámasztartókat a kiváló ergonómia érdekében fejlesztették ki, az öntött acél lábtartókat pedig kifejezetten egész napos lovaglásra tervezték, ülő vagy álló helyzetben utcai vagy offroad bakancsokkal. Ez kivételes kényelmet biztosít, lehetővé téve a motoros számára, hogy hosszabb ideig folytathassa az utazást.

Ezenkívül a lábtámaszok gumibetétekkel rendelkeznek, amelyek eltávolíthatók, ha nagyobb tapadásra van szükség kihívásokkal teli terepen, a megfordítható hátsó fékkar hegye pedig lehetővé teszi az egyéni beállítást akár utcai, akár terepjáró bakancsokhoz.

 

Karosszéria

A Norden 901 Expedition csúcstechnológiás karosszériája állítható magasságú kétrészes üléssel rendelkezik, amely kivételes fogást és kényelmet biztosít minden körülmények között. Feltűnő színek és grafika, kizárólag a Norden 901 Expedition számára, jelzik az új gép terepjáró képességeit. A motor és a váz köré szorosan körbefogott Norden karosszériája ergonomikus kialakítású, hogy a motoros testét több érintési ponton keresztül összekapcsolja a motorkerékpárral, így biztosítva a teljes irányítást minden vezetési körülmény között. A szabványos kézvédők védik a lovas kezét az időjárás viszontagságaitól.

A Husqvarna Factory Racing rallycsapatának széleskörű tudását felhasználva az első burkolat integrált LED-es fényszórót és szabványos ködlámpákat tartalmaz vékony profilon belül, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a Norden 901 Expedition a lehető legaerodinamikusabb legyen. A belső légterelő a ködlámpák és a műszertartó szerkezeti elemeként, valamint a levegőt a karosszérián keresztül vezeti át a nagyobb stabilitás érdekében nagy sebességnél. Az új, magasabb túraszélvédő fokozott szélvédelmet biztosít a motoros számára, így kevesebb turbulencia keletkezik a sisakban, ami viszont csökkenti a fáradtságot hosszú távolságok megtételekor, különösen nagyobb sebességnél.

Az elülső részbe ágyazott prémium LED-es fényszóró összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz. Az alkatrészhez egy nappali menetfény is tartozik, amely a fényszóró kerületén körbeveszi, így a Norden 901 Expedition minden körülmények között jól látható. Az alapfelszereltségű ködlámpák további láthatóságot biztosítanak nehéz körülmények között és éjszakai vezetés közben. Ez a LED-es hátsó lámpával és az irányjelzőkkel együtt progresszív, minimalista megjelenést kölcsönöz a Nordennek.

Ezenkívül a beépített 12 V-os csatlakozó lehetővé teszi a kormányra vagy a fő műszerfal feletti rögzítési pontra szerelt kézi eszközök egyszerű töltését.

  • Funkcionális kialakítás → gondosan megtervezett aerodinamika a maximális irányíthatóság és stabilitás érdekében
  • Integrált LED-es fényszóró és ködlámpák → modern és minimalista megjelenés
  • Feltűnő színek és grafika → kiemeli a Husqvarna Motorcycles progresszív dizájnját
  • Vékony karosszéria → könnyű mozgás és kivételes ergonómia minden versenyző számára

Ülés

Az állítható magasságú, kétrészes ülés kivételes kényelmet biztosít hosszabb utakon. A vezetőülés fűthető és elöl keskenyebb, így szükség esetén könnyen hozzáférhet a talajhoz. A speciálisan megtervezett üléshab összetétele biztosítja a kényelmet, még hosszabb távon is.

Az üléshuzat kiváló minőségű anyagok keverékét használja, amelyek kiemelkedő kényelmet és tartósságot biztosítanak, mivel a vezetőülésen lévő hőbélyegzett bemélyedések további tapadást biztosítanak nedves körülmények között. A hőfok egyszerűen beállítható a műszerfal felhasználói felületén.

Ezenkívül az utasülés párnázott és hőbélyegzett bordái további kényelmet és tapadást biztosítanak, ha társával utazik.

 

Üzemanyag tartály

Az üzemanyagtartály a Norden 901 Expedition tervezési és mérnöki koncepciójának központi eleme. A Husqvarna Motorcycles motorsport-fejlesztő csapatának széleskörű tudása alapján a forgóformázott üzemanyagtartály a fő térfogatot a motoros térde alá és a motor elé helyezi. A végeredmény karcsú ergonómiát biztosít, akárcsak egy Husqvarna Factory Racing rallye.

Ez a kialakítás csökkenti a súlypontot, és segíti az agilis kezelhetőséget terepen és terepen egyaránt. Ezenkívül a tank nem zavarja a mozgás szabadságát, mivel egyenesebb ülést tesz lehetővé, így a motoros szabadabban mozoghat a lovaglási pozíciók között. Segít az ülésmagasság csökkentésében is, ami hozzájárul a súlypont alacsonyabb szintjéhez a hasmagasság veszélyeztetése nélkül.

Az üzemanyag-kapacitás körülbelül 19 liter, és a kivételes üzemanyag-takarékosság mellett a hatótáv körülbelül 400 km. Az üzemanyagtartály funkcionális kialakítását a prémium kategóriás tankbetöltő kupak is kiegészíti, amelyen megmunkált Husqvarna Motorcycles logó látható.

A tartály alsó része még a hideg levegőtől és a szennyeződéstől vagy a vízpermettől is megvédi a motoros lábát, ha nehéz körülmények között utazik. A Norden 901 Expedition kizárólagos a nagy teherbírású csúszólemez, amely 4 mm vastag, lézerrel vágott alumíniumból készül, és megfelelő védelmet nyújt a motor számára.

TFT műszerfal

A Norden 901 Expedition a legmodernebb 5”-es TFT-kijelzővel van felszerelve. A teljes képernyő könnyen olvasható, a fő információk olyan helyen vannak elrendezve, ahol a versenyző azonnal feldolgozhatja azokat.

Az optikailag kötött ásványüveg kijelző optimális karcolás- és tükröződésállóságot biztosít, miközben a kijelző konfigurációja változtatható, és automatikusan alkalmazkodik minden fényviszonyokhoz. A versenyző kiválaszthatja, hogy mely információkat szeretné megjeleníteni a képernyőn. Ezek közé tartozik a menetmérő, az üzemanyag-hatótáv és a fogyasztás, valamint a víz hőmérséklete. Minden Ride Mode és ABS beállítás azonnal látható a képernyőn. Ezenkívül egy konfigurálható villogó váltófény jelzi, hogy mikor kell váltani.

A Ride Husqvarna Motorcycles alkalmazással okostelefont csatlakoztathat a motorkerékpárhoz a csatlakozási egységen keresztül a Turn-by-Turn+ navigációhoz, telefonhívások fogadásához és zenehallgatáshoz. A GPS-tartó minden géphez tartozik, és könnyen felszerelhető a műszerfal fölé.

 

Kerekek és gumik

A küllős, 21”-es első és 18”-os hátsó tömlő nélküli kerekek magas szintű szilárdságot és tartósságot biztosítanak minimális rugózatlan tömeg mellett a kivételes teljesítmény érdekében közúton és terepen egyaránt. A kerekek agya fekete eloxált felülettel rendelkezik a prémium megjelenés és a jobb tartósság érdekében.

A kerekekre Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokat szereltek – elöl 90/90-21, hátul 150/70-18. Ezek a prémium gumiabroncsok fejlett tapadást és tartósságot kínálnak a körülmények széles körében.

  • Cső nélküli küllős kerekek → nagyobb kényelem és kisebb a gumiabroncsok kimerülésének kockázata
  • Könnyű, de erős és megbízható konstrukció → minimális rugózatlan súly
  • Pirelli Scorpion Rally STR abroncsok → fejlett tapadás és tartósság terepen és terepen egyaránt

Fékek

A Norden 901 Expedition a legmodernebb Husqvarna márkájú J.Juan fékrendszerrel rendelkezik. MotoGP-ből származó technológiájával a vezető spanyol fékszállító kivételes teljesítményt és megbízhatóságot biztosít. A fekete eloxált féknyergek és a lézeres Husqvarna Motorcycles Crown logó kiemeli a progresszív dizájnt és a prémium kivitelt.

A négydugattyús, sugárirányban elhelyezett első féknyergek kettős, 320 mm-es lebegő féktárcsákkal lehetővé teszik az irányíthatóság és a fékezőerő ideális keverékét aszfaltozott és laza terepen. A főfékhengerben lévő dugattyúrugó erősségét kifejezetten a fékkaron keresztüli precíz tapintásra tervezték, míg a „Slim-Seal” technológia hatékonyan tömíti a féknyereg dugattyúját, hogy pontos nyomáspontot biztosítson.

A hátsó fék egy 260 mm-es féktárcsát tartalmaz, amelyet kétdugattyús úszónyereg működtet. A féknyeregben lévő szigetelt dugattyúk a fékbetétek és a dugattyúk közötti szigetelőlemezekkel együtt kivételes hőstabilitást biztosítanak, ha a féket hosszú lejtős szakaszokon folyamatosan használják. Ezenkívül a hátsó féknyereg féktömlőjének rögzítése rozsdamentes acélból készült, hogy csökkentse a féktömlő hőmérsékletét.

Az alapfelszereltségű Bosch ABS rendszer megakadályozza a kerekek blokkolását erős fékezéskor, és a haladóbb motorosok számára a hátsó keréken deaktiválható.

  • Juan fékrendszer → fejlett fékteljesítmény és megbízhatóság
  • A Bosch ABS → megakadályozza a kerekek blokkolását erős fékezéskor

 

Oldaltáska készlet

A közvetlenül a bemutatóteremből való utazáshoz a Norden 901 Expedition erős cső alakú acélból készült oldaltáska-hordozó rendszerrel, valamint két robusztus és vízálló táskát tartalmazó oldaltáskával van felszerelve. A rendkívül könnyű táskák a legmagasabb minőségi kidolgozással készülnek és a vízálló tekercszárás mellett hegesztett varratok akadályozzák meg a víz bejutását. Az oldalanként 18 literes tárolótérfogatnak köszönhetően a táskák könnyen felszerelhetők és tökéletesen illeszkednek a karosszériába.

  • Oldaltáska készlet → 36 literes tárolókapacitás az utazáshoz közvetlenül a bemutatóteremből

Kipufogó

Az EURO 5-nek megfelelő, rozsdamentes acél kipufogórendszer lehetővé teszi a motor számára, hogy szabadon lélegezzen, miközben alacsony zaj- és kipufogógáz-kibocsátást biztosít. A kereten belül elrejtett kipufogórendszer elő-hangtompítóval rendelkezik a hangtompító előtt. Az előhangtompító segíti a tömegek központosítását, mivel kisebb, könnyebb hangtompítót tesz lehetővé.

  • Kétrészes rozsdamentes acél kipufogó → központosított tömeg és fejlett tartósság súlytöbblet nélkül

 

Motor

A 889 köbcentis, dupla felső bütykös, folyadékhűtéses, párhuzamos ikerhengeres motor a legmodernebb technológiát alkalmazza a tervezés és az elektronika terén. A 77 kW-os (105 LE) maximális teljesítmény 8000-es fordulatszámon és a 100 Nm-es forgatónyomaték 6500-as fordulatszámon olyan kiemelkedő adatok, amelyek nem hagyják kétségbe a versenyzőket e csúcstechnológiás remekmű teljesítményét illetően. A rendkívül könnyű motor mindössze 53,4 kg-ot nyom olaj nélkül, de minden olyan alkatrészt tartalmaz, mint az elektromos indítás, a fojtószelepház, a tengelykapcsoló és a hűtőfolyadék-vezetékek. A megbízhatóságot, a tartósságot és a hatékonyságot olyan műszaki megoldások garantálják, mint az aktív forgattyúház-ürítés és a félig száraz olajteknős kenés, amelyek csökkentik az olajsúrlódást és a szivattyúveszteséget, ami hozzájárul a hosszú, 15 000 km-es szervizintervallumokhoz és a rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz.

  • Teljesítmény → 105 LE / 100 Nm
  • Hosszú szervizintervallumok és alacsony üzemanyag-fogyasztás → alacsonyabb fenntartási költség
  • Élvonalbeli vezetékes elektronika → kategóriaelső egyhengeres technológia és teljesítmény

Hengerfej

A zökkenőmentes teljesítmény-leadás garantált a legmodernebb, négyszelepes ikerhengerfejnek köszönhetően lánchajtású vezérműtengelyekkel és szimpla szikragyújtással. A vezérműtengelyek össze vannak szerelve, így könnyebbek, mint a kovácsolt vezérműtengelyek, és a bütykös profilt úgy fejlesztették ki, hogy hihetetlenül nyomatékos motort hozzanak létre. A 37 mm-es acél szívó- és 30 mm-es kipufogószelepeket ovális acélrugóval DLC (Diamond Like Carbon) bevonatú ujjkövetők működtetik a minimális súrlódás érdekében, miközben pontos szelepidőzítést biztosítanak magasabb motorfordulatszámon. A bütykös láncot hidraulikus láncfeszítő feszíti meg a kiemelkedő megbízhatóság érdekében.

Ezenkívül a szívónyílások CFD-vel (Computational Fluid Dynamics) vannak optimalizálva, hogy maximális légáramlást biztosítsanak, ami a nagy teljesítményhez szükséges.

  • Dupla felső vezérműtengely → kompakt hengerfej kialakítás, alacsony súrlódás, könnyű és költséghatékony
  • Áramlásra optimalizált szívónyílások → maximális légáramlás a nagy teljesítmény és a sima motor működése érdekében

 

Karterház

A vízszintesen osztott forgattyúházak a motor nagy furatához illeszkednek. Alumíniumból készült nagynyomású öntvény, amely lehetővé teszi a falvastagság csökkentését a kisebb súly érdekében, és optimalizálva, hogy a motortervezők nagyobb szabadságot biztosítsanak a tervezés során.

A nicasil bevonatú alumínium hengerek a hüvely nélküli motorház szerves részét képezik. A nyitott fedélzetű hengerszerkezet optimális hűtést, csökkentett gyártási tűréseket tesz lehetővé, és minimalizálja a hengerek gyártás közbeni vetemedésének lehetőségét.

Főtengely, hajtókar és dugattyú

A főtengely 68,8 mm-es lökettel rendelkezik, és siklócsapágyon fut, így biztosítva a nagy megbízhatóságot és a hosszú szervizintervallumokat. A forgattyús tengely forgó tömegét kifejezetten az állandó sebességű motorozás jobb motorviselkedése érdekében tervezték. Ezenkívül ez növeli a stabilitást anélkül, hogy elveszítené a mozgékonyságot a kanyarokban.

A siklócsapágyas típusú hajtórúd a nagy, 90,7 mm-es dugattyúhoz csatlakozik, ahol a trapéz alakú felső vége (V-alakú) csökkenti az oszcilláló tömegeket, és egy bronz felső végű hajtórúd csapágyon keresztül kapcsolódik.

A kovácsolt dugattyúk áthidalt dobozos kialakításúak, három dugattyúgyűrűvel. A doboz felépítésének köszönhetően a dugattyú tömege minimális, miközben fejlett tartósságot biztosít. Ezenkívül a motor dugattyúnkként két olajfúvóval rendelkezik a dugattyú optimális hűtése érdekében. Ez együttesen magas, 13,5:1 tömörítési arányt hoz létre.

A kényelem növelése és a rezgések csökkentése érdekében a motor két kiegyensúlyozó tengellyel van felszerelve – az egyik a főtengely előtt, a másik pedig a hengerfejben a két vezérműtengely között -, amelyek csökkentik a tehetetlenségi erőket a sima futás érdekében.

  • Nagy furat és hosszú löket → 90,7 mm/68,8 mm
  • Kovácsolt alumínium híddugattyúk → nagy teljesítmény és tartósság minimális súllyal
  • Két ellensúlyozó tengely és minimális oszcilláló tömeg → alacsonyabb rezgések

 

EMS / Ride-by-wire fojtószelep

Az erős és nyomatékos ikerhengeres motor két 46 mm-es, Dell´Orto által gyártott fojtószelepházzal van felszerelve, amelyeknek nincs mechanikus kapcsolata a gázkarral. Ahogy a motoros nyitja vagy zárja a fojtószelepet, a fojtószelepet elektronikusan vezérli a motorvezérlő rendszer (EMS), amely folyamatosan összehasonlítja a motor paramétereit az érzékelőktől kapott adatokkal, és ennek megfelelően állítja be a fojtószelepet, ami tökéletes teljesítményleadást és fojtószelep-reakciót eredményez.

A hengerek közötti interferenciák kiküszöbölése érdekében a kis fojtószelep-nyílásoknál minden henger külön szívócsatornával rendelkezik, míg mindegyik fojtószeleptestben egy érzékelő méri és szabályozza az elosztócső nyomását.

Ezenkívül a hengerfejen található egy kopogásérzékelő is, amely érzékeli a kopogó égést – ez fontos jellemző a világban való utazáshoz, ahol rossz üzemanyagminőség is előfordulhat. A motorelektronika a gyújtás késleltetésével reagál a kopogó égés okozta releváns vibrációs jelekre, és ennek következtében védi a motort az esetleges károsodásoktól.

  • Elektronikusan vezérelt fojtószelep → tökéletes erőátvitel és gázreakció
  • Aktív kopogásvezérlés → megvédi a motort a rossz üzemanyagminőségből adódó esetleges sérülésektől

PASC papucs kuplung

A PASC (power assist slipper clutch) tengelykapcsoló-rendszer maximalizálja a hátsó kerék tapadását erős gyorsításkor, valamint megakadályozza a hátsó kerék instabilitását és ugrálását erős fékezéskor egy kanyarba a maximális irányíthatóság és a sima lefelé váltás érdekében. Mivel a csúszókuplung kinyílik, ha a motor visszacsatoló nyomatéka túl nagy lesz, megakadályozza a hátsó kerék csattanását éles fékezéskor vagy lassításkor. Amikor a motoros kinyitja a gázkart, az csökkenti a sebességváltáshoz szükséges erőt és csökkenti a kar rezgését. Ez lehetővé teszi a tengelykapcsoló egyetlen ujjal történő vezérlését, így a motoros energiát takarít meg hosszabb utakon és lassú, technikás szakaszokon.

A speciálisan kialakított súrlódó lemezek magas súrlódási értéket biztosítanak a tartósság és a hőállóság növelése érdekében, míg a súrlódó tárcsák megfelelő olajleválasztást biztosítanak a semlegeshez való könnyű hozzáférés érdekében.

  • PASC papucskuplung → maximális vezérlés erős gyorsítás, fékezés és lefelé váltáskor

Sebességváltó

A motor hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval rendelkezik, amely gyors és precíz sebességváltást tesz lehetővé a rövid váltókar-útnak, a könnyű rugózásnak és az alapfelszereltségű Easy Shift funkció fejlett beállításainak köszönhetően.

A kihívásokkal teli környezetben való nagyobb magabiztosság érdekében a sebességváltóhoz egy Easy Shift érzékelő van csatlakoztatva, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy zökkenőmentesen tudjon fel-le váltani a tengelykapcsoló használata nélkül. Az érzékelő érzékeli, ha a motoros sebességet vált, és jelet küld az ECU-nak, hogy megfeleljen a motor paramétereinek, ami lehetővé teszi a zökkenőmentes sebességváltást bármilyen fordulatszámon vagy motorterhelésen.

A Husqvarna Factory Racing széleskörű tapasztalata alapján a meghajtó lánckerék az FR 450 Rally motorján található csavaros kialakítással rendelkezik. Ez lehetővé teszi a jobb karbantarthatóságot és szükség esetén a lánckerék gyors cseréjét.

Ezenkívül a negyedik, ötödik és hatodik fokozat üveggyöngyfúvott fogai kivételes megbízhatóságot biztosítanak.

Olajkeringés

Az olajkeringtetés egy félszáraz olajteknő rendszeren alapul, amely csökkenti a súrlódási veszteségeket és lehetővé teszi a kompakt motor felépítését. Ez a kialakítás lehetővé tette a mérnökök számára, hogy a motort az alvázban a tökéletes helyen helyezzék el az alacsony súlypont elérése és az ülésmagasság csökkentése érdekében.

A legmodernebb motoron belül az olajat aktívan kiszivattyúzzák a forgattyúházból, a tengelykapcsolóházból és a sebességváltóból. A 0,45 bar-os alul nyomás biztosítja, hogy az olaj ne folyjon át szükségtelenül a motoron, így csökken a főtengely súrlódási vesztesége. Az olajteknő az olajszivattyú házába van beépítve, két szivattyúval (egy öblítő, egy nyomás) és egy nyomásszabályozó szeleppel együtt. Ezenkívül a hatékony olajhőmérséklet biztosítása érdekében a motor nagy olajhűtővel van felszerelve.

Kibocsátás és fogyasztás

A Norden 901 Expedition megfelel az EURO 5 szabványnak. Körülbelül 4,5 liter/100 km-es üzemanyag-fogyasztásával a kiemelkedő teljesítményt a gazdaságossággal ötvözi. A motor mindössze 105 g CO2-t bocsát ki kilométerenként.

Elektronika

Easy Shift

A Norden 901 Expedition egy rally motorsportból származó Easy Shift funkcióval van felszerelve. A fel és le váltás a tengelykapcsoló kar meghúzása nélkül is végrehajtható, ami számos előnnyel jár:

  • Rövidebb váltási idők.
  • Pontosabb és simább futás, mivel többé nincs szükség a tengelykapcsoló működtetésére és a gázkar tolatására.
  • A terhelés visszafordítása a hátsó kerékre észrevehetően csökken visszakapcsoláskor.
  • A hátsó kerék tapadása jelentősen javult.
  • A lovas meg tudja őrizni a teljes fogást a kormányon.

Az Easy Shift két érzékelőt használ, az egyik érzékelő a váltókaron található, amely érzékeli a váltókar rudjának mozgását, amikor a motoros feljebb kapcsol, és a rendszer azonnal lekapcsolja a gyújtást. Amint a második érzékelő érzékeli a sebességfokozat kapcsolását, újra befecskendezi, és kinyitja a pillangószelepet, hogy egyenletes működést biztosítson minden motorfordulatszámon és fojtószelep-helyzetben. Visszakapcsoláskor a rendszer a motor fordulatszámát a kiválasztott új sebességfokozat sebességéhez igazítja.

Ezenkívül a rendszert deaktiválhatja, ha a motoros kívánja.

Kanyarodás ABS

A Norden 901 Expedition a legújabb fékrendszer-technológiát alkalmazza. A Bosch kanyarodási ABS rendszere kifejezetten a motorkerékpárokhoz lett beállítva, és lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a fékek teljes erejét kihasználják, még kanyarba dőlve is, a legmagasabb szintű fékteljesítmény és biztonság érdekében.

A rendszer fejlett borulás elleni védelemmel is rendelkezik: utcai ABS üzemmódban rendkívül erős fékezés mellett az érzékelők biztosítják, hogy a motoros megőrizze az irányítást.

  • Bosch 9,1 MP ABS → maximális fékteljesítmény és biztonság

Offroad ABS üzemmód

A kalandlovaglás az ismeretlen felfedezéséről és a nagy távolságok meglovaglásáról szól. Az Offroad ABS üzemmód aktiválásával a fékszabályozás javul laza terepen, és biztosítja, hogy a motoros megőrizze uralmát a motorkerékpár felett.

Ebben az üzemmódban az ABS a hátsó keréken ki van kapcsolva, az ABS aktiválása az első keréken lecsökken, és a dőlésszög-érzékelőtől vett adatok már nem veszik figyelembe. Ez lehetővé teszi a motorosok számára, hogy lezárják a hátsó kereket – ez egy fejlett vezetési technika a szorosabb kanyarív eléréséhez. Csökkenti az ABS hajlamát az első keréken, ami lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy olvassák és érezzék az alattuk lévő terepet, és ennek megfelelően fékezzenek. A beállításokat a Norden 901 Expedition számára optimalizálták, hogy biztosítsák a maximális fékerőt és a minimális behatolást.

Az Offroad ABS az Offroad ride üzemmódhoz kapcsolódik, és bekapcsolt Street módban is használható.

Kanyargós MTC

A Cornering Motorcycle Traction Control (MTC) a Husqvarna Motorcycles prémium dőlésszögre érzékeny kipörgésgátló rendszere, amely a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja. A rendszer figyeli a hátsó kerék fordulatszámát, és azonnal reagál, ha a hátsó kerék forgási sebessége nem arányos a teljes menetsebességgel. Az MTC ezredmásodperceken belül rendkívül finom, alig észrevehető beavatkozással csökkenti a motor teljesítményét a fojtószelepeknél, amíg a rendszer a kiválasztott menetmódhoz és a motorkerékpár dőlésszögéhez képest optimális arányra nem csökkenti a csúszást.

A Cornering MTC új generációja két további érzékelőt (egy kerékcsúszást és egy dőlésszög-érzékelőt) használ a motorkerékpár különféle mozgásaihoz. Mindegyik érzékelőnek megvan a maga funkciója, és mindkettőből származó adatok kombinálva számos kipörgésgátló beállítást kínálnak. A dőlésszög-érzékelő adatainak köszönhetően optimális tapadást biztosítanak, ami jól észrevehető egyenes gyorsuláskor. A teljesítménycsökkenés kevésbé hirtelen, ha az első kerék felemelkedik, és így állandóbb gyorsulás érhető el.

A kiválasztott menetmódtól függően a Cornering MTC különböző szintű tapadási csúszást tesz lehetővé a hátsó keréken. Felfedező módban a versenyző 9 szinttől szabályozhatja az MTC beavatkozás szintjét csúszásszabályozással. A beállítás széles körű beavatkozást kínál a kezdők és a tapasztalt motorosok számára egyaránt, és lehetővé teszi a hátsó kerék elsodródását kanyarokból történő kigyorsításkor vagy az első kerék felemelésekor.

A tapasztalt motorosok számára a kipörgésgátló is kikapcsolható.

Ride módok

A menetmódok lehetővé teszik a motoros számára, hogy alkalmazkodjon a motor viselkedéséhez és érzéseihez. Egy adott menetmód megváltoztatja a gázreakciót, a kipörgésgátló szintet és az üzemmódtól függően a csúcsteljesítményt.

Az utcai üzemmód élénk és közvetlen gázreakciót kínál a hozzáillő MTC-beállításokkal a kövezett felületeken való közlekedéshez, és bekapcsolja az utcai ABS üzemmódot. Az MTC úgy van beállítva, hogy az aktiválás előtt minimális csúszást tegyen lehetővé. Sima és kellően hozzáférhető a kevésbé tapasztalt motorosok és egy pillérrel utazó számára, ugyanakkor elég dinamikus ahhoz, hogy kivételes teljesítményt nyújtson a kanyargós hegyi utakon.

Az Offroad üzemmód sima gázreakciót biztosít, és jelentős csúszást tesz lehetővé, mielőtt beavatkozna, míg az összekapcsolt Offroad ABS mód lehetővé teszi a hátsó kerék blokkolását. Alacsony tapadású felületeken bizonyos mértékű kerékcsúszás szükséges az előremozgás biztosításához. Ezenkívül lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy megszakítsák a tapadást, így a hátsó kerékkel kormányozhatnak. Az üzemmód nem érzékeny a dőlésszögre, mivel az MTC nem avatkozik be, amikor a motoros természetes dőlésszöget használ a forduláshoz. Ezenkívül az anti-wheelie funkció nincs bekapcsolva ebben az üzemmódban, ami lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy az első kereket az akadályokon átemeljék.

Az eső üzemmód nagyon finom gázreakcióval, csökkentett csúcsteljesítménnyel rendelkezik, és a kipörgésgátló korán beavatkozik a maximális irányítás érdekében. Tökéletes rossz időjáráshoz, kihívást jelentő útviszonyokhoz, gumiabroncsok megőrzéséhez, vagy csak hazautazáshoz egy hosszú út végén.

Végső soron a standard Explorer mód közvetlen vezérlést biztosít a különböző funkciók felett, és újrakonfigurálja a műszerfalon megjelenő információkat.

Motor csúszásszabályozás

A Norden 901 Expedition MSR-rel (Motor Slip Regulation) van felszerelve, amely egy motorfék-vezérlő, és az MTC-vel ellentétes irányban működik. Ha a lefelé váltás vagy a gázkar hirtelen bezárása és a motor ellenállási nyomatéka túl nagy, a ride-by-wire rendszer pontosan a szükséges mértékben kiegyenlíti a motor fordulatszámát, hogy biztosítsa a szabályozott lassulást. Az MSR kiegészíti a csúszókuplungot, és különösen hatékony alacsony tapadású helyzetekben.

Tempomat

A Norden 901 Expedition egy kormánymenü kapcsolóval van felszerelve, további sebességtartó gombokkal. Ez azt jelenti, hogy a kívánt sebességet a motoros könnyen beállíthatja és egyénileg módosíthatja.

Csatlakozási funkciók

A Norden 901 Expedition teljes mértékben kompatibilis a Ride Husqvarna Motorcycles alkalmazással. Az integrált csatlakozási egység lehetővé teszi a telefon- és zenei funkciókat, valamint a Turn-by-Turn+ navigációt és az útvonaltervezést, mindezt a kifinomult alkalmazás hajtja.

Ha egy Bluetooth sisak-headset párosítva van az alkalmazással, és csatlakoztatva van a Norden 901 Expeditionhez, a versenyzők lovaglás közben hallgathatják az okostelefonjukon tárolt zenéket. A bal oldali kormányra szerelt módkapcsoló segítségével a motoros válthat a lejátszási listán vagy a zenearchívumban lévő számok között, és szabályozhatja a hangerőt, miközben a szám információi megjelennek a motorkerékpár TFT műszerfalán.

Az okostelefon és a Norden 901 Expedition és a Ride Husqvarna Motorcycles könnyű párosítása révén a telefon funkció lehetővé teszi a motoros számára, hogy a TFT műszerfalon lássa a bejövő hívásokat, és az üzemmódkapcsoló segítségével fogadja vagy elutasítsa a hívást. Az új kihívó funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy meghatározzák kedvenc névjegyeik listáját, valamint lehetőséget adnak arra, hogy a lovas telefonján tárolt legutóbbi hívásokból egy számot válasszanak ki és hívjanak.

Ezenkívül a Ride Husqvarna Motorcycles alkalmazás (Android és iOS rendszeren elérhető) útvonaltervezést és továbbfejlesztett Turn-by-Turn+ navigációt biztosít. A vizuális útmutatást Bluetooth-on keresztül továbbítják a TFT műszerfalra, hogy megmutassák az előre megtervezett célállomást. A mobiladat-használat megtakarítása érdekében a térképek letölthetők offline használatra; ez is segít előre megtervezett útvonalak létrehozásában és mentésében. A nyílt utakon kívüli hosszabb felfedezés érdekében akár 128 útpont is hozzáadható egy útvonalhoz, ha igazán egyedi utakat tervez.

Műszaki tartozékok

A Norden 901 Expeditiont úgy tervezték, hogy az Ön lovaglási igényeinek és ambícióinak megfelelően fejlődjön. A jobb használhatóság érdekében a Husqvarna Motorcycles Technical Accessories termékcsalád a motorozáshoz igazítja a motorkerékpárt, így valóban az Öné teszi.

 

Akrapovič „Slip-on Line”

Akrapovič „Slip-on Line” hangtompítóval sportosabb kipufogó-jelet és versenykinézetet varázsolhat Norden 901 Expeditionjéhez. A kiváló minőségű titánból készült „Slip-on Line” hangtompító jelentős súlymegtakarítást tesz lehetővé a standard egységhez képest. Az egyszerű, közvetlen felszerelés azt jelenti, hogy nincs szükség ECU-villogásra ahhoz, hogy a hangtompítót a motorkerékpárhoz illessze.

Touratech tokok és felső tok

Azok a rettenthetetlen utazók, akik nagyobb teherbíró képességet igényelnek Norden 901 Expeditionjüktől, lehetőségük van ezekkel a robusztus Touratech tokkal, amelyek helyettesíthetik a szokásos csomagokat. Tartalmaznak egy 31 literes űrtartalmú táskát a motorkerékpár jobb oldalára, egy 45 literes a bal oldalt és egy 38 literes felső tokot. A nagy szilárdságú eloxált alumíniumból készült, feltűnő dizájnnal és tartós eloxált felülettel rendelkező Touratech tokok mindent magukkal hordoznak és védenek, amit egy versenyző a leghosszabb és legtávolabbi kalandokon szeretne. A nagy torziós ellenállásnak és a speciális szegecselési eljárásnak köszönhetően a csomagok mereven rögzítve maradnak a motorkerékpáron, minimális hajlítással menet közben.

Poggyásztáska

A poggyásztáskát úgy tervezték, hogy új távlatokat fedezzen fel, és kiegészítse a Norden 901 Expedition alapfelszereltségét képező oldaltáska készletet. A poggyásztáskával mindent magával vihet, ami az utazáshoz és a célhoz szükséges. Az oldaltáska készlethez hasonlóan az opcionális poggyásztáska is hegesztett varratokkal rendelkezik, és rendkívül könnyű, robusztus és vízálló. Ezenkívül a táska tekercsesen záródó teteje megkönnyíti a csomagolást, és távol tartja a nedvességet.A kiváló minőségű kidolgozás a sokoldalú használhatósággal párosul egy könnyen felszerelhető, eltávolítható és hordozható csomagban.

Gyári kerékkészlet

Bármilyen kemények is a Norden 901 Expedition standard kerekei, ezeket a célirányosan eloxált kerekeket – amelyeket a Factory Racing csapat által használt kerekek ihlettek – fejlesztették ki, és a legkeményebb terepen való használat során beváltak. A megjelenést és a stílust a teljesítménnyel kombinálva a gyári kerékkészlet vizuálisan kiemeli a Norden 901 Expeditiont.

Ülés

A túlnyomórészt terepjárók számára további irányítást és kényelmet biztosít, ez az opcionális ülés nagyobb lábteret és optimalizált érintkezést kínál ott, ahol számít a motorkerékpárnak. Csak illeszkedjen és menjen a vezetőüléssel, amely 20 mm-rel megnöveli a teljes magasságot. Ezt ellensúlyozza a betét elülső részének keskenyebb profilja, amely közelebb hozza a tényleges emelést 10 mm-hez, így a menetmagasság kezelhető marad.

Gyári Racing lábtartó készlet

Amikor az útvonal inkább az ösvényről, mint az aszfaltról szól, a Norden 901 Expedition versenyzői gyorsan felismerik a Factory Racing Footpeg Set előnyeit. Ez a tartozék ugyanazon specifikáció szerint készült, mint a Husqvarna Factory Racing rally versenyzői által használt lábtartók, és megnövelt futófelületet kínál a fáradtságmentes irányítás és magabiztosság érdekében, amikor a versenyzőknek hosszabb ideig kell felállniuk a terepen.

Radiátorvédő rács

Az offroad motorozás megterhelő lehet a motoros és a gép számára. Egy félreeső kő kilyukadhat egy sérülékeny radiátoron, és a legkellemetlenebb helyeken is váratlan és hirtelen véget ér egy túraútvonal. Ez a radiátorvédő rács optimális védelmet nyújt a lehető legalacsonyabb súly mellett, és úgy tervezték, hogy tökéletes illeszkedést és kiváló minőségű megjelenést biztosítson.

Funkcionális ruházat

 

MX-9 ADV MIPS® sisak

A védőfunkciókkal teli MX-9 ADV MIPS® egy prémium kalandsisak, amelyet minden körülményre terveztek, és a Norden 901 Expedition színeit és grafikáját reprodukálja. A hatékony szellőzés és a Nutrafog II® páramentesítő lencse kombinálja a kényelmet és a tiszta látást. A Bell által kizárólag a Husqvarna motorkerékpárokhoz készült MX-9 ADV rendelkezik a szabadalmaztatott többirányú ütésvédelmi rendszerrel (MIPS®), amely csúszási sík technológiát használ a forgási és szöges ütközésekből származó energia eloszlatására.

Scalar WP dzseki és Scalar WP nadrág

Csúcskategóriás kalandruha csúcskategóriás utazómotorosok számára. A Scalar WP kabát és nadrág minden körülményre fel van készítve, kopás- és szakadásálló Cordura® poliészter rip-stop keverékkel kifelé; levehető, lélegző, szél- és vízálló Hydratex® 3L membránok; és kivehető termobélés, a kabátból külön hordható. A kabátban SEEFLEX™ CE 2. szintű váll- és könyökvédők, valamint hátvédő betét található. A nadrág SEEFLEX™ CE 2. szintű térdvédővel és SEEFLEX™ CE 1. szintű csípővédővel rendelkezik. Kizárólag a Husqvarna motorkerékpárokhoz készült, a REV’IT!.

Scalar kesztyű

A Scalar Gloves légáteresztő és kényelmes a Norden lovas számára. A Scalar Gloves 500D prémium poliamid anyagból készült, és a kéz hátsó részén elasztikus háló, bőr tenyérrel és ujjakkal. A kézlabdákon és a csuklókon TPR védőcsúszkák találhatók. Az ujjbegyek kompatibilisek az érintőképernyővel. Kizárólag a Husqvarna motorkerékpárokhoz készült, a REV’IT!.

Crossfire 3 SRS csizma

Az egész napos kalandhoz a túrázóknak olyan bakancsokra van szükségük, amelyek védelmet, kényelmet és támogatást nyújtanak. A Crossfire 3 SRS Boots, amelyet a SIDI kizárólag Husqvarna motorkerékpárokhoz készített, ezeken a területeken kiváló. A csizmák exkluzív, szabadalmaztatott flex rendszert tartalmaznak, hiperhosszabbító blokkal; cserélhető sípcsontlemezek; robusztus, ütéselnyelő és anatómiailag kialakított sarokvédő; valamint mikró állítható és cserélhető csatrendszer.