Supakorn Ratanawaraha úr, a Lexus csoport ügyvezető alelnöke, a Toyota Motor Thailand Company Limited bemutatja az „Új, teljesen elektromos Lexus RZ-t”, egy ultraluxus járművet, amely a fejlett dizájn, a jellegzetes stílus és az élvonalbeli technológia csúcsát testesíti meg. világszínvonalú biztonsági szabványokkal a 44. Bangkoki Nemzetközi Autószalonon, 2023. március 22. és április 2. között, a Challenger Hallban, az IMPACT MUANG THONG THANI-ban.

Supakorn Ratanawaraha úr az autóbemutató sajtótájékoztatón elmondta: „A Lexusnál mindig az alternatív energiájú járművek fejlesztésére összpontosítottunk, mióta először bemutattunk egy olyan luxus SUV-t, amely első ízben olyan hibrid rendszerrel érkezik, mint az „RX 400h”. 2005-ben a „Lexus Electrified” víziója alatt, hogy megfeleljen a különböző életstílusoknak. A Lexus különféle hajtáslánc-alternatívákat kínál, beleértve a hibrid, a hálózatról tölthető hibrid és a teljesen elektromos járműveket. Ennél is fontosabb, hogy 2030-ra minden típusú elektromos jármű bevezetését tervezzük, és 2035-ig 100%-ban elektromos járműveket értékesítünk világszerte azzal a céllal, hogy 2050-re szén-dioxid-semleges vállalattá váljunk. Jelenleg a LEXUS Electrified járművekből több mint 2 millió darabot adtak el világszerte. , ami több mint 19 millió tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.”

         Örömmel mutatom be a Lexus család legújabb tagját, az új, teljesen elektromos Lexus RZ-t. Ezt a járművet úgy tervezték, hogy megtestesítse az elektromos autók valódi esszenciáját, miközben megőrzi a Lexus márka szinonimájának egyedi esztétikáját. Az RZ-ben megtalálható a Lexus Driving Signature, amely bizonyítja a Lexus elkötelezettségét az egyedülálló vezetési élmény iránt. Ezt a Lexus által kifejlesztett e-TNGA karosszéria-technológia, valamint az elektromos akkumulátor stratégiai elhelyezése teszi lehetővé, ami a DIRECT4 AWD-vel kombinálva alacsony súlypontot eredményez. Lényegében ez a fejlett rendszer segít elosztani a hajtóerőt az első és a hátsó kerekek között, éles reakciót és sima vezetési élményt biztosítva, amely biztosan örömet okoz a vezetőknek. Az RZ páratlan vezetési élményt nyújt, zökkenőmentes és élvezetes utazást kínálva a vezetőknek gyorsítás, kormányzás és fékezés közben. Egyedülálló kialakításával és fejlett funkcióival ezt a járművet úgy tervezték, hogy emlékezetes utazásokat készítsen, amelyek biztosan maradandó benyomást keltenek.”

„Az RZ jellegzetes és egyedülálló dizájnnal is büszkélkedhet. A „Seamless E-Motion” tervezési koncepció az elektromos járművek mozgékonyságát tükrözi, az orsós karosszéria koncepciót pedig az első hűtőrács újratervezéséhez használták, hogy a művészetet a legmodernebb gyártási technológiával ötvözve jellegzetes megjelenést kapjanak. A hátlap kialakítása egyszerű és visszafogott, feltűnően hosszú, éles LED-fényvonallal, amely merész kijelentést tesz. A belső teret átgondoltan úgy alakították ki, hogy a természettel való kapcsolat érzetét keltsék, az intelligens fényerőszabályzó funkcióval ellátott panorámás üvegtetővel, amely tágas és szellős hangulatot teremt az utastérben. Az elülső konzolt a vezetővel a középpontban tervezték, a TAZUNA COCKPIT koncepció alapján, amely természetes és kényelmes vezérlést biztosít a jármű funkcióinak. Ezenkívül az RZ számos élvonalbeli technológiával és kényelemmel van felszerelve, valamint a világszínvonalú LEXUS Safety System Plus szolgáltatással, amelyek közé tartozik az intelligens parkolást segítő rendszer a nagyobb kényelem érdekében, valamint a Safe Exit Assist, amely megakadályozza az ajtók kinyitását, amikor egy másik jármű közeledik. Az autó bioalapú, fenntartható anyagokat is használ, mivel a kárpit növényi alapú ultravelúrból készült, amely a kiváló minőségű velúrhoz hasonló luxus textúrát biztosít, tükrözve a Lexus környezetbarát elkötelezettségét. Az elektromos hajtáslánccal meghajtott RZ kiemelkedő teljesítményt nyújt a 71,4 kW-os akkumulátor által biztosított megfelelő hatótávolság mellett, és egyenáram segítségével mindössze fél óra alatt 80%-ra tölthető. A 308 lóerős összteljesítményű jármű mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, így lenyűgöző elektromos sportautó. Ennél is fontosabb, hogy az autóra 8 év vagy 200 000 kilométeres akkumulátorgarancia jár” – foglalta össze büszkén Supakorn úr.

 

Az új, teljesen elektromos Lexus RZ

         A Lexus RX 2005-ös bemutatása óta a világ első luxus crossoverének úttörője volt, majd minden tekintetben továbbfejlesztette. Mérnökökből és dizájnerekből álló csapat az új Lexus RZ megalkotására tűzte ki , hogy a vezetés élményét szemrevaló, magával ragadó és hangulatos dizájnnal és arányokkal közvetítse. Vezetés közben pedig még jobban élvezheti az izgalmas teljesítményt.

 

A külső tervezés a megkülönböztető identitás és az első pillantásra vonzó forma kialakítására összpontosít

         Az ikonikus orsórács , amely a Lexus dizájnjának sok éve fémjelezte, újratervezésen esett át, hogy olyan orsótestet hozzon létre , amely szakszerűen ötvözi a tervezés művészetét a legmodernebb gyártási technológiával. Az eredmény egy lenyűgöző, háromdimenziós első sárvédő, amely mindkét oldalon kecsesen átöleli a karosszéria közepét. A fényszórók egy kivetítős Bi-AHS (Adaptive High-beam System) technológiával rendelkeznek, amely egyenletes és tiszta fényeloszlást biztosít, míg az irányjelzők és a menetjelző L-alakú DRL (Daytime Running Light) lámpák mély, magával ragadó megjelenést közvetítenek. A hátsó lámpák a jármű teljes hosszában átnyúlnak, vékony, elegáns vonalat alkotva, amely tovább hangsúlyozza az összetéveszthetetlen Lexus identitást.

 

A belső kialakítás a TAZUNA koncepció alapján készült, így könnyedén irányítható és működtethető.

  • Belső panel: A kezelőpanel alacsony szinten van elhelyezve, így biztosítva, hogy ne zavarja a vezető látóterét. Ezenkívül az első ülések között elhelyezkedő konzolpanel egyszerű és letisztult megjelenést kölcsönöz a tágasságnak és a légiesnek. Az Omotenashi filozófiája megnyilvánul a puha és kényelmes Ultrasuede* bőrülésekben, amelyek luxus tapintást biztosítanak, valamint a famintás felületeken, amelyek eleganciát kölcsönöznek az általános dizájnnak.
  • Fülketér: A hosszabb tengelytáv több helyet biztosít a hátsó üléseken, 39,3 hüvelyk távolságot biztosít a bal és a jobb üléshelyzet között, ami a tágasság érzetét kelti. Ezt a nyitottság érzését tovább fokozza az első ülések felett a hátsó ülésekig húzódó panorámatető*.
  • A középkonzol 14 hüvelykes vezeték nélküli Apple CarPlay érintőképernyővel rendelkezik, amely lehetővé teszi a különböző funkciók egyszerű és természetes kezelését a képernyőn megjelenő kapcsolók használatával. A képernyő mérete, alakja, szöge, beépítési helyzete és adatmegjelenítési formátuma mind átgondoltan lett megtervezve, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt nyújtson. Ezenkívül a különböző funkciók futtatásának gyakoriságát optimalizálták a használhatóság javítása érdekében.
  • A vezetési pozíciót a Tazuna Cockpit koncepció alapján alakították ki, amely nevét a ló irányításához használt gyeplőről kapta. Ennél a kialakításnál a vezető a jármű közepén helyezkedik el, és minden kezelőszerv és funkció körülöttük van elrendezve természetes és könnyen elérhető módon. A kormánykerék olyan kapcsolókkal van felszerelve, amelyek a Head-up Display*-hez csatlakoznak, lehetővé téve a vezető számára, hogy továbbra is az útra összpontosítson. Ezen túlmenően a különböző funkciók, köztük a navigáció és a hangvezérlés kényelmesen kezelhetők ebből a központi vezetési pozícióból.
  • A színes head-up kijelző* fontos információkat vetít a szélvédő alsó részére, biztosítva, hogy vezetés közben illeszkedjenek a vezető látásához. Ezt a kijelzőt úgy tervezték, hogy a kritikus vezetési információk megjelenítésére összpontosítson anélkül, hogy elvonná a vezető figyelmét az útról vagy a környezetéről. Három megjelenítési módot kínál, amelyek segítségével a vezető kiválaszthatja a preferenciáinak és vezetési körülményeinek leginkább megfelelő üzemmódot.
  • Az érintésérzékeny kormányvezérlők* ujjhelyzet-érzékelőkkel vannak felszerelve, amelyek érzékelik, hogy a vezető ujjai mely gombokra helyezkednek. Ezeket a kezelőszerveket úgy tervezték, hogy a vezető megnyomhassa a különböző gombokat anélkül, hogy lenézne a kormányra. A gombok és az ujjak helyzetének diagramja megjelenik a head-up kijelző képernyőjén, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy magabiztosan és könnyedén tudjon választani.
  • A műszerek* különféle részleteket tartalmaznak, amelyeket úgy terveztek, hogy vezetés közben is könnyen leolvashatók legyenek. A megjelenített információk pontosak, megbízhatóak, és folyamatos navigációs kijelzőt tartalmaznak, amely kiszámítja a becsült érkezési időt. Ezenkívül a vezetéstámogató rendszer állapota és a megtett távolság is egyértelműen megjelenik.
  • Az ajtólapokat fény- és árnyékméretek díszítik , amelyek egyedi és gyönyörű esztétikát teremtenek. Ahogy az ajtó nyílik és csukódik, a fény és az árnyék összjátéka mélységet és karaktert kölcsönöz az utastérnek, ami extra eleganciát ad.
  • A forgó sebességfokozat-vezérlő gomb kényelmesen a középkonzolban található, és lehetővé teszi a könnyű váltást a kívánt helyzetbe történő megnyomással és elforgatással. Ez a Shift-by-Wire néven ismert rendszer a stabilitás és a precizitás érzetét nyújtja, miközben kiemeli az igazi BEV elektromos jármű identitását.
  • Az utastérben a környezeti világítást természeti jelenségek ihlették, a Lexus tervezői pedig összesen 14 belső színtémát hoztak létre, amelyek lágy, gyengéd fényt árasztanak a konzol területéről. Ezenkívül a középkonzol kijelzője személyre szabható, így akár 50 további színt is megváltoztathat, így teljes mértékben személyre szabott vezetési élményt nyújt.

Az elektromos energia hajtja előre a Lexus Driving Signature-t

         A Lexus Driving Signature minden Lexus jármű egyik alapvető jellemzője, amely azt a vezetési élményt képviseli, amelyet aprólékosan a vezető preferenciáihoz szabunk. Célunk, hogy intuitív és érzékeny vezetési élményt nyújtsunk, amely minden szempontból élvezetes, legyen szó gyorsításról, kormányzásról vagy fékezésről. A Lexus RZ-ben ezeket a funkciókat fejlett elektromos járműtechnológiánkkal kombináltuk, hogy „természetes” vezetési élményt nyújtsunk a motor nyomatékának pontos szabályozásának, valamint a motorok és az elektromos akkumulátorok megfelelő elhelyezésének köszönhetően a kiegyensúlyozott súly érdekében. eloszlás és gyors vezetési reakció. A DIRECT4 AWD (négykerék-hajtás) sebességváltó döntő szerepet játszik az első és hátsó kerekek tolóerejének igény szerinti elosztásában is. Ezt az autót vezetésre tervezték, és a Lexus Driving Signature új és lenyűgözőbb formáját képviseli.

  • A DIRECT4 rendszer a keréksebesség-, gyorsulás- és kormányszög-érzékelőktől származó információkat dolgozza fel, hogy beállítsa a tolóerő eloszlását az első és a hátsó kerekek között 100:0 és 20:80 között (elöl: hátul). Ez lehetővé teszi az autó számára, hogy gyorsan induljon és mozgékonyan manőverezzen, miközben növeli a stabilitást és csökkenti az energiafogyasztást. Azáltal, hogy az autó mozgása közben elkerüli a vezető és az utasok nézőpontjának szükségtelen megváltoztatását, a DIRECT4 segít csökkenteni a vezetési fáradtságot és növeli az utasok kényelmét. A rendszer éles előre tolóerőt is biztosít álló helyzetből történő felszálláskor vagy egyenes vonalban történő gyorsításkor. A kanyarodás során beállítja a teljesítményt, hogy megőrizze az irányítást és egyenletes kanyarteljesítményt biztosítson. A DIRECT4 segítségével a vezetési élmény intuitív, magával ragadó és élvezetes.
  • Stabilitás ellenőrzése fékezés közben: Az RZ független, hidraulikusan vezérelt elektromechanikus fékrendszerrel rendelkezik, amely stabil és összehangolt teljesítmény-visszacsatolást biztosít az elektromos akkumulátornak mind a négy kerékről. A fékezés közbeni stabilitásszabályozó rendszerrel a vezetők nagyobb önbizalmat és irányítást tapasztalhatnak a precíz fékvezérlés révén, amely követi a láb nyomását. A rendszer a stabilitást is növeli azáltal, hogy elosztja a fékezőerőt az első és a hátsó kerekek között, így az autó jobban tapad az úton. Ezenkívül segít az autó irányításában, és csökkenti annak szükségességét, hogy a vezető hátra-hátra nézzen vezetés közben, így pontosabb vezetési élményt biztosít.
  • A BEV rendszer nagy teljesítményt nyújt praktikus hatótávolság mellett, az első és a hátsó kerekeken egyaránt eAxle-ekkel, valamint nagy kapacitású lítium-ion akkumulátorral, hatékony hűtéssel. A kompakt kialakítás egyetlen egységben egyesíti a motorokat, az erőátvitelt és az átalakítót, csökkentve a súlyt, növelve a töltésenkénti hatótávolságot, valamint extra utasteret és csomagteret. Az első keréken található eAxle egy rövid dobozban van elhelyezve, míg a hátsó kerekek alacsonyan vannak felszerelve, így tovább maximalizálva a belső tárolást. Az akkumulátor a karosszéria szerkezetébe integrálva csökkenti a súlypontot, növeli a szerkezeti szilárdságot, és javítja a hűtési és töltési hatékonyságot. Az akkumulátor fűtőrendszere lehetővé teszi a gyors töltést hideg időben, ami végső soron javítja az általános teljesítményt és biztonságot.
  • Elektromos töltés: Az RZ beépített töltővel érkezik, amely tartalmaz egy töltésszint-mérőt, töltési állapotjelzőt, valamint egy reteszelő rendszert a töltőrekesz fedeléhez és fejéhez, amely biztosítja a biztonságos töltést mind egyenáram (DC) és váltakozó áram (AC) esetén. ). Ezenkívül a My Room mód lehetővé teszi különféle eszközök, például légkondicionáló és audiorendszer aktiválását az autó töltése közben. Azonban meg kell jegyezni, hogy a My Room* mód nem használható V2H vagy V2H áramforrással történő töltés közben.
  • Egyenáramú gyorstöltés: Az RZ gyorstöltő DC csatlakozóval rendelkezik a bal első sárvédőre szerelve, amely akár 150 kW teljesítményt is támogat a gyors töltés érdekében.
  • Hálózati töltés: A váltóáramú töltő aljzata az első sárvédőn is található, így kényelmesen tölthető háztartási konnektorból AC tápról vagy AC töltőn keresztül. A rendszer két módban kínál automatikus töltésütemezést is: ütemezett indítási töltés egy adott időpontban vagy ütemezett indulási töltés, amely biztosítja, hogy az autó egy adott időpontig teljesen feltöltődjön.
  • Az autó tartóssága: Az RZ karosszériaszerkezetét csavarokkal, csapokkal és lézeres hegesztési technikákkal (lézeres csavaros hegesztés és lézeres rögzítőhegesztés) erősítik meg. Ez masszív vázat biztosít, javítja a jármű stabilitását és növeli az utasok kényelmét utazás közben. Ezenkívül a hátsó ajtókeretben használt kettős gyűrűs szerkezet és nagy szilárdságú hab segít megelőzni a csavarodást vagy a vetemedést.
  • Könnyű karosszéria: Az RZ könnyű, mégis merev alvázzal büszkélkedhet. Az A és B oszlop, valamint az elülső sín olyan kompozit szerkezettel rendelkezik, amelyben az 1,8 GPa és 1,5 GPa szakítószilárdságú fémek egymásra vannak helyezve, és lapos lemezké hegesztve vannak, majd melegen sajtolt a kívánt formára. A tető magja 1470 MPa nagy szakítószilárdságú acéllemezből, míg a motorháztető könnyű alumíniumból készült. Az ajtók, a kerékívek és a csomagtérajtó kárpitozása könnyű habgyantából készült, így tovább csökkentve az autó súlyát.
  • Felfüggesztés: Az RZ felfüggesztési rendszere egy McPherson lengéscsillapító első felfüggesztésből és egy dupla lengőkaros hátsó felfüggesztésből áll, és egy függőkar. Az első felfüggesztés FRD II lengéscsillapító rendszerrel rendelkezik, amely az útfelülettől függően különböző szintű lengéscsillapítást biztosít, így biztosítva a stabilitást és a kényelmes menetminőséget. Ezt az innovatív rendszert kifejezetten az RZ BEV szerkezetéhez tervezték, lehetővé téve, hogy hatékonyan megőrizze a jellegzetes Lexus Driving Signature-t.
  • Aerodinamika: Az RZ-t eredetileg BEV-nek tervezték, és csökkenti a légellenállási együtthatót (Cd) a hosszabb hatótávolság érdekében. Az RZ tetejének tetején légterelő található, amely segít pörgő légáramlást létrehozni, csökkentve a karosszéria szélellenállását és az eltömődést, így az autó stabilabbá és stabilabbá válik vezetés közben. A tető hátulja úgy van kialakítva, hogy a szél zökkenőmentesen terelje a hátsó tükörből az autó hátuljába. A hátsó rövid kacsafarok légterelő segít elosztani a levegőt és stabilan tartja az autót nagy sebességnél. Az autó alját sima panel borítja, hogy csökkentse a szélellenállást, és egy kis dudor hozzáadásával forgó légáramlást hoz létre, amely javítja az úttapadást és a stabilitást vezetés közben. Ezenkívül az alacsonyan elhelyezett első lökhárító és a szükségtelen légcsatornák hiánya javítja az RZ aerodinamikáját.

Élvezze a nyugalmat és a Lexus által készített szintetikus hangzást

  • Az optimális kényelem érdekében minden Lexus járműkabinnak mentesnek kell lennie a nem kívánt zajoktól. Gondosan odafigyelünk minden részletre, hogy a lehető legnyugodtabb és legkényelmesebb légkört teremtsük meg. Szabályozzuk a levegő áramlását az autó körül, hogy csökkentsük a szélzajt, és az elektromos akkumulátort a jármű padlójára helyezzük, hogy növeljük az útzaj elnyelését. Ez biztosítja, hogy a Lexus autóban való utazás pihentető élmény legyen, amely elősegíti a beszélgetést a vezető és az első utas, valamint a hátsó utasok között, még nagy sebesség mellett is.
  • Az utastér hangszigetelése: Az utastér maximális csendjének biztosítása érdekében az elektromos akkumulátor stratégiailag az autó padlója alatt helyezkedik el, hogy megakadályozza az út zaját. Emellett a motorháztető és a karosszéria közötti réseket feltöltik, hogy megakadályozzák a zajszivárgást. Az első és a hátsó ajtók akusztikus üveggel vannak felszerelve, és keresztirányú ajtóél gumival megerősítve a zaj további csökkentése érdekében. Hangelnyelők és rezgéscsillapító anyagok kerültek a tetőlemezbe, az első és középső oszlopok aljába, valamint a sárvédők alá. A motorháztető és a szélvédő közötti résekbe, valamint a motorháztető és a kerékjáratok alá is helyezik őket.
  • Aktív hangvezérlés (ASC): Autóvezetés közben fontos, hogy bizonyos szintű hangzás legyen a járművel való kommunikációhoz. Ezért a legjobb csend egy autó számára nem a hangok teljes hiánya. A Lexus mérnökei felismerték ezt, és egyedi hangzást fejlesztettek ki az utastérbe, amely fokozza a vezetési élményt. A Lexus RZ-ben olyan hangot hallhat, amely az autó sebességével változik, természetes teljesítmény- és sebességérzetet biztosítva. A hajtáslánc hangját is finomhangolták a kellemes vezetési élmény érdekében.

Teremtsen kényelmes környezetet a Lexus finom funkcióival

  • A fűtött diffúzor a kormányoszlop és az alsó műszerfal alá került beépítésre, hogy növelje a vezető és az első utas lábának melegét. A rendszert úgy tervezték, hogy automatikusan kikapcsoljon, és azonnal csökkentse a hőmérsékletet, ha a felhasználó megérinti. Az ülésfűtéssel és a légkondicionáló rendszerekkel együtt működik anélkül, hogy növelné az elektromos akkumulátorok terhelését.
  • Az intelligens légkondicionáló vezérlőrendszer különféle érintkezési pontokról méri a hőmérsékletet, például az első ülésekről, a kormánykerékről és a hátsó ülésről. Automatikus légkondicionáló rendszerekkel működik, hogy a hőmérsékletet egymástól függetlenül 3 zónában állítsa be.
  • A panorámás üvegtető intelligens fényerő-szabályzó funkcióval* rendelkezik, amely fokozza az utastér légkörét. A tető Low-e üvegből készült, amely 99%-ban blokkolja a hőt és az UV-sugarakat, így még napsütéses időben is fokozott kényelmet biztosít. A fényerőszabályzó funkció automatikusan működik, így nincs szükség napernyőre.
  • Az e-latch intelligens ajtózárrendszert a toló japán papírredőnyök kényelme ihlette. Az autóba való felszálláshoz egyszerűen érintse meg az ajtókilincs belsejében található kapcsolót az autón kívül, és az ajtó résnyire nyitva lesz, hogy azonnal kinyíljon. Az autóból való kiszálláshoz nyomja meg az autó belsejében lévő fogantyú kapcsolóját, és egy lépésben nyomja ki az ajtót. Elektromos rendszer meghibásodása esetén a kilincset kétszer meg lehet húzni, hogy a normál módon nyissa ki az ajtót.
  • Vezeték nélküli töltőállvány okostelefonokhoz a középkonzol előtti tárolódobozba rejtve. A vezeték nélküli töltést támogató telefon vagy eszköz töltéséhez egyszerűen helyezze a töltődokkolóra.
  • A konzol alatti tárolóhely extra helyet biztosít az autós kézikönyvek vagy többcélú tárgyak tárolására, ugyanakkor megnöveli az első utasok lábterét. A vezető és az utasülés között futó konzol a tisztaság és a nyitottság érzetét kelti.
  • A nanoeX technológiát a Lexus RZ légkondicionáló rendszereként használják, amely nanoe negatív ion-kibocsátókat használ az utastér levegőjének megtisztítására és friss környezet megteremtésére az utazás során.
  • A hátsó konzoldobozban 2 USB-C töltőport található, DC12V és AC a hátsó konzol alsó panelén, így kényelmesen használható a digitális eszközök a hátsó ülésen ülve.
  • A csomagtér bőséges helyet biztosít a BEV számára, így akár 3 teljes méretű golftáska vagy 140 literes és 90 literes poggyász is könnyedén elfér egyszerre. Az elektromos hajtásrendszer optimális elhelyezése elegendő tárhelyet biztosít az Ön igényeinek kielégítésére. Ezenkívül a csomagtérfüggöny automatikusan kinyílik és bezáródik a zárósapka nyitásakor vagy zárásakor, illetve magas tárgyak szállításakor eltávolítható. A csomagtér oldalain és a hátsó burkolatán LED-lámpákkal van megvilágítva.

Világszínvonalú biztonsági technológiák

  • Az ütközés előtti rendszer radar és érzékelők segítségével észleli a járműveket, a gyalogosokat vagy a jármű előtt lévő idegen tárgyakat, és felméri az ütközés lehetőségét. Ha potenciális ütközést észlel, a rendszer hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő üzenettel értesíti a vezetőt. Készen áll arra, hogy automatikusan növelje a fékerőt, vagy ha a rendszer becslése szerint nagy a valószínűsége a közeledő járművel való ütközésnek, a rendszer riasztást küld a vezetőnek, és automatikusan fékez az esetleges károk csökkentése érdekében.
  • A sebességtartó automatika rendszer (minden sebességtartományban) lehetővé teszi a vezető számára, hogy beállítsa a kívánt sebességet anélkül, hogy a gázpedálra kellene lépnie. Ha a radar- és kameraérzékelők más járműveket észlelnek az autó előtt, a rendszer automatikusan beállítja a sebességet a biztonságos távolság megtartása érdekében.
  • A sávkövetési asszisztens és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer segít a jármű biztonságos pályán tartásában. Ha az autó elkezd kicsúszni a sávból, a rendszer figyelmezteti a vezetőt, és segít a kormányzásban a megfelelő irány megtartása érdekében. Ha autópályán vagy magánúton vezet bekapcsolt dinamikus radaros sebességtartó automatikával, az LTA rendszer a kormányzásban is segíthet, hogy az autó a pályán tartsa.
  • A sávváltást segítő rendszer az LTA rendszerrel együttműködve segíti a sávváltást. Ellenőrzi, hogy vannak-e más járművek a szomszédos sávokban, és akkor aktiválódik, amikor a vezető aktiválja az irányjelzőt. A rendszer a sávváltás után automatikusan kikapcsolja az irányjelzőt. Ez a funkció autópályákon vagy tiszta sávjelölésű utakon érhető el.
  • Adaptív távolsági fényszórórendszer * fokozza a biztonságot éjszakai vezetés közben azáltal, hogy figyeli a szembejövő járművek fénysugarát, valamint az elöl haladó autó hátsó lámpáit vagy a Lexus RZ távolsági fényforrást. A rendszer szelektíven elhalványítja az egyes távolsági fényszórók mindegyik LED-jét, hogy megakadályozza a többi jármű zavarását, és visszakapcsolnak, amikor a jármű kimozdul a Lexus RZ távolsági fényszóró sugarából.
  • Az automatikus távolsági fényszórórendszer** kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést azáltal, hogy automatikusan vált a távolsági és a tompított fényszórók között. Érzékeli az elöl vagy a szemközti sávban haladó többi járművet, és tompított fényszóróra kapcsol, hogy megakadályozza azok elkápráztatását. Amikor a jármű eltávolodik, a láthatóság maximalizálása érdekében visszakapcsol távolsági fényszóróra.
  • A Lexus Teammate Advanced Park megkönnyíti a parkolást a nyílt területeken. Használatához állítsa le az autót a kívánt parkolóhely mellett, és nyomja meg a rendszer gombot. Megerősítés céljából megjelenik a parkolóhely a képernyőn. A környezet ellenőrzése után nyomja meg a „Parkolás indítása” gombot, és engedje el a kormánykereket és a fékeket. A rendszer ezután átveszi és automatikusan leparkolja az autót, vezérli a kormányt, a gázpedált, a fékeket és a sebességfokozatot. Madártávlatból látja a parkolási környezetet, beleértve az akadályokat is, és automatikusan fékez, amikor közeledik egy esetleges ütközés.
  • A Blind Spot Monitoring (BSM) fokozza a sávváltás biztonságát azáltal, hogy a hátsó lökhárító kanyarradarját használja az oldalsó sávokban lévő, holttérben lévő járművek észlelésére, amelyeket nehéz lehet látni az oldalsó tükrön keresztül. Ha járművet észlel, a rendszer rezgő riasztást és figyelmeztető jelzést ad az oldalsó tükörben.
  • A Safe Exit Assist a BSM-mel együttműködve azonosítja az autó mögött közeledő járműveket vagy kerékpárokat. Ha észleli, a rendszer figyelmeztető jelzést jelenít meg a megfelelő oldalsó tükrön, hogy megakadályozza, hogy a vezető vagy az utas kinyithassa az ajtót. Ha megpróbálják kinyitni az ajtót, az e-Latch rendszer nem nyit ki, és villogó fényekkel figyelmeztető jelzést jelenít meg az oldalsó tükrökön és a képernyőn.
  • A parkolófék (PKSB) képes észlelni a statikus tárgyakat, járműveket és gyalogosokat, akik nagy területen közelednek az autó*1 hátuljához, miközben tolatnak a parkolóhelyről. Ha ezen tárgyak bármelyikét észleli, a rendszer a fékeket és a gázpedált is vezérelni fogja, hogy elkerülje az ütközéseket és biztosítsa az autó biztonságos tolatását.
  • A Panoramic View Monitor a jármű elején, oldalán és hátulján található kamerák adatait használja fel, hogy egyértelműen átfogó, nagy látószögű képet nyújtson az autó környezetéről. Ez különösen hasznos a holtfoltok és a vezetőülésből nehezen látható akadályok észlelésére. A rendszer három megjelenítési mód közül választhat: „átlátszó”, amely lehetővé teszi, hogy a vezető átláthasson az autón; „oldalsó távolság”, amely segít megbecsülni a távolságot az autó mindkét oldalán; és „kanyarodás”, amely megmutatja az autó helyzetét szűk átjárókban kanyarodáskor. Összességében a rendszer átgondolt kialakítása segít megelőzni az esetleges akadályokkal való ütközéseket és javítani az általános vezetési biztonságot.

*Csak prémium osztályú

**Csak Luxus kategóriában

A vadonatúj Lexus RZ 450e

Szinkron váltakozó áramú motor (állandó mágneses típus)

Első motor Maximális teljesítmény 201 / 204 / 150 Kilowatt / Lóerő

Maximális nyomaték 226,3 Nm

Hátsó motor Max teljesítmény 107/ 109 / 80 Kilowatt / Lóerő

Maximális nyomaték 168,5 Nm

Teljes teljesítmény 308 / 312 /230 kW

Lítium-ion akkumulátor

Maximális feszültség 355,2 volt

Az akkumulátor kapacitása 201 amper/óra

Akkucellák száma 96 cella

Akkumulátor teljesítménye 71,4 kWh/óra

Támogatja az AC/DC töltőt (bal első) Type 2 (11kW) / CCS (150kW)

Töltési idő váltakozó áramú (AC) esetén 6,5 óra

Gyors töltési idő (DC) 30 perc

Teljesítmény

Végsebesség 160 km/óra

Gyorsulási sebesség 5,3 km/s

Átlagos Co2-szennyezés 0 g/kilométer

Átlagos maximális távolság 470 kilométer* (*NEDC szabvány)

 

Válassza a vadonatúj Lexus RZ 450e-t, amely 6 színben kapható:

  • Sonic Quartz – Sonic Chrome                 
  • Sonic Iridium –        Grafit fekete üvegpehely
  • Sonic Copper –        Aether Metallic (új szín)     

Az RZ 450e 2 belső színben kapható, köztük a hazel és szürkeárnyalatos a luxus minőségű (műbőr) és a prémium minőségű (ultrasuede) számára .

Saját A vadonatúj Lexus RZ 450e MOST

Ár (ÁFA-val)

  • RZ 450e Luxus           3 870 000 THB
  • RZ 450e Premium               4 190 000 THB

 

Minden Lexus RZ-hez tartozik a Lexus LXP Standard csomag, amely 5 évre kiterjesztett garanciát tartalmaz, korlátlan futásteljesítmény mellett, ami további magabiztosságot biztosít a tulajdonosok számára. Továbbá a lítium-ion akkumulátorra akár 8 év vagy 200 000 kilométer garancia vonatkozik.

  1. március 21-én 15:00 órától foglalható le a Lexus online foglaláson keresztül a www.lexus.co.th oldalon . Az első 10 ember, aki foglal az online rendszeren keresztül, garantáltan mindenki más előtt megkapja az autót, és exkluzív szuvenírben részesül a Lexus 30. évfordulója alkalmából.